Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، جان رتکلیف، مدیر امنیت ملی آمریکا، روز چهارشنبه مدعی شد که روسیه و ایران گام هایی در جهت مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا برداشته اند. او ایران را به ارسال ای‌میل های تهدیدآمیز به رای دهندگان حزب دمکرات متهم کرد.

 

به گفته مقام ه، روسیه اطلاعاتی در مورد رای دهندگان آمریکایی به دست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

"رتکلیف" در یک کنفرانس خبری گفت: "ایران و روسیه اقدامات مشخصی برای نفوذ در افکار عمومی در ارتباط با انتخابات انجام داده اند."

 

او در این کنفرانس، که دو هفته پیش از انتخابات سوم نوامبر انجام می شد، گفت: "در درجه اول ما تایید کرده ایم که ایران و روسیه به طور جداگانه برخی اطلاعات ثبت نام رای دهندگان را به دست آورده اند."

 

 رتکلیف گفت به خصوص ایران ای میل هایی "با هدف ترساندن رای دهندگان، دامن زدن به ناآرامی های اجتماعی، و صدمه زدن به وجهه پرزیدنت ترامپ" ارسال کرده است.

 

او گفت ایران همچنین ویدئویی را منتشر کرده که تلویحا می گوید مردم می توانند برگه های جعلی رای را از جمله از خارج آمریکا پست کنند.

 

او اضافه کرده است، ما شاهد بودیم که ایران ایمیل های جعلی فرستاده تا رای دهندگان را مرعوب کند و ضمن دامن زدن به ناآرامی اجتماعی به رئیس جمهوری ترامپ ضربه بزند.

 

در همین زمینه سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد هرگونه دخالت در آمریکا را رد کرده است.

 

علیرضا میریوسفی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایران هیچ علاقه‎ای به دخالت در انتخابات آمریکا و هیچ ترجیحی برای نتیجه آن ندارد. آمریکا می‌بایست به اتهامات بدخواهانه و خطرناک خود علیه ایران پایان دهد.»

 

به گزارش رویترز، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا پیشتر هشدار داده بودند، در حالی که ایران احتمالا در راستای ضربه زدن به دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا مداخله کند، روسیه در صدد است که ترامپ دوباره انتخاب شود.

 

این خبرگزاری اضافه کرده است اطلاعات رای دهندگان عمومی است و برای همگان قابل دسترسی است و مقام آمریکایی مشخص نکردند که ایران و روسیه چگونه این اطلاعات را به دست آورده‌اند .

 

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر سال جاری برگزار خواهد شد. در این انتخابات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با جو بایدن، نامزد حزب دموکرات رقابت خواهد کرد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تهدید آمریکا ایران رای دهندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۲۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها

به گزارش «نماینده»، محمدحسن آصفری با اشاره به حمایت آمریکا از جنایات صهیونیست ها، گفت: بزرگترین حامی مالی انتخابات آمریکا شرکت های صهیونیستی هستند و برای تامین هزینه های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید آنها را راضی نگه دارند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: تحریم جدید علیه ایران و یا وتو عضویت فلسطین در سازمان ملل برای جلب رضایت اسرائیل است و برای ما اهمیت چندانی ندارد و حتی اقدامات تروریستی که در دنیا توسط آمریکا انجام می شود برای دلخوشی صهیونیست ها انجام می شود تا ضربه ای به رژیم کودک کش صهیونیستی وارد می شود اما صدای آمریکا بلند می شود.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور خاطرنشان کرد: رفتارهای دوگانه آمریکا برای همه دنیا نخ نما شده است و مردم آزاده دنیا به این رفتارها آشناهستند و تحریم های جدید آمریکا علیه ایران بدون شک نگاه مردم نسبت به انقلاب و نظام را تغییر نخواهد داد و تنها تلاشی سیاسی و بی اثر برای جلب توجه و کسب رضایت صهیونیست ها است.

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • هشدار به نشر دهندگان اخبار کذب
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!