Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:22:02 GMT

رهایی ۱۸ محکوم به قصاص از چوبه دار در همدان

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۶۶۶۶

رهایی ۱۸ محکوم به قصاص از چوبه دار در همدان

محمدرضا عدالتخواه در گردهمایی رؤسای دادگستری شهرستان ها، بخش ها و دادستان های حوزه قضائی همدان افزود: برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قضائی از اولویت های مجموعه محسوب می شود و آمار مصالحه استان مورد توجه و عنایت مقامات کشور قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه قاطعانه با هر گونه فساد در مجموعه های قضائی برخورد می‌شود اظهار داشت: مجموعه‌های قضائی خود عهده دار برخورد با مظاهر فساد در جامعه هستند بنابراین باید به موضوع سلامت بیشتر توجه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری همدان بیان کرد: با توجه به اینکه سیاست حبس زدایی از اولویت‌های دستگاه قضایی است بنابراین قضات باید مجازات زندان را تنها برای مواجه با جرائم مهم، اراذل و اوباش و مجرمان حرفه ای متعدی به نظم و امنیت عمومی جامعه اعمال کرده و در رابطه با سایر عناوین مجرمانه با رویکرد اصلاحگرایانه از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند.

عدالتخواه ادامه داد: کمیته‌های معتذرین با هدف معذرت خواهی مشتکی عنه، متهم یا محکوم از بزه دیده در تمامی مراحل تحقیق، رسیدگی و اجرای حکم ، راه اندازی شد.

وی گفت: این طرح ابتکاری مبتنی بر آموزه‌های اخلاقی و دینی و ضروریات اجتماعی است که برای اجرای مطلوب آن از مدیران قضائی انتظار می رود تا در حوزه رفع و رجوع و پایدان دادن به پرونده‌ها از طریق صلح و سازش و رضایتمندی طرفین تلاش کنند.

عدالتخواه درباره پرونده های معوقه در مجموعه قضائی استان نیز اظهار داشت: شمار پرونده های معوقه استان از ۲۲ هزار و ۴۴۱ فقره پرونده به هشت هزار و ۶۰۰ پرونده رسیده و با ادامه این روند همه پرونده‌های موجود در مجموعه قضائی استان به روز می‌شود.

برچسب‌ها شکایت همدان دادگستری کل استان همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شکایت همدان دادگستری کل استان همدان شکایت همدان دادگستری کل استان همدان اخبار کنکور پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۶۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست

پائولو رانگل، وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با دکتر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

 پائلو رانگل، وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین هم‌چنین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ سلاح گرم در کرمان
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال