Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@02:24:59 GMT

طلای جهانی 0.54 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۶۳۳۲

طلای جهانی 0.54 درصد کاهش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.54 درصد کاهش به 1913 دلار و 89 سنت رسید.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، در حالی که پس از تردیدها در مورد نهایی شدن بسته محرک مالی جدید دولت آمریکا تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری این کشور ارزش دلار تا حدی ترمیم شده است، قیمت طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم بیش از یک هفته اخیر در جلسه قبل، امروز شاهد کاهش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.54 درصد کاهش به 1913 دلار و 89 سنت رسید. دیروز قیمت طلا به بالاترین رقم از روز 12 اکتبر یعنی 1931 دلار و یک سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با 0.70 درصد کاهش به 1916 دلار رسید.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست شرکت دیلی اف ایکس گفت: «آنچه شاهدش هستیم عدم اطمینان سرمایه گذاران نسبت به نهایی شدن بسته محرک مالی جدید تا قبل از روز انتخابات است.»

مذاکرات بین قانون گذاران آمریکایی بر سر لایحه محرک مالی جدید روز چهارشنبه و پس از آنکه ترامپ دموکرات ها را به عدم تمایل نسبت به مصالحه بر سر کمک ها متهم کرد، بار دیگر به در بسته خورد. این در حالی است که اوایل دیروز گزارش هایی از پیشرفت در مذاکرات مخابره شده بود.

این خبرها سبب کاهش اشتها برای ریسک پذیری شده و موجب افزایش ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب گشته است. همین مسئله به گرانتر شدن طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند دامن زده است.

لائل برینارد، از مقامات ارشد فدرال رزرو گفته، ترمیم اقتصاد وضعیت نامتوازن و نامشخصی دارد و نیاز به اقدامات حمایتی جهت اطمینان از پایدار شدن روند ترمیمی احساس می شود. این اظهارات نشان دهنده ضرورت اتخاذ اقدامات حمایتی و از جمله تصویب بسته محرک مالی قابل توجه است.

 

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: طلای جهانی پول نیوز قیمت طلا اونس اقتصاد جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۶۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.
تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.
در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.
کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.
از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.
با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد