Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:22:02 GMT

احیای موقوفات با جدیت بیشتری دنبال شود

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۴۳۹۶

احیای موقوفات با جدیت بیشتری دنبال شود

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه احیای موقوفات اعتماد مردم را افزایش می‌دهد، گفت: این کار باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

آیت‌الله علی خاتمی شامگاه دیروز (۳۰ مهرماه) در همایش یاوران وقف که به شکل مجازی برگزار شد، اظهار کرد: ریشه‌های وقف در ادیان مختلف بروز و ظهور دارد و فقط به دین اسلام اختصاص ندارد و باقیات صالحاتی است که فواید بسیاری برای جوامع انسانی دارد، این منافع ماندگار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: در شرایط امروز توسعه وقف مشارکتی برای برطرف کردن نیازهای جامعه ضروری است و با این کار هر فرد می‌توان با مبلغ کم در اقدامات بزرگ سهیم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه در زمان طاغوت موقوفات مورد دست‌درازی قرار گرفتند، تصریح کرد: هجوم به موقوفات پیش از انقلاب امکان بهره‌مندی نسل‌های بعدی از ثمرات این وقف‌ها را دشوار کرده، اما خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از موقوفات احیا شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از موقوفات که اکثرا هم باغ بوده، از بین رفته و احیای آن نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که اوقاف باید انجام دهد، تبدیل به احسن کردن موقوفات است تا بتوان عواید بیشتری را نصیب جامعه کرد.

آیت‌الله خاتمی به احیای حقوق موقوفات تاکید کرد و گفت: نیات واقفان باید مطابق همان چیزی که واقف در نظر داشته هزینه شود و امکان دخل و تصرف در موقوفات وجود ندارد و در زنجان امانت‌داری خوبی در این زمینه شاهد بودیم.

این مسئول، با اشاره به اینکه کارهای خوبی در احیای موقوفات انجام شده است، با این حال با ایده‌آل‌ها فاصله داریم و باید تلاش بیشتری در این حوزه داشته باشیم، عنوان کرد: اقدامات خوب اوقاف موجب اعتماد بیشتر مردم خواهد شد و مردم بیشتر به هبه اموال خود به عنوان وقف اقدام خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این همایش از تشکیل مرکز خیریه در زنجان خبر داد و گفت: ۲۱ نفر از افراد ذی‎نفوذ و دارای اعتبار در این مرکز ساماندهی شده‌اند تا در طرح‌های خیریه اوقاف از ظرفیت آن‌ها استفاده شود و تاکنون با مشارکت مردم ۵ زندانی آزاد شدند.

حجت‌الاسلام مختار کرمی خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی این سازمان حفظ و نگه‌داری موقوفات است و بعد از انقلاب خیلی از موقوفات احیا شد و اکنون نیز این کار با جدیت دنبال می‌شود و بعد از انقلاب ۳۰ هزار موقوفه به موقوفات اضافه شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح مهر تحصیلی، از جمله برنامه‌های خیرخواهانه در راستای تامین کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان مستعد است، بیان کرد: ۱۰۰۰ بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان و دانشجویان که شامل کیف، دفتر، مداد، مدادرنگی و سایر موارد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان وقف احیای موقوفات استانی اجتماعی طرح مهر تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان

بنای رخت‌شوی‌خانه یا مجموعهٔ تاریخی رخت‌شوی‌خانه در قلب بافت تاریخی شهر زنجان که منطبق بر حصار قدیمی شهر می‌باشد، در یک منطقهٔ پرتراکم مسکونی قرار دارد.این بنا در حال حاضر تعمیر و مرمت شده و به عنوان موزهٔ مردم‌شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند از آن بازدید کنند. مجموعه‌‌ ی تاریخی‌ رخت‌شوی‌خانه‌، در فهرست‌ آثار تاریخی ایران‌ به‌ ثبت‌ رسیده‌ است‌ به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3076070 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • تلاش و جدیت برای کاهش نرخ بیکاری
  • ویدیو/ وقف دانش‌بنیان به دنبال پیشرفت علم و رفاه مردم است