Web Analytics Made Easy - Statcounter

"پدیده ریزگرد‌ها در استان خوزستان، خشک شدن دریاچه ارومیه، گرد و غبار در سیستان و بلوچستان و مصادیقی نظیر آن، از جمله پدیده‌های زیستی هستند که به دلیل بی‌توجهی به قوانین محیط زیست به وقوع پیوسته است". - اخبار اجتماعی -

سیدکریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه پدیده ریزگردها در خوزستان دارای ریشه‌های متعددی از جمله جنگ تحمیلی، بی‌توجهی به کاشت درخت‌های تاغ در گذشته و نیز وقوع جنگ در کشورهای منطقه است، اظهار کرد: اتفاقی که در خوزستان رخ داده، زنگ خطری جدی برای دیگر استان‌های کشور، به‌خصوص خراسان رضوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی ادامه داد: معتقدم یکی از مهم‌ترین معضلات موجود در زمینه حفاظت از محیط زیست، آشنا نبودن مردم با پدیده‌های زیست‌محیطی و خطرات آسیب دیدن آن است که باید آگاهی‌های لازم از طریق سَمَن‌ها و رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه قوانین و آئین‌نامه‌های متعددی در زمینه حفاظت از محیط در مجلس و دولت تصویب شده است، گفت: اجرای این قوانین و آئین‌نامه‌‌ها نیازمند توجه تمامی دستگاه‌های اجرایی و حتی انجمن‌های مردمی است.

حسینی تأکید کرد: باید تمام دستگاه‌ها مشارکت مؤثری در حفظ محیط زیست و اجرای قوانین و آئین‌نامه‌های مربوط به آن داشته باشند، زیرا محیط زیست امری تفننی نیست و باید نگاه جامع و کلانی به آن وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: پدیده ریزگرد‌ها در استان خوزستان، خشک شدن دریاچه ارومیه، گرد و غبار در سیستان و بلوچستان و مصادیقی نظیر آن، از جمله پدیده‌های زیستی هستند که به دلیل بی‌توجهی به قوانین محیط زیست و آشنا نبودن مردم به خطرات زیستی، به وقوع پیوسته است.

نماینده مردم اهواز در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: افزایش انجمن‌ها و نیز پویش‌های مردمی در عرصه محیط زیست، تأثیر شگرفی در افزایش آگاهی مردم و حتی کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی در کشور دارد که باید حمایت از این انجمن‌ها در دستورکار قرار گیرد.

وسعت کانون‌های خارجی ریزگردها چقدر است؟حل مشکل ریزگردها نیازمند دیپلماسی فعال است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران گرد و غبار در خوزستان آلودگی های زیست محیطی آلودگی هوا نمایندگان مجلس مجلس بحران گرد و غبار در خوزستان آلودگی های زیست محیطی آلودگی هوا نمایندگان مجلس مجلس محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، احمد وحیدی پنجشنبه ششم اردیبهشت در حاشیه سفر خود به مشهد، افزود: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف، آماده شده است.   وی ادامه داد: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در هشت حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.   دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.   وزیر کشور در سفری یک روزه و با هدف شرکت در همایش مناطق آزاد و بازدید از کارخانه‌های احیا شده در خراسان رضوی، به مشهد سفر کرده است.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس