Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت طبیعت در راستای جلوگیری از اطفاء حریق و حفظ طبیعت تعداد ۶ دستگاه دمنده به مبلغ ۹۰ میلیون تومان خریداری کرد و در اختیار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار داد جا دارد از مدیرعامل و کلیه پرسنل این شرکت کمال تقدیر و تشکر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"غلامحسین حکمتیان اصل" افزود: هرکدام از این دستگاه‌های دمنده بالغ بر ۱۵ میلیون تومان توسط شرکت طبیعت خریداری شده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر خیرین برخی از سازمان‌های مردم نهاد نیز با جمع آوری کمک از اعضای خود به منظور تهیه دستگاه‌های دمنده دست به اقدام زده اند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۵ مورد آتش سوزی عمده در سطح ۱۷۰۰ هکتار از مراتع زیرنظر منابع طبیعی استان رخ داده است.
حکمتیان اصل عنوان کرد: در تمام آتش سوزی‌های مراتع و جنگل‌ها نقش نیروهای مردمی برای اطفاء حریق بسیار چشمگیر است که جای قدردانی دارد.
وی ادامه داد: منابع طبیعی ضمن انجام تکلیف خود دست عزیزان همیار و همراه طبیعت را می‌فشارد و از هیچ کوششی در جهت پیشگیری، مقابله و اطفاء به موقع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع چشم پوشی نمی‌کند.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۹۵ درصد عامل اصلی این آتش سوزی‌ها ناشی از خطاهای انسانی است، خاطرنشان کرد: باوجود هشدارهای مکرر مسئولان در خصوص حفظ نکات بهداشتی و کاهش تردد در محافل عمومی و تفرجگاه‌ها، متاسفانه بی توجهی عده‌ای ناآگاه موجبات گسترش بیماری و ورود استان به مرحله هشدار را فراهم کرده است.
حکمتیان اصل گفت: ادامه این بی احتیاطی نه تنها گسترش و شیوع بیماری کرونا را به همراه خواهد داشت بلکه زمینه ساز خطرات احتمالی برای طبیعتی است که با گرم شدن هوا مواد آتش زا در آن به وفور یافت می‌شود.
وی افزود: برای حفظ سلامتی خود، خانواده و طبیعتی که سرمایه ملی است این روزها در خانه بمانید و اگر هم به طبیعت وارد شدید از بی مهری در حق آن خودداری کرده و با روشن کردن آتش عامل این خیانت بزرگ در حق جنگل‌ها نباشید تا حریقی در آن‌ها حادث نشود.
به گزارش ایسنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان با شماره تماس رایگان امداد جنگل به شماره ۱۵۰۴ مراتب را اطلاع دهند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منابع طبیعی و آبخیزداری آتش سوزی جنگل های کهگیلویه و بویراحمد اطفاء حریق كهگيلويه و بويراحمد آتش سوزی در جنگل ها مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی

انشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در استانداری برگزار شد شد: این اداره کل براساس وظایفی که دارد اقدام به کنترل سیل در سطح ۱۴ شهرستان استان کرده که مؤثرترین آن مهار سیلاب در ضلع شمالی شهر کرمانشاه بود.

وی با اشاره به ضرورت رفع نیاز‌ها و امکانات حریق عنوان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن و فرسوده بودن امکانات و تجهیزات اطفای حریق درخواست به روزرسانی تجهیزات را داریم.

کولانی با تأکید بر مردمی‌سازی و هماهنگی بین دستگاه‌ها در اطفای حریق گفت: در بخش‌هایی از شهرستان دالاهو طی یک ساعت ۷۴۰ نفر از مردم به صورت خودجوش برای اطفای حریق به کمک آمدند و حریقی که ۷۲ ساعت طول می‌کشید با همراهی مردم به حداقل رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماری لورانتوس گریبانگیر جنگل‌های سراسر کشور به ویژه جنگل‌های زاگرس است افزود: این آفت بیشتر در فصل خشکسالی درختان را مبتلا می‌کند و درخواست داریم مبارزه با این آفت به صورت ملی دیده شود در غیر این صورت در سال‌های آینده این جنگل‌ها را از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حدود ۶۲۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری اجرا شده است عنوان کرد: سهمیه و تعهد استان در زمینه کشت یک میلیارد نهال طی چهار سال حدود سه میلیون اصله نهال بوده که انجام شده، اما تعهد ملی ۳۶ میلیون نهال بوده که در صورت تأمین اعتبار ملی انجام می‌شود.

کولانی با اشاره به اینکه ظرفیت نهالستان‌های استان دو میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال است، اما سه میلیون اصله نهال تولید و کشت شده است گفت: ۶۰۰ هکتار از نهال‌های کشت شده مثمر و مابقی کشت اقتصادی است که برای تولید چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود