Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: نمی‌توان گفت صرفاً با صنعت دفاعی می‌توان کشور را از نفت مستقل کرد، ولی یکی از مهم‌ترین‌ها و امکان‌پذیرترین حوزه‌هایی که ما می‌توانیم برای درآمدزایی و ارزآوری برای کشور از آن استفاده کنیم، حوزه صنایع دفاعی است. مهدی عطایی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص صادرات و فروش محصولات دفاعی کشورمان به سایر کشور‌ها گفت: صنعت دفاعی ما در تولید محصولات دفاعی مختلف بسیار خود کفاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: در برخی از حوزه‌ها جزو چند کشور پیشتاز در زمینه سامانه‌ها و تسلیحات خاص هستیم. یکی از این حوزه‌ها که در آن پیشتاز و جزو ۵ کشور برتر دنیا در تولید این دست از تسلیحات هستیم، مربوط به پهپاد‌ها است که یکی از مهم‌ترین سلاح‌های به کار برده شده در جنگ‌های دهه اخیر است.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این که پهپاد‌ها کاربرد‌های متنوعی دارد، اظهار داشت: از جمله این که در زمینه شناسایی گرفته تا بحث‌های امدادی و بحث‌های رزمی؛ و به لحاظ فناوری که در آن‌ها به کار برده می‌شود، بسیار فناوری پیچیده‌ای دارد. هم به لحاظ ناوبری و هدایت و هم به لحاظ سامانه‌هایی که روی آن سوار می‌شود.

عطایی افزود: صنعت پهپادی ما هم در وزارت دفاع و هم در سایر بخش‌های دفاعی کشور، خوب توسعه پیدا کرده و یکی از بازار‌هایی که مشتریان ویژه‌ای برای آن وجود دارد، صنعت پهپادی است که مشتریان ویژه‌ای برای آن وجو دارد.

یکی از آن مؤلفه‌هایی که به ما و به کشور کمک خواهد کرد که وابستگی اقتصادی ما به حوزه نفت کم شود، حوزه صنعت دفاعی است وی با تاکید بر این که کنار گذاشتن اقتصاد مبتنی بر نفت، مؤلفه‌های مختلفی دارد، تصریح کرد: در کنار هم قرار گرفتن مجموعه‌ای از شکل گیری چرخه‌های کسب و کار است که باعث کنار گذاشتن اقتصاد نفتی و وابستگی اقتصاد به نفت است. یکی از آن مؤلفه‌هایی که به ما و به کشور کمک خواهد کرد که وابستگی اقتصادی آن به حوزه نفت کم شود، حوزه صنعت دفاعی است.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: نمی‌توان گفت صرفاً با صنعت دفاعی می‌توان کشور را از نفت مستقل کرد، ولی یکی از مهم‌ترین‌ها و امکان‌پذیرترین حوزه‌هایی که ما می‌توانیم برای درآمدزایی و ارزآوری برای کشور از آن استفاده کنیم، حوزه صنایع دفاعی است.

عطایی در پایان خاطر نشان کرد: قاعدتاً هم به لحاظ امنیتی و هم به لحاظ اقتصادی، ایجاد پیوند‌های تسلیحاتی با کشور‌های مختلف، کمک کننده خواهد بود. هم از نظر اقتصادی و صنعتی برای کشور آورده خواهد داشت و هم از این جهت که در دست گرفتن بازار‌های تسلیحاتی در افزایش ضریب امنیت ملی کشور کمک کننده خواهد بود. به واسطه اینکه می‌تواند روابط ویژه‌ای با کشور‌های مختلف شکل بدهد و شکل‌گیری این روابط ویژه، دستاورد‌هایی در حوزه امنیت ملی و اقتصادی برای کشور خواهد داشت.   بیشتر بخوانید: آمادگی ایران برای صادرات تسلیحات نظامی|کدام کشور‌ها خریدارند؟   انتهای پیام/ برچسب ها: محصولات دفاعی پهپاد اقتصاد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محصولات دفاعی پهپاد اقتصاد صنعت دفاعی هم به لحاظ برای کشور کشور ها حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۱۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرفصل های درآمدزایی برای پرسپولیس هفته آینده مشخص می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدمهدی احمدی در آئین واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار داشت: هزینه و مدل منابع مصرفی که برای پرسپولیس تدارک دیده ایم باید این باشگاه را از دریافت تسهیلات بی نیاز و به سوی درآمدزایی سوق دهیم. بودجه‌هایی برای پرسپولیس در نظر گرفته ایم که به سر فصل مسئولیت‌های اجتماعی مربوط می‌شود و از این سو بانک‌ها می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند.

سرفصل‌های درآمدزایی در جلسه کنسرسیوم مطرح می‌شود

او ادامه داد: ما در هفته آینده جلسه کنسرسیوم بانکی خواهیم داشت و سرفصل‌های درآمدزایی در آن بیان می‌شود. طبق مصوبه شورای پول و اعتبار بانک‌ها می‌توانند در قالب مدیریت پیمان یا سایر روش‌هایی که برای مدیریت وجود دارد، مدیریت باشگاه پرسپولیس را به بخش‌های دیگر واگذار کنند که این مورد تناقضی با حضور بانک‌ها در هیأت مدیره باشگاه ندارد. اولویت ما واگذاری مدیریت باشگاه به شهرداری تهران است و با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. ما تاکنون از طریق صدور کارت‌های هواداری برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از ضرفیت برند هر دو باشگاه استفاده کرده ایم اما موضوع مهمی که اکنون مطرح خواهد بود، این است که این ظرفیت را به بلوغ برسانیم.

انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برعهده بانک شهر است

احمدی افزود: ۳ کرسی هیأت مدیره و همچنین انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بر عهده بانک شهر خواهد بود و بانک‌های تجارت و ملت هر کدام دارای یک عضو هیأت مدیره خواهند بود و رئیس هیأت مدیره باشگاه را انتخاب می‌کنند.

کارت هواداری و نئو بانک‌ها به پرسپولیس کمک می‌کنند

او در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا تراکنش‌های بانکی به باشگاه پرسپولیس کمک خواهد کرد یا خیر، گفت: بله در قالب نئو بانک و کارت‌های هواداری به درآمد زایی باشگاه پرسپولیس کمک خواهد کرد.

مدیرعامل بانک شهر در پایان گفت: انتظاراتی که ما از اشتیاق هواداران برای صدور کارت‌های هواداری چه از سوی باشگاه پرسپولیس و چه از استقلال برآورده نشده است اما ما به کار خود ادامه می‌دهیم و امیدوارم در این زمینه به بلوغ هم برسیم.

کد خبر 6087583 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • ورود وزیر دفاع آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • سرفصل های درآمدزایی برای پرسپولیس هفته آینده مشخص می شود
  • طب ایرانی می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی