Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، رهیافت یکجانبه‌گرایانه آمریکا را خطری برای حاکمیت قوانین بین‌المللی دانست و از رویکرد دوگانه و غیرصادقانه برخی کشورها در مبارزه با فساد انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مجید تخت روانچی در نشست حاکمیت قانون در سطح ملی و بین‌المللی که کمیته حقوقی مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی چند جانبه گرایی را یکی از دستاوردهای مهم سازمان ملل دانست که اکنون در نتیجه  رهیافت‌های یکجانبه گرایانه آمریکا تحت هجوم جدی واقع شده است و افزود: جلوه‌های این یک‌جانبه‌گرایی را در خروج آمریکا از توافقات، معاهدات و سازمان‌های بین‌المللی، آغاز جنگ تجاری با کشورها و اقدام به تروریسم اقتصادی و پزشکی از طریق  اعمال  اقدامات قهر آمیز یکجانبه بر کشورها  با هدف کسب منافع سیاسی برشمرد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: تهدید دیوان کیفری بین‌المللی و دادستان آن، سوء استفاده از نظام مالی بین‌المللی، تنبیه کشورها به دلیل اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت، مصادره اموال بانک مرکزی و نقض تعهدات خود در قبال سازمان ملل با تحمیل محدودیت‌های ترددی بر اعضای برخی از نمایندگی‌ها نزد سازمان ملل، دیگر وجوه یکجانبه‌گرایی آمریکا است که حاکمیت قانون در سطح بین‌المللی را به شکل قابل توجهی به مخاطره انداخته است.

تخت ‌روانچی با اشاره به گشایش دو پرونده حقوقی از سوی ایران نزد دیوان دادگستری بین‌المللی برای احقاق حقوق مشروع ایران، صدور قرار موقت الزام‌آور از سوی دیوان دادگستری بین المللی و تاکید آن دیوان بر تعهد آمریکا در برداشتن موانع تجاری پیش روی ایران در برخی از حوزه‌ها را گواه دیگری بر غیر قانونی بودن تحریم‌های آمریکا علیه ایران و مردم کشورمان دانست‌ در حالی که پاسخ آمریکا در برابر رای الزام‌آور رکن قضایی سازمان ملل متحد، افزایش تحریم‌ها بوده است .

وی به مبارزه با فساد که به عنوان موضوع مورد بحث این اجلاس انتخاب شده است،  به اقدامات داخلی ایران از جمله  اصلاح  قانون مبارزه با پولشویی اشاره کرد و بر تعهد جمهوری اسلامی در اجرای کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل متحد همچون مقررات این کنوانسیون  در خصوص بازگرداندن سرمایه‌های خارج شده در نتیجه فساد به عنوان یکی از اصول اساسی کنوانسیون تاکید کرد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، عدم  رعایت این مقررات از سوی برخی از کشورها را رهیافتی دو گانه و غیر صادقانه  در مبارزه با فساد دانست که به ادامه فعالیت افراد فاسد انجامیده و حاکمیت قانون در سطح ملی و بین‌المللی را تضعیف خواهد کرد .

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجید تخت روانچی تخت روانچی ایران سازمان ملل متحد مبارزه با فساد حاکمیت قانون بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد

مدیر کل امور اتباع ومهاجرین خارجی وزارت کشور در مراسم شهادت امام صادق (ع) در جمع مهاجران گفت: جمهوری اسلامی ایران دیگر ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد و حاکمیت افغانستان باید زمینه فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، معیشتی و امنیت مردم را تأمین کند تا مهاجرین افغانستانی به کشور خود بازگردند.

اصغر بلوکیان افزود: مهاجرین مقیم جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها و حوزه های اقتصادی، علمی، پزشکی توانایی لازم را دارند تا بتوانند آبادی را در افغانستان به ارمغان آورند و حاکمیت فعلی افغانستان باید با ایجاد شرایط برگشت آبرومندانه از ظرفیت و توانمندی های مهاجرین برای سربلندی افغانستان استفاده کند.

بلوکیان بیان کرد: تعدادی از افراد سودجو به دنبال ایجاد تنش در بین مهاجرین و مردم ایران هستند که مهاجرین باید هوشیار باشند.

آقای بلوکیان درپایان این مراسم از مهاجرین خواست قوانین جمهوری اسلامی ایران رعایت کنند واز تردد غیر قانونی به شهر های مختلف ایران خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ارتش اسرائیل رسما آغاز مرحله عملیات زمینی به شرق رفح را اعلام کرد
  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است
  • فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت
  • فهرست «ایران متحد» برای انتخابات دور دوم مجلس منتشر شد
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد