Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس اسکندری پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع تقلید قم با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی جامعه و شیوع کرونا، موجب شده خانواده‌های زیادی در قم و سایر شهرها از نظر تأمین معیشت دچار گرفتاری شوند گفت: برای حل این مشکل از محل عوائد موقوفات در این مدت و در قالب چندین مرحله رزمایش مواسات و همدلی، ۱۲ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به تغییراتی که در جوامع بشری دیده می‌شود و زندگی انسان‌ها را متحول کرده است، نیازهای جدیدی در جامعه ما وجود دارد که لازم است خیرین و واقفان، با نگاه به این مسائل وقف را انجام دهند و چنانچه در این زمینه بزرگان حوزوی و مراجع تقلید پیشگام شوند و توصیه‌هایی داشته باشند، تأثیر بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه نیازهای روز جامعه در سه حوزه شناسایی شده است گفت: مسائل معنوی، دینی و مذهبی از جمله این موارد به شمار می‌رود، اداره حوزه‌های علمیه و نشر معارف و کتب دینی به شدت نیاز به موقوفاتی دارد که لازم است وقف‌هایی برای پشتیبانی از آنها انجام شود.

وی ادامه داد: بر این اساس موقوفات قرآنی و مذهبی و حوزوی جز نیازهای روز جامعه هستند.

اسکندری به مسائل معیشتی و اقتصادی که با زندگی روزمره مردم در ارتباط است به عنوان دومین نیاز اصلی جامعه پرداخت و گفت: این مسئله نیاز به تولید علم دارد، بنابراین موقوفاتی که برای پشتیبانی از محققان و دانشمندان در زمینه‌های گوناگون از طرح‌های دانش بنیان گرفته تا مسائل زیست محیطی و تا سلامت آحاد جامعه اسلامی از جمله نیاز حتمی و قطعی روز جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: تولید انبوه در صنعت و کشاورزی، موجب سر و سامان دادن زندگی دنیوی مردم می‌شود و وقف در این زمینه تأثیر بسزایی داشته است.

وی کمک به فقرا و نیازمندان را سومین نیاز اساسی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: این کمک‌ها در قالب بسته‌های معیشتی، ایجاد اشتغال، تأمین دارو و درمان، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و تأمین جهیزیه زوج‌های جوان، ارائه می‌شوند که لازم است موقوفات بیشتری در این زمینه انجام شود.

کد خبر 5054307

منبع: مهر

کلیدواژه: قم عباس اسکندری اوقاف و وقف دیدار با مراجع تقلید مواسات ویروس کرونا شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع مجلس شورای اسلامی نیروی انتظامی کرمانشاه هفته ناجا مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۷۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حسین‌زاده امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر درمیان، در سال ۱۴۰۲ با هم‌افزایی مشارکت‌های مردمی و همکاری‌های بین‌بخشی با مؤسسات و تشکل‌های مردم نهاد طرح‌های مختلفی را اجرا کرده است.

وی افزود: در این راستا تعداد هزار و ۴۶۱ بسته غذایی و معیشتی برای خانواده‌های کم بضاعت و کم برخوردار شهرستان تهیه و توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان بیان داشت: در اولین طرح توزیع و حمایت جمعیت هلال احمر شهرستان در سال ۱۴۰۳ نیز تعداد ۲۴۱ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در بین خانواده‌های کم برخوردار شهرستان توسط خانه‌های هلال توزیع شد.

حسین‌زاده گفت: ارزش ریالی هر بسته غذایی، مبلغ ۸ میلیون ریال بوده که شامل کنسرو تن ماهی، کنسرولوبیا، شکر، عدس، قند، چایی، پودر لباس شویی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در ادامه روند اجرایی این‌گونه برنامه‌ها بتوانیم با مشارکت و کمک حامیان و خیرین شهرستان جامعه هدف بیشتری را تحت پوشش طرح‌های حمایتی جمعیت هلال احمر قرار دهیم.

کد خبر 6086287

دیگر خبرها

  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد