Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@10:03:30 GMT

اتاق فکر بدون فکر!

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۲۲۳۰

اتاق فکر بدون فکر!

به کار بردن اتاق فکر برای جلساتی که برخی توهین کنندگان برای رئیس جمهور برگزار می‌کنند موضوع تازه‌ای نیست چراکه این جلسات، بارها و بارها از قم گرفته تا مشهد برگزار شده و پس از این جلسات، موج‌هایی علیه دولت به راه افتاده که نه به نفع کشور و نه به نفع مردم است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ اخیرا حمید رسایی، چهره نزدیک به جبهه پایداری، عکسی با عنوان «هر روز مصمم‌تر از دیروز» در فضای مجازی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسایی در توضیح کوتاهی از این عکس نوشته بود: «طبق معمول نشستی دوستانه با برخی اساتید جبهه انقلاب داشتیم»

این نشست دوستانه اما با توییت فرید مدرسی، فعال سیاسی، زاویه دیگری پیدا کرد به ویژه که اخیرا مجتبی ذوالنوری از دوستان دلواپس حمیدرسایی در مجلس که تلاش دارد جا پای او بگذارد، ضمن مطرح کردن استیضاح رئیس جمهور، روحانی را تهدید به اعدام کرد.» اظهارنظری که با واکنش‌های بسیاری روبرو شد اما به هر روی آنچه آشکار است، روزشماری تندروها برای استیضاح روحانی است اقدامی که نتوانستند، در مجلس قبلی موفق شوند اما به نظر می‌رسد، تشتت آرائی که بین اصولگرایان مجلس است مانعی بر سر این خواسته تندروها است.   

اخیرا فرید مدرسی روزنامه نگار و فعال توییتری با انتشار عکسی از حمید رسایی، پناهیان و سعید قاسمی، در صفحه توییترش نوشت: «این اتاق فکری است که ایده استیضاح رئیس‌جمهور برای پروژه‌احمدی‌نژادنمایی را طراحی کرده و ذوالنور شده مهره آنان.»

او در توضیح دیگری می‌افزاید: «جریانی که در حاکمیت نیست و توسط بزرگان اصولگرا طرد شده، اکنون می‌خواهد به متن باز گردد.»

اشاره مدرسی به مهره بودن ذوالنور، به توییت این نماینده مردم قم در مجلس باز می‌گردد. مجتبی ذوالنوری که بر کرسی ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشسته، در توییترش با لحنی توهین‌آمیز نوشته بود: «جناب روحانی؛ اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن با معاویه را خواست اکثر مردم از امام ذکر می‌کنید! امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمی‌شوند؛ با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود»

اظهارات ذوالنوری در حالی مطرح شده که رئیس‌ جمهور، چهارشنبه هفته گذشته در جلسه هیئت دولت گفته بود: «امام مجتبی به ما می‌آموزد که مرد جنگ باشیم به روز جنگ، و مرد صلح باشیم به روز صلح. اگر در روز صلح، جنگیدیم و در روز جنگ، صلح کردیم، هر دو خطا و اشتباه است. به‌موقع باید بایستیم و بجنگیم و به‌موقع باید صلح کنیم.»

این قبیل اظهارات البته از سوی جریان منتقد واکنش هایی را به همراه داشت. قاسم روانبخش از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری با حمله به مطرح کنندگان استیضاح، اقدام آنها را غیرعقلانی دانست چراکه گفته است عقلای قوم باید بررسی کنند.

به کار بردن اتاق فکر برای جلساتی که برخی توهین کنندگان به رئیس جمهور برگزار می‌کنند موضوع تازه‌ای نیست چراکه این جلسات، بارها و بارها از قم گرفته تا مشهد برگزار شده و پس از این جلسات، موج‌هایی علیه دولت به راه افتاده که نه به نفع کشور و نه به نفع مردم است.

دلواپسانی چون رسایی، پناهیان، ذوالنوری و غیره در حالی این گونه جلسات را برگزار می‌کنند که خود اخیرا حاشیه‌های بسیاری داشته‌اند. به نظر می‌رسد کارشناسی‌های آنها در اتاق فکر آنچنان طرفداری در جریان اصولگرایی و یا حتی مردم داشته باشد به ویژه اینکه اشخاصی چون حمید رسایی در انتخابات گذشته مجلس نتوانست، حداقل رأی را از مردم به دست آورد اما همواره او و ذوالنور، دم از صدای مردم بودن می‌زنند.6

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حمید رسایی فرید مدرسی توهین کنندگان به رئیس جمهوری رئیس جمهور نه به نفع اتاق فکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

به گزارش «تابناک»، سید محمد حسینی در گفت و گو با ایسنا، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجموع تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود که  در تهران 16 کرسی خالی مانده است که کرسی های تهران اهمیت زیادی دارد، زیرا نمایندگان تهران گرفتاری‌های نمایندگان شهرستان را ندارند و می‌توانند در مسائل کلان کشور و ملی نقش آفرین باشند و وقت بیشتری برای تهیه طرح ها و لوایح بگذارند. آنها  می‌توانند در ترکیب هیات رئیسه مجلس و روسای کمیسیون ها تاثیر زیادی داشته باشند. این نمایندگان و سایر نمایندگان باقی مانده در دو دوم اهمیت و نقش مهمی در مجلس دارند.

وی افزود: امیدوارم همانطور که در دور اول مردم حضور داشتند، در دور دوم هم مشارکت کنند به خصوص که در این دور انتخاب راحت تر است و در یک حوزه، مردم از بین دو نفر باید یک نفر را انتخاب کنند. بی تفاوتی سزوار نیست. مردم می توانند تحقیق کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند. مردم کمک کنند افراد اصلح با پشتوانه رای بالا انتخاب شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که دولت نظری درباره ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم دارد؟ گفت: نه، دولت به هیچ وجه به این مساله ورود نمی کند. خط مشی رئیس جمهور این بوده که در انتخابات فهرست نداشته باشد در حالیکه در دوره های قبل  دولت ها اینگونه نبوده اند. دولت، انتخاب را به خود مردم واگذار کرده و مردم در انتخاب حود نشان دادند، کسانی که همراهی بیشتری با دولت دارند، پایگاه مردمی بهتری دارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تعامل سازنده دولت و مجلس، کارهای اساسی انجام شود. اولویت ما اقتصاد است و به این مساله بها داده شود و لوایح یک فوریتی و دو فوریتی دولت. زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • تکذیب صحبت‌های غضنفری درباره وعده مالی و کمیسیون‌ها
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم