Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، هاشمی معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم فرایند سند دار کردن اراضی و املاک دولتی و خصوصی به کمتر از ۴۸ ساعت رسیده است؛ اما این در صورتی است که متقاضیان هم اسناد و مدارک لازم را دراختیار ما قرار دهند و محدودیت قانونی مانع انجام کار نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشمی افزود: با این حال ۴۰ درصد اراضی دولت تاکنون در قالب طرح ملی کاداستر سند دار شده است.   نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان هم با اشاره به اینکه اختلافات ملکی عامل اصلی نزاع در استان است گفت: ثبت مالکیت علاوه بر ارتقای امنیت اقتصادی آسیب‌های اجتماعی و حجم پروند‌های قضایی را کاهش می‌دهد.
نگین تاجی افزود: هنوز ۶۰ درصد از اراضی و املاک دولتی سند دار نشده که این مسئله عامل اصلی تصرف بیت المال است.   او بیان کرد: اگر مردم با مزیت‌های ثبت مالکیت آگاه باشند هیچ ملکی بی سند نمی‌ماند.
در این مراسم معاون عمرانی استاندار هم تلاش دستگاه‌های اجرایی استان در تثبیت مالکیت املاک و اراضی دولت را ظرف سال‌های اخیر چشمگیر خواند و افزود: با اجرای طرح کاداستر ۴۰ درصد از اراضی ملی دراستان سند دار شده است؛ که با همین میزان تعرض و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی کمترشده است.   انتهای پیام/ع  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت اسناد مالکیت زمین کهگیلویه و بویراحمد سند دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجتی سبحان، دبیر اجرایی برگزاری رویداد استارتاپی شتاب با اشاره به اینکه فراخوان رویداد شتاب ویژه استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نو در آذر سال گذشته به مراکز علمی و آموزشی ارسال شد، گفت: ۱۳۸ ایده در این فراخوان شرکت کردند که در نهایت در ۲ دوره داوری ۱۴ صاحب ایده به این رویداد ۳ روزه دعوت شدند.

وی با بیان اینکه این رویداد در حوزه فناوری اطلاعات و صنایع خلاق برگزار می‌شود، افزود: شرکت کنندگان در این رویداد بر ۲ موضوع ارائه نمونه اولیه محصول -همان سایت است - و همچنین نحوه ارائه خود در روز اختتامیه کار کنند.

دبیر اجرایی این رویداد از برگزاری اختتامیه آن در روز ۹ اردیبهشت خبر داد و گفت: تمامی صاحبان ایده و کسب و کار‌هایی که بتوانند امتیاز‌های لازم را در این رویداد سه روزه به دست آورند می‌توانند از تسهیلات مالی و تجهیزاتی پارک علم و فناوری استفاده و در آینده شرکت خود را تاسیس کنند.

دیگر خبرها

  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم
  • ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد