Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@00:00:44 GMT

مسیر سبز برای توسعه صادرات

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۰۷۶۵

مسیر سبز برای توسعه صادرات

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: یک «مسیر سبز» در توسعه صادرات برای واحدهای تولیدی که موفق به اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد شوند، فراهم شده و تولیدکنندگان این محصولات بدون ارزیابی مجدد، می‌توانند فعالیت صادراتی خود را انجام دهند.

به گزارش ایمنا، مسلم بیات اظهار کرد: صدور گواهی برای کالاهای دانش‌بنیان با همکاری مشترک سازمان ملی استاندارد و معاونت توسعه فناوری ریاست جمهوری شکل گرفته و شیوه‌نامه‌ای برای آن تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این شیوه‌نامه به منظور انجام کار تجاری در ارتباط با یک محصول و تولید، عرضه و صادرات آن به شکل انبوه، ۲ نوع گواهی مختلف و متفاوت صادر می‌شود.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: در این پیوند، کالایی با استاندارد مشخص پس از اینکه مشخصات آن از سوی تولیدکننده بیان شد، مورد ارزیابی قرار گرفته و گواهی انطباق کالای دانش‌بنیان بر اساس استاندارد ملی، بین‌المللی یا استاندارد یکی از کشورهای مورد پذیرش صادر می‌شود.

بیات اضافه کرد: در صورتی که استانداردی برای محصول بیان نشده باشد بر اساس اظهار فرد، آزمایش‌های لازم در آزمایشگاه‌های مورد قبول انجام می‌گیرد و چنانچه نتایج با اظهاریه منطبق باشد، گواهی کالا بر اساس ویژگی محصول صادر می‌شود.

وی ادامه داد: تسهیلات دیگری نیز در بخش «جهش تولید» در نظر گرفته شده و سعی کردیم با تکنیک‌ها و روش‌های جدید، ارزیابی انطباق و بهره‌گیری از آنها، تولید انبوه، امکان بروز خلاقیت و نوآوری در واحدهای تولیدی فراهم شود.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: به عنوان مثال یک «مسیر سبز» در توسعه صادرات برای واحدهای تولیدی که موفق به اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد شوند، فراهم شده و تولیدکنندگان این محصولات بدون ارزیابی مجدد، می‌توانند فعالیت صادراتی خود را انجام دهند.

بیات افزود: در مقوله صادرات، فرد می‌تواند محصول تولیدی را بر اساس همه استانداردهای کشورهای مقصد، استانداردهای بین‌المللی و استانداردهای منطقه‌ای اظهار کند. این انعطاف به منظور بهره‌گیری از ظرفیت واحدهای تولیدی برای جهش تولید بوده که سال گذشته آغاز شده و ادامه دارد.

وی خاطرنشان‌کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی و ظرفیت‌های شرکت‌های فنی که در خارج از کشور فعالیت دارند، امید می‌رود در قالب تنظیم موافقت‌نامه‌هایی، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود را به توانمندی خود گره بزنیم تا از این طریق فرآیند تولید تسریع شود.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در بحث تجارت خارجی، رتبه کشور با رشدی چشمگیر نزدیک به ۴۰ پله افزایش یافته است.

پیشتر «نیره پیروزبخت» رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفته بود: امسال صدور گواهی انطباق برای دست‌کم ۵۰ محصول دانش‌بنیان را در برنامه داریم، این در حالی است که در ۲ سال گذشته نیز در مجموع ۵۰ گواهی انطباق محصولات دانش‌بنیان صادر شده بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 451321

منبع: ایمنا

کلیدواژه: توسعه صادرات استاندارد معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران صادرات صادرات غیرنفتی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران سازمان ملی استاندارد ایران گفت واحدهای تولیدی دانش بنیان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد

ایسنا/آذربایجان شرقی در اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد ارس در ارزیابی‌ عملکرد سال گذشته به‌عنوان منطقه آزاد برتر شناخته شد.

در اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد ارس در ارزیابی‌ عملکرد سال گذشته به‌عنوان منطقه آزاد برتر شناخته شده و مجید کیانی توسط وزرای کشور و امور اقتصاد و دارایی و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مورد تقدیر قرار گرفت.‌

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، همچنین در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، ارتقاء اثربخش نظام اداری و مدیریت منابع و موضوعات حقوقی بین سازمان‌ها نیز ارس حائز رتبه برتر شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن