Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شفت صبح پنجشنبه با حضور مسئولین شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

معاون فرماندار شفت در این جلسه ضمن تقدیر از نقش فعال کتابداران در فضای مجازی در ایام شیوع کرونا، گفت: سعی ما بر این است ضمن حمایت از برنامه‌های کتابخانه های عمومی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، مشارکت دهیاری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی را پر رنگ تر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهر کوهی با بیان اینکه معیار مطالعه و کتابخوانی از شاخص‌های توسعه است، تصریح کرد: میزان افراد کتابخوان یک جامعه به افزایش سطح فرهنگ و وضعیت آن جامعه رابطه مستقیمی دارد.

۳ شفتی برگزیده کشوری مسابقه کتابخوانی «کرونا را شکست می‌دهیم»

رئیس کتابخانه های عمومی شفت نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد کتابخانه های عمومی این شهرستان ارائه و گفت: شهرستان شفت بیش از ٢٩ هزار کتاب و هزار و ۱۱۶ عضو فعال دارد.

زینب عزیزپور با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا نرم افزار طاقچه در فضای مجازی به روی گوشی‌های اعضای فعال عضو کتابخانه نصب شده است، افزود: در همین ایام ۱۵ نمایشگاه مجازی و ۶۳ پویش معرفی کتاب نیز برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مسابقات کتابخوانی با عنوان «کرونا را شکست می‌دهیم» برگزار شد، که در این مسابقات سه نفر برگزیده کشوری شدند، اضافه کرد: در مسابقات کنابخوانی رضوی نیز هزار نفر شرکت کرده و از این تعداد نیز سه نفر برگزیده شدند.

ترویج فرهنگ مطالعه در میان دانش آموزان با برگزاری مسابقه کتابخوانی مجازی

شهردار احمد سرگوراب نیز در این جلسه به استقبال دانش آموزان از مسابقات کتابخوانی در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: با برگزاری مسابقات کتابخوانی انگیزه را بین دانش آموزان بالا برده و سبب می‌شود تا سرانه مطالعه شهرستان نیز افزایش یابد.

رضا نیکویی از آمادگی شهرداری این شهر برای اهدای ١٠٠ جلد کتاب به کتابخانه احمد سرگوراب خبر داد و گفت: کتابخوانی محور پیشرفت فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است.

همچنین لازم به ذکر است در پایان این جلسه اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شفت به ساخت کتابخانه عمومی توسط شهرداری شفت اشاره و مصوب شد شهرداری شفت نسبت به تکمیل فرم‌های واگذاری زمین به مساحت ۴۰۰ متر برای ساخت کتابخانه های مرکزی شهرستان شفت اقدام کنند.

گفتنی است؛ کتابخانه الهی قمشه ای واقع در یکی از مدارس شهرستان شفت به عنوان دومین کتابخانه برتر کشوری انتخاب شد.

کد خبر 5054016

منبع: مهر

کلیدواژه: شفت کتابخانه عمومی مطالعه ویروس کرونا شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع مجلس شورای اسلامی کرمانشاه نیروی انتظامی هفته ناجا مشهد کتابخانه های عمومی شهرستان شفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی بر راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علی گودرزی زاده پیش از ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جلسه با پارلمان کودک اظهار کرد: کتابخانه سیار فعلی این نهاد در طول هفته در پنج روستا خدمت رسانی می‌کند.

وی افزود: در روزهای جمعه و مناسبت‌هایی که وجود دارد، کتابخانه سیار در بخش‌های مختلف شهر در حال خدمت رسانی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی بر راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک تاکید کرد.

گودرزی زاده افزود: کتابخانه سیار در قالب یک خودرو مینی‌بوس جوابگوی نیاز شهروندان کلان‌شهر اراک با این وسعت و جمعیت نیست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات پارلمان کودک استفاده از کتابخانه‌های سیار است، این کتابخانه‌ها می‌تواند در مناطق محروم و در شهر و در حاشیه شهرها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک کننده باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی اضافه کرد: با توجه به نقشی که این کتابخانه‌ها می‌تواند در کارهای فرهنگی ایفا کند از شهردار اراک و اعضای شورا که دغدغه این مهم را دارند، درخواست داریم یک خودرویی در اختیار این نهاد قرار گیرد تا با مناسب سازی به صورت کتابخانه سیار در خدمت همشهریان باشد.

گودرزی زاده ادامه داد: در خصوص مطالبه شورای کودکان برای ایستگاه مطالعه هم، هم اینک در کتابخانه‌ها ایستگاه مطالعه وجود دارد.

وی گفت: با توجه به مطالبه برای ایجاد ایستگاه مطالعه در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی این آمادگی وجود دارد که کتاب‌هایی در این محل‌ها قرار داده شود تا مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی اظهار کرد: یک درخواست و مطالبه وجود دارد مبنی بر اختصاص کتابخانه‌های مادر و کودک در پارک‌ها و مراکز تفریحی که امید می‌رود با در اختیار قرار دادن فضای مورد نیاز، این نهاد را در خدمت رسانی بهتر به شهروندان یاری کنیم.

گودرزی زاده ادامه داد: این خدمت رسانی تنها در حد قفسه برای کتاب نباشد، بلکه در صورت نیاز به مادران و کودکان مشاوره ارائه شود.

کد خبر 750087

دیگر خبرها

  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود