Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز پنجشنبه در دیدار با معاون استان‌ها و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهارداشت: وقف یک سرمایه‌گذاری ماندگار برای دنیا و آخرت بوده و یک محور مهم برای مردم این است که توجه ویژه به اهمیت وقف داشته باشند.
امام‌جمعه زاهدان افزود: ضرورت دارد تا سازمان اوقاف و امورخیریه اطلاع‌رسانی، تبلیغ و فرهنگ‌سازی لازم برای گسترش فرهنگ وقف در بین مردم را داشته باشد و همچنین با ارائه مشاوره‌های مختلف بهترین و تأثیرگذارترین زمینه‌های وقف را برای مردم بیان کند زیرا در برخی موارد وقف در مواردی که هیچ‌گونه بهره‌وری ندارند صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه زاهدان با اشاره به گزارش دریافتی از سازمان اوقاف مبنی بر اینکه سیستان و بلوچستان یکی از کم اوقاف‌‍ ترین استان‌های کشور است گفت: یکی از دلایل این موضوع وضعیت اقتصادی نابسامان مردم منطقه است که باوجود مشکلات اقتصادی موجود مردم کمتر سمت وقف می‌روند که البته اگر در این زمینه فعال‌تر عمل کنیم بازهم می‌توانیم وقف بیشتری داشته باشیم.
نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به جمعیت بالای اهل سنت در این استان ادامه داد: یکی دیگر از علت‌های کمبود موقوفات در استان عدم وقف به سازمان اوقاف و امور خیریه توسط اهل سنت بوده که این‌یک آسیب بزرگ است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: لازم است تا راه‌حل این موضوع پیدا شود و در صورتی‌که اهل سنت با سازمان اوقاف و امور خیریه همکاری بیشتری داشته باشند تعداد موقوفات سیستان و بلوچستان نیز افزایش خواهد یافت.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی به ارائه چند راهکار در این خصوص پرداخت و اظهارداشت: گام اول این است که اعتمادسازی لازم صورت گیرد و مردم اطمینان پیدا کنند که سازمان اوقاف دخل و تصرفی در موقوفه نخواهد داشت.
وی نکته دوم را استفاده درست موقوفه در جهت مدنظر دانست و بیان کرد: مردم باید  مطمئن باشند که اگر جایی متولی درستی هم ندارد سازمان اوقاف و امور خیریه آن را در جهت درست مصرف می‌کند و اعمال‌نظری صورت نمی‌گیرد و این‌گونه نیست که موقوفه در جای دیگری استفاده و مصرف شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مواردی واقف موقوفه خود را ثبت نکرده است و متأسفانه در نسل‌های بعدی در اختیار دیگران قرار گرفته و در خلاف جهت وقف موقوفه را تملک کرده‌اند و نظر واقف تحقق پیدا نکرده و اگر این موضوع به مردم اطلاع‌رسانی شود عامل ایجاد انگیزه برای واقف خواهد بود که موقوفه خود را ثبت کند. 
حجت الاسلام و المسلمین محامی تصریح کرد: طراحی یک سازوکار که معتمدان، مردم و خیران، بر مباحث مالی سازمان اوقاف و امور خیریه اشراف داشته باشند می‌تواند به‌عنوان یک اقدام مؤثر جهت جلب اعتماد عمومی بویژه برای اهل سنت محسوب شود.
وی افزود: اگر سازمان اوقاف و امور خیریه بر روی استعدادها و مزیت‌های سیستان و بلوچستان از جمله معدن، کارخانه‌ها، دامپروری، کشاورزی و صنایع تبدیلی سرمایه‌گذاری کند علاوه‌بر اینکه یک کار اقتصادی جهت درآمدزایی سازمان صورت می‌گیرد برای استان نیز اشتغالزایی را به وجود می‌آورد که این موضوع نیز بسیار اهمیت دارد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: این اقدام تنها محدود به یک سرمایه‌گذاری نیست بلکه می‌تواند یک الگو و فرهنگ‌سازی برای سایر سرمایه گذاران باشد.
 امام جمعه زاهدان گفت: سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان علاوه‌بر رشد فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگ‌سازی عمومی را نیز به دنبال خواهد داشت که مهمترین آن ایجاد فرهنگ و روحیه کار در بین مردم بویژه قشر جوان است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی نماینده ولی فقیه سیستان و بلوچستان مصطفی محامی وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده ولی فقیه سیستان و بلوچستان وقف مجلس شورای اسلامی نماینده ولی فقیه سیستان و بلوچستان وقف اخبار کنکور سازمان اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر

 روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی در اتاق جلسات ادره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان با معتمدین معین ایثارگر این استان دیدار و گفتگو کرد. 

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان نقش معتمدین معین ایثارگر را در ایجاد ارتباط دو سویه، انعکاس مشکلات ایثارگران در تمام زمینه‌ها و تسریع در رفع آن بسیار مهم دانست.

  میرحسینی در ادامه افزود: معتمدین معین ایثارگر از بَتن جامعه ایثارگران و از معتمدین و نخبگان ایثارگر انتخاب و معرفی می‌شوند، تا در راستای ارتباط با خانواده معظم شهدا، ارائه خدمات به ایشان، ارائه مشاوره و انتقال مسایل این عزیزان، بنیاد شهید و امور ایثارگران را در خدمت‌رسانی، تکریم و تجلیل از خاندان شهدا و ایثارگران یاری رسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر