Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@11:53:03 GMT

ثبات نسبی کرونا در هرمزگان را صیانت کنیم

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۱۴۷۵

ثبات نسبی کرونا در هرمزگان را صیانت کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کرونا در اولین روز از آبان 1399 در هرمزگان 5 فوتی گرفت تا در کوران کرونا در سراسر ایران و در حالی که هرمزگان به همراه سیستان و بلوچستان، گلستان و فارس در میان 4 استان با وضعیت هشدار قرار داشت، رنگ و شکلی قرمز به خود بگیرد و هشدار روزهای سختی برای همه ما باشد.

شمار افراد بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های هرمزگان نیز به 21 نفر رسیده است و به گفته فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان،  در پنج روز اخیر، 20درصد به شمار بیماران بستری در بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس افزوده شده است که این نشانه‌ای از شروع پیک سوم کرونا در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجربه نشان داده که با وجود تلاش‌های فراوان مسؤولان عالی استان و نمایندگان و دانشگاه علوم پزشکی برای ارتقای توان بهداشتی و درمانی استان در ماه‌های اخیر و افزایش بخش‌های کرونا در بیمارستان‌های استان که با همت خیران نیز همراه بوده اما همچنان در مواجهه با بحران‌های بزرگ با مشکلاتی مواجهیم که ممکن است منجر به از دست رفتن جان شمار بیشتری از هم‌استانی‌هایمان در موج سوم کرونا شود.

صیانت از ثبات نسبی وضعیت هرمزگان در هفته‌های اخیر اگر چه به تمهیدات ویژه ستاد استانی کرونا نیاز دارد اما ضروری است تا عموم مردم نیز با احساس وظیفه دوچندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراقب موج سوم و کشنده کرونا در شهرهای مختلف استان باشند.

باز بودن برخی کافه‌ها و حضور متراکم جوانان در آنها در فضاهایی بدون ماسک و ... در کنار مشاغلی که به تدریج حساسیت خود را نسبت به رعایت پروتکل‌ها برغم تأکیدات مستمر مسؤولان و رسانه‌ها از دست داده‌اند، روزهای پرخطری برای هرمزگان تداعی می‌کند که اگر مراقب آن نباشیم، به ناگاه ما را فرا می‌گیرد و آن گاه سبب از دست رفتن جان‌های بسیاری خواهد شد که در سایه خستگی مفرط کادر درمان ممکن است بر شمار آن نیز افزوده و به عددی غیرقابل باور مشابه آنچه اکنون در تهران و دیگر شهرهای بزرگ شاهد آن هستیم، رخ دهد.

هرمزگان در برابر بحران فراگیری و شیوع موج سوم کرونا با ابعاد و وسعتی که در کشور با آن روبرو هستیم، آماده نیست و ممکن است روزهای سیاه غیرقابل باوری در راه باشد.

به قلم: سمیرا محمدی

انتهای پیام/88055

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: روزهای سخت کرونا هرمزگان بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهداء غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر رسید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت اخیر مرتکب ۷ جنایت جدید شد که طی آن ۶۶ نفر شهید و ۱۳۸ نفر مجروح شدند. 

به این ترتیب شمار شهدای فلسطینی طی ۲۰۵ روز جنگ، به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۵۷۵ نفر رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • استمرار هوای گرم در مازندران
  • افزایش ابر و کاهش نسبی دما از چهارشنبه در گیلان
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شمار شهداء غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر رسید
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند