Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@18:28:39 GMT

تاثیر رانیتیدین در درمان کرونا

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۶۲۵۲

تاثیر رانیتیدین در درمان کرونا

مطالعات بر روی موش های آزمایشگاهی نشان می دهد که داروی ارزان زخم معده موسوم به رانیتیدین به مهار کروناویروس کمک می کند. ناطقان: محققان دانشگاه هنگ گنگ دریافتند داروی ضدمیکروبی مورداستفاده در درمان زخم‌های معده و عفونت‌های باکتریایی در مقابله با کروناویروس در حیوانات آزمایشگاهی امیدبخش هستند.





به گفته تیم تحقیق، رانیتیدین مانع از تکثیر کروناویروس می‌شود در نتیجه بار ویروسی در مجاری تنفسی فوقانی و تحتانی کاهش یافته و ذات الریه ناشی از ویروس در مدل حیوانی تسکین یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محققان مشاهده کردند رانیتیدین و ترکیبات مرتبط با آن، مانع از فعالیت‌های ATPase و DNA در کروناویروس می‌شود.

دکتر «رانمینگ وانگ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «رانیتیدین قادر به کاهش بار ویروسی در ریه‌های موش‌های آزماشگاهی تا ۱۰ برابر است. یافته‌های ما نشان می‌دهد که رانیتیدین یک عامل بالقوه ضدویروسی در درمان بیماری کووید ۱۹ است.»

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.
منبع: مهر برچسب ها: کرونا ، رانتیدین ، درمان ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کرونا درمان ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

امروز ۱۷ اردیبهشت شاخص کل بورس با ریزش ۲۰ هزار و ۶۴۶ واحدی در سطح ۲ میلیون و ۲۳۹ واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۶ هزار واحدی در تراز ۷۴۴ هزار و ۱۰۱ واحدی قرار گرفت. سه نماد فملی، فولاد و فارس بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس داشتند همچنین ذوب، وبملت و کترام سه نماد پرتراکنش بورس بودند. 

شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۲۰۲ واحد در سطح ۲۴ هزار و ۹۹۸ واحدی قرار گرفت آریا، خاور و هرگز سه نماد با بیشترین تاثیر بر شاخص کل فرابورس بودند.

امروز فلزات اساسی با ۲۴۹ میلیارد تومان برترین گروه صنایع بود و صنعت خودرو و انبوه سازی هم در جایگاه بعدی قرار گرفت. افران، سپهر و فردا هم سه نماد با بیشترین تقاضا در بورس بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • تلقین، خاطرات را تغییر می‌دهد!/ اثر تصویرسازی ذهنی بر حافظه
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • این میوه خوشمزه هم کبد چرب را درمان می‌کند هم باعث طول عمر می‌شود
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • تاثیر بی‌نظیر این میوه برای کاهش وزن (اینفوگرافی)
  • تاثیر مخرب دروغگویی بر سلامت مغز
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!