Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق ماده ۱۱ فصل چهارم مشارکت درمنافع آیین نامه شماره ۶۸ – بیمه های زندگی و مستمری، مؤسسات بیمه مکلفند در انواع بیمه‌‏های زندگی جز در بیمه‌های خطر فوت زمانی، بیمه گزاران بیمه‏های زندگی خود را در حداقل ۸۵ درصد منافع حاصل از مجموع معاملات بیمه‌های مذکور سهیم نمایند.

 

به گزارش  گروه بانک و بیمه پول نیوز ،  در راستای اجرای این تکلیف برای سال ۱۳۹۸ با واریز ۳۹ درصد، بالاترین سود مشارکت درمنافع را به حساب اندوخته بیمه گذاران بیمه های زندگی خود واریز نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد مهدی امانی معاون فنی شرکت بیمه رازی دراین باره گفت : از محل درآمد حاصل از سرمایه‌‌گذاری‏های اندوخته های‏ بیمه گذاران زندگی در سال ۱۳۹۸، این شرکت بازده سرمایه گذاری خوبی داشته و در مقایسه با سایر شرکت های بیمه بالاترین سود مشارکت درمنافع را به حساب بیمه گذاران خود واریز نموده ایم.

امانی با بیان اینکه معمولا نرخ تورم درکشورمان از نرخ بهره های بانکی بالاتر است، یادآورشد : نرخ سود فنی بیمه های زندگی تعیین شده در ایین نامه ۶۸ و یا توسط شورای عالی بیمه تقریبا برابر و یا معمولا کمتر از نرخ سود بانکی است. لذا درنبود سود مشارکت در منافع جذاب ، بیمه گذاران بیمه های زندگی انگیزه ای برای خرید و یا حفظ این بیمه نامه ها نخواهند داشت .

معاون فنی بیمه رازی یکی از مهمترین عوامل توسعه نیافتگی بیمه های زندگی، عدم سرمایه گذا‌ری مناسب اندوخته‌ی بیمه‌های زندگی در شرکت‌‌های بیمه است که نتیجه آن تعلق گرفتن سود ناچیز به این بیمه نامه ها در انتهای سال مالی بیمه‌نامه براساس نرخ سود فنی تضمینی آیین نامه ۶۸ و یا مقداری بالاتر تحت عنوان مشارکت در منافع می‌باشد. همچنین تورم پایدار در اقتصاد ایران منجر به کاهش ارزش سرمایه بیمه گردیده و قراردادهای بلند مدت بیمه زندگی را به دلیل عدم جذابیت مالی متزلزل و نا استوار می‌سازد. در نتیجه افراد را از تقاضای بیمه زندگی رویگردان نموده و به سوی سرمایه‌گذاری‌های مطمئن‌تر و یا کوتاه مدت‌تر سوق می‌دهد.

امانی با تاکید براینکه طی دوسال گذشته و دردوران مدیریت مجید بختیاری مدیرعامل بیمه رازی تیم حرفه ای در بخش سرمایه گذاری تشکیل شد ، ادامه داد : تلاش بخش فنی در جذب حق بیمه در کنار شروع به فعالیت تیم خوب سرمایه گذاری موجب شد تا بیمه رازی بین شرکت های بیمه کشوربالاترین بازدهی را برای بیمه گذارانش کسب نماید.

وی توسعه بیمه های زندگی را استراتژی بیمه رازی اعلام کرد و افزود :

شرکت بیمه رازی برای رفع مشکل و کمرنگ نمودن تاثیر تورم بر بیمه‌های زندگی و همچنین به منظور ایجاد جذابیت بازار این بیمه نامه ها، افزایش ضریب نفوذ بیمه، شفافیت عملیات بیمه‌گری و سرمایه‌گذاری و نیز حمایت از حقوق بیمه گذاران اقدام به راه اندازی سبد اختصاصی بیمه‌های زندگی نموده است. در سبد مذکور اندوخته‌ی بیمه‌گذاران به صورت مجزا در رشته‌ی زندگی در آن سرمایه‌گذاری می‌گردد که در این روش علاوه بر شفافیت و تفکیک حساب‌های زندگی امکان ارائه‌ی سود و نمایش آن به بیمه‌گذاران بیمه‌های زندگی به صورت روزانه نیز وجود خواهد داشت.

امانی یکی دیگر از دلایل عدم توسعه یافتگی بیمه های زندگی در کشور را نبود محصولات و خدمات متنوع در این حوزه با توجه به نیازهای جامعه دانست. به عنوان مثال نبود محصولات مستمری و بازنشستگی در کشور کاملا مشهود است. لذا شرکت های بیمه و بیمه مرکزی همزمان باید در توسعه و گسترش آن تلاش مضاعفی را نمایند. قطعا ارایه محصولات و خدمات جدید باید در بستر مناسب فن آوری اطلاعات انجام شود. در همین راستا شرکت بیمه رازی در حال توسعه این بخش در بستر سامانه همراز خود می باشد.

امانی توضیح داد : از طرف دیگر فروش این محصول نیازمند شبکه فروش توانمندی که قدرت ارایه مشاوره به مشتریان و تحلیل دقیق نیازهای آنان را داشته باشد ، است . بیمه رازی نیزبه موازات تقویت شبکه فروش خود ، آماده جذب و آموزش نمایندگان تخصصی فروش محصولات زندگی است به طوریکه با فروش با کیفیت بیمه های زندگی به متقاضیان، کمترین نرخ بازخرید و یا حق بیمه معوق وجود داشته باشد. قطعا این استراتژی باعث حفظ بیمه های زندگی در دراز مدت خواهد گردید که با عملکرد خوب شرکت بیمه در بازده سرمایه گذاری اولین ذینفع پایدار آن دارندگان این بیمه نامه ها خواهند بود.

وی سهم بیمه های زندگی در پرتفوی بیمه رازی را حدودا ۱۵ درصد اعلام کرد و ادامه داد : درتلاش هستیم با بهره مندی از نمایندگان حرفه ای سهم این رشته در سبد شرکت افزایش یابد.

وی درخاتمه یادآورشد : امکان مشاهده مبلغ سود مشارکت در منافع و سایر خدمات دیگر بیمه نامه ها ی زندگی برای بیمه گذاران و شبکه فروش از طریق “پرتال ویژه بیمه عمر” در سامانه همراز قابل دسترسی است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیمه رازی بیمه رازی پول نیوز نرخ تورم سود سهام نرخ سود بیمه های زندگی ی بیمه های زندگی بیمه نامه ها مشارکت در منافع سود مشارکت سرمایه گذاری بیمه گذاران ی زندگی بیمه رازی شرکت بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک بانک سرمایه به مناسبت دهه فجر

فرارسیدن دهه مبارک فجر و سالگرد بازگشت امام امت به میهن و نیز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را به هم‌وطنان عزیز و تمامی حق‌طلبان در سراسر گیتی تبریک عرض نموده، از درگاه حق‌تعالی برای روح مطهر امام راحل و شهدای گران‌قدر این انقلاب علو درجات را مسألت دارم. ناطقان: فرج اله قدمی، مدیر عامل بانک سرمایه در پیامی به شرح زیر ایام الله دهه مبارک فجر را تبریک گفت:

به جوش آمده است خون درون رگ گیاه...


بهمنی دیگر و فجرِ انقلابی دیگر از راه رسیده است و این فرصت خجسته‌ای است برای مرور و گرامی‌داشت خاطره قهرمانی‌های یک ملت؛ ملتی بزرگ که شجاعانه و بالغانه آزادی را انتخاب کردند و خودرأیی و استبداد را شایسته خویش ندانستند.

بی شک خاطره این قهرمانی‌ها تا همیشه الهام‌بخش ما در حفظ عزت و آزادی و استقلالمان خواهد بود.

فرارسیدن دهه مبارک فجر و سالگرد بازگشت امام امت به میهن و نیز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را به هم‌وطنان عزیز و تمامی حق‌طلبان در سراسر گیتی تبریک عرض نموده، از درگاه حق‌تعالی برای روح مطهر امام راحل و شهدای گران‌قدر این انقلاب علو درجات را مسألت دارم.

امید که همه ما امانت‌دارانی شایسته برای این امانت بزرگ و ارزنده باشیم. ان‌شاءاله.


فرج الله قدمی
مدیر عامل و عضو هیأت مدیره

دیگر خبرها

  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • داده‌های آموزشی هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • پیام تبریک بانک سرمایه به مناسبت دهه فجر
  • نامه سرگشاده رئیس دانشگاه رازی خطاب به رؤسای دانشگاه‌های آمریکا