Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه نگران تبعات جبران ناپذیر موج سوم کرونا در بسیاری از شهرهای کشور هستیم، از مردم خواست با توجه به تعطیلات پیش‌رو به سفر نروند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تب، سردرد، بدن درد، دردهای عضلانی، اسهال و غیره از علایم ابتلا به کرونا است و اگر فردی این علایم را داشت باید سریعا خود را قرنطینه کند و اگر می خواهد تست کرونا را انجام دهد، باید چهار تا هفت روز از دوره ابتلا به بیماری بگذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: در ابتدای ابتلا به کرونا و در هنگام شروع علایم به ویژه سرفه و عطسه احتمال انتقال ویروس به سایر افراد بیشتر است، اما افراد فاقد علامت نیز در صورتی‌ که در فاصله نزدیک با سایر افراد قرار گیرند می‌توانند منجر به انتقال ویروس شوند، زیرا احتمال کمتری دارد که خود را قرنطینه کنند.

مردانی ادامه داد: بیشتر افرادی که به ویروس کرونا آلوده و دارای علامت هستند، معمولا ۱۰ روز بعد از رفع علایم دیگر ناقل این بیماری محسوب نمی‌شوند، کسانی که نتیجه تست کرونای آنها مثبت بوده اما علامتی از این بیماری را تجربه نکرده‌اند، ۱۰ روز بعد از آزمایش دیگر ناقل محسوب نمی‌شوند ولی باید ۱۴ روز در قرنطینه باشند.

زمان لازم جهت بهبودی بیماری کرونا چقدر است؟

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: افراد مبتلا به موارد خفیف کرونا طی یک تا دو هفته بهبود می‌یابند، اما در موارد شدید، زمان لازم برای بهبودی می‌تواند ۶ هفته یا بیشتر طول بکشد و برخی افراد ممکن است مشکلات جسمی و روانی طولانی‌مدت را تجربه کنند.

مردانی افزود: آنها ممکن است به طور متناوب با گذشت زمان بهبود یافته و یا بدتر شوند و مشکلات مختلفی مانند خستگی و مشکل در تمرکز تا اضطراب، ضعف عضلات و ادامه پیدا کردن تنگی نفس را تجربه کنند.

او تصریح کرد: ممکن است افراد چند روز بعد از احساس بهبودی و بهتر شدن، هنوز به این ویروس آلوده بوده و ناقل باشند اما پس از گذشت ۱۰ روز از رفع کامل علایم، اگر نیاز به بیرون رفتن از منزل داشتند از ماسک استفاده کرده و تا حد ممکن از لمس سطوح خودداری و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: افراد اگر حس کردند با علایم خفیفی چون سردرد و آبریزش بینی بیمار هستند، تا زمان بهبود در خانه بمانند؛ زیرا پرهیز از ارتباط با دیگران و عدم مراجعه به مراکز درمانی می تواند موجب عملکرد بهتر این مراکز و کمک به محافظت از آنها و دیگران در برابر کرونا باشد.

مردانی خاطرنشان کرد: اگر تب، سرفه و مشکل تنفسی دارید، سریعا به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است علایم شما به دلیل عفونت تنفسی یا بیماری جدی دیگری باشد، اگر به تازگی سفر کرده اید یا در تماس با دیگر مسافران بودید به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی اطلاع دهید، این کار مانع از گسترش احتمالی کرونا می شود.

او از مردم خواست با توجه به تعطیلات پیش رو به سفر نروند زیرا در اوج همه گیری کرونا هستیم و نیروی انتظامی باید محدودیت های اساسی را برای جلوگیری از تردد مردم به سایر شهرها انجام دهد.

مردانی گفت: موج سوم کرونا در بسیاری از شهرهای کشور آغاز شده و نگران تبعات جبران ناپذیر این بیماری بر سلامت جامعه هستیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا عوارض شدید کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۴۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر دهقانی از اختلال کم کاری تیروئید یا تیروئید پرکار به عنوان یکی از بیماری‌های شایع غدد نام برد و افزود: بیماری کم کاری تیروئید در نتیجه‌ی کاهش تولید و ترشح هورمون‌های تیروئیدی حاصل می‌شود و عموماً زنان باردار و افراد بالای ۶۰ سال، در معرض ابتلا به آن هستند.

این متخصص داخلی در خصوص نحوه درمان بیماری کم کاری تیروئید نیز گفت: درمان این بیماری تقریبا ساده بوده و مصرف قرص‌های حاوی هورمون تیروئید می‌تواند، هورمون‌های مورد نیاز بدن را تأمین کند که در اکثر موارد برای بیماران قرص لوتیروکسین تجویز می‌شود.

وی اضافه کرد: این دارو روزانه یک بار مصرف می‌شود که برای تأثیرگذاری بیشتر باید به صورت ناشتا و یک ساعت قبل از مصرف صبحانه مصرف شود. همچنین مصرف همزمان برخی دارو‌ها مانند پنتوپرازول، قرص آهن، کلسیم و... می‌تواند در میزان تأثیرگذاری قرص لووتیروکسین سدیم اثر منفی داشته باشد، لذا توصیه می‌شود، با فاصله حدود یک ساعت با دارو‌های ذکر شده، قرص کم کاری تیروئید مصرف شود.

دکتر دهقانی خاطر نشان کرد: بیمار ممکن است ظرف ۱ تا ۲ هفته پس از شروع درمان، پاسخ اندکی را احساس کند، اما پاسخ کامل به درمان با هورمون تیروئید اغلب تأخیر دارد و ممکن است چندین هفته طول بکشد. ضمن اینکه اکثر بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید، لازم است مصرف دارو را برای باقی عمر ادامه دهند، اما گاهی تعدیل و یا افزایش دوز مصرفی تحت نظر پزشک متخصص اتفاق می‌افتد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟