Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@14:59:37 GMT

گوگل به نقض قوانین ضد انحصاری متهم شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۲۳۷۹

صراط:

وزارت دادگستری آمریکا به جرم نقض قوانین آنتی تراست (ضدانحصار) و استفاده از ابزار‌های غیرقانونی برای حفظ قدرت انحصاری از شرکت گوگل شکایت کرده است. این اتهامات توسط وزارت دادگستری و ۱۱ ایالت آمریکا مطرح شده و مواردی مانند حفظ انحصار قدرت به طور غیرقانونی در بازار سرویس جستجو‌های عمومی را در برمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دادگستری آمریکا در حکمی اعلام کرد که این شرکت به طور غیرقانونی در جستجوی سود انحصاری خدمات جستجوی آنلاین و تبلیغات مرتبط را حفظ می‌کند و به همین ترتیب، شرکت‌های رقیب از فرصت رقابت محروم می‌شوند.شرکت گوگل در بیانیه در پاسخ به این شکایت گفت: دادخواست وزارت دادگستری در این خصوص ناقص است. اما آمار نشان می‌دهد تبلیغات دیجیتال تقریباً ۸۵ درصد فروش سالانه ۱۶۰ میلیارد دلاری گوگل را تشکیل می‌دهد.

نقض قوانین توسط گوگل باعث بروز چه مشکلاتی می‌شود؟

در این شکایت ۶۴ صفحه‌ای گوگل دروازه‌ای برای ورود به اینترنت خوانده می‌شود، اما اعتبار گوگل را برای تبدیل شدن از یک موتور جستجوی کوچک به یک غول فناوری فراهم می‌کند، که این شرکت را به اقدامات استثنائی که برای رقابت‌های مضر متهم می‌کند.علاوه بر این، وزارت دادگستری این شرکت را به توافق نامه‌های بهم پیوسته‌ای که رقبا را از بین می‌برد متهم می‌کند، همچنین شرکت گوگل از بارگذاری پیش فروشندگان خدمات جستجوی رقیب در گوشی‌های اندرویدی جلوگیری می‌کند که این کار را از طریق توافقات غیرقانونی انجام می‌دهد.

موارد ضد انحصاری توسط نهاد‌های نظارتی در آمریکا، اروپا و فراتر از آن جدی گرفته می‌شود، زیرا رقابت از بین میرود و می‌تواند منجر به شیوه‌های ناعادلانه تجاری، نابودی شرکت‌های رقیب و عدم نوآوری شود و در صورت عدم وجود رقابت واقعی در بازار، می‌تواند به مصرف کنندگان آسیب برساند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وزارت دادگستری آمریکا شرکت گوگل صراط وزارت دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۲۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش جماران؛ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

ایلنا به نقل از ال‌بی‌سی نوشت: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

بر این اساس، این بازیگران ده‌ها شرکت و نهاد دولتی ایالات متحده را از طریق عملیات سایبری هدف قرار داده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، در هماهنگی با اقدام فعلی، وزارت دادگستری ایالات متحده و دفتر تحقیقات فدرال در حال بازسازی کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی هستند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «این شرکت‌ها و افراد با استفاده از طیف وسیعی از فعالیت‌های مخرب سایبری، از حملات باج‌افزار علیه زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا انجام فیشینگ نیزه‌ای علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی، به هدف قرار دادن ایالات متحده ادامه می‌دهند».

دیگر خبرها

  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • مالکان جدید پرسپولیس و استقلال هم باید قوانین سقف بودجه را رعایت کنند
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • کشف ۱۷ قبضه کلت کمری در پیرانشهر
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • درخواست مجدد برای بازگشایی گوگل پلی توسط وزارت ارتباطات
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد