Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@15:32:17 GMT

مروری بر مطبوعات و پایگاه‌های خبری زنجان

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۲۸۱۷

مروری بر مطبوعات و پایگاه‌های خبری زنجان

روزنامه صدای زنجان در گزارشی با عنوان " بازار تلخ انسولین" به مشکلات ایجاد در روزهای اخیر در تهیه این دارو پرداخت و نوشت: هم اکنون بیش از ۷۰ درصد بیماران دیابتی استان از قلم‌های انسولین خارجی استفاده می‌کنند که علت استقبال بیماران از این نوع قلم‌ها تاثیرگذاری بیشتر، تزریق راحت و بدون درد برای بیمار و عدم افت قند خون در زمان تزریق و نگهداری در هر دمایی است ولی هر از گاهی به دلیل خارجی بودن‌شان مشکلاتی در تهیه آن به‌وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمانی که ارز دولتی برای این دارو اختصاص داده شد مشکلاتی برای بیماران به وجود آورد که سهمیه‌ای‌شدن و توزیع آن فقط در برخی از داروخانه‌ها از جمله این مشکلات بود ولی هم اکنون ۲۰ روزی است که کمبود جدی آن در داروخانه‌های منتخب احساس می‌شود و آن‌گونه که در اخبار منتشر می‌شود، این معضل کشوری بوده و مختص استان زنجان نیست.

مهدی بیگدلی، رییس انجمن داروسازان استان زنجان می‌گوید: در ابتدا این نوع داروها تحت پوشش بیمه نبود ولی با گذشت زمان که زیر چتر بیمه قرار گرفت و بیماران دیابتی از سهولت تزریق و کیفیت بالای آن اطلاع یافتند استقبال زیادی از این نوع داروها شد و کمتر بیماری از انسولین‌های داخلی که به صورت ویال است، استفاده کرد.

وی با بیان اینکه انسولین‌های قلمی در کشورهای همسایه ۵ تا ۶ برابر گران‌تر از داخل کشور است، اظهار می‌کند: بیش از یکسال است که ارز دولتی ۴۲۰۰ به این دارو اختصاص یافته و از زمانی که اختلاف بین قیمت دلار آزاد و دولتی افزایش یافت؛ سودجویی و قاچاق معکوس این نوع داروها به کشورهای همسایه نیز بیشتر شد.

این مسئول ادامه می‌دهد: دولت برای جلوگیری از این تخلفات تدابیری اتخاذ کرد که سهمیه‌بندی استان‌ها، توزیع فقط در چند داروخانه شهرها و زمان خاص برای توزیع این دارو از اقدامات دولت برای توزیع هدفمند و کنترل توزیع انسولین‌های قلمی بود ولی همچنان راه‌هایی برای سوءاستفاده سودجویان وجود دارد.

بیگدلی سامانه «تی‌تک» را برای توزیع داروهای کمیاب از قبیل انسولین قلمی معرفی و ابراز می‌کند: دولت برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و کنترل بیشتر سامانه «تی‌تک» را برای عرضه داروهای کمیاب در نظر گرفته تا بیماران با مشخصات هویتی و کدملی خود، آن داروها را تهیه کنند. وی می/گوید: به گفته مسئولان این سامانه برای توزیع انسولین‌های قلمی در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه تا دو هفته قبل آخرین انسولین‌های قلمی در داروخانه‌های زنجان توزیع شده است، می‌گوید: طبق آخرین اخبار تا هفته آینده انسولین‌های قلمی به داروخانه‌های استان عرضه می‌شود.

پایگاه خبری همدلی زنجان در مطلبی از استقبال کشاورزان ماهنشانی از کشت زعفران خبر داد از قول مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان ماهنشان نوشت: ۲۰ هکتار از مزارع زعفران ماهنشان آماده برداشت است.

مجتعلی عجملو  افزود: با توجه به استقبال اهالی و مناسب بودن بستر کاشت گیاهان دارویی از جمله زعفران در شهرستان ماهنشان ، اراضی بیشتری در شهرستان جهت کاشت زعفران آماده سازی شده است که نیازمند حمایت جدی از طرف دولت برای معرفی تسهیلات کم بهره به تولیدکنندگان است.

پایگاه خبری پیام ملت از چند ماه گذشته تاکنون که نوسانات قیمت‌ها در ارتباط با بسیاری از کالاها به تنش‌های قیمتی منتهی شده و به تعبیری قدرت خرید مردم کاهش یافته است، عملیاتی ساختن تدابیر و تمهیدات مقتضی برای حصول تنظیم بازار بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.
در واقع هدف طرح تنظیم بازار، اول کاهش قیمت و دوم توزیع همه‌گیر کالا در سراسر کشور با یک قیمت تعیین شده است و به علت آشفتگی که در قیمت‌ها وجود داشت، طی دو هفته اخیر جلسه تنظیم بازار چند بار تشکیل جلسه داده و نسبت به قیمت کذاری اقدام کرده است.
رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه تلاش مسؤولان تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز شهروندان است، گفت: کمبود کالایی در استان وجود ندارد، فقط در برخی موارد افزایش قیمت را شاهد هستیم.
ناصر فغفوری از توزیع روزانه ۱۵ تا ۲۰ مرغ منجمد در استان خبر داد و افزود: علاوه بر این مرغ تازه نیز با همکاری اتحادیه مرغداران در حال توزیع است.

رییس اتاق اصناف استان زنجان نیز از انجام نظارت مستمر بر اصناف به منظور جلوگیری از تخلفات واحدهای صنفی خبر داد و افزود: کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان در حال توزیع است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
سید محمود موسوی گفت: شکر در بسته‌های سه کیلویی به قیمت ۲۵ هزار تومان، قند در بسته‌های سه کیلویی به قیمت ۹ هزار تومان، روغن مایع ۶۵۰‌ گرمی‌ به قیمت ۴ هزار و ۹۰۰ تومان و همینطور برنج‌ ۱۰ کیلویی به قیمت ۱۶۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

برچسب‌ها تارنماهای خبری رسانه ستاد تنظیم بازار زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تارنماهای خبری رسانه ستاد تنظیم بازار زنجان تارنماهای خبری رسانه ستاد تنظیم بازار زنجان اخبار کنکور انسولین های قلمی تنظیم بازار داروخانه ها استان زنجان برای توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۲۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مینا آژوغ گفت: رتبه بندی داروخانه ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر داروهای دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

کد خبر 6092852 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • نظر هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره رویداد ۲۴ و مجله ناداستان 
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت