Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در حال آزمایش و تست نسخه‌ی بدون‌راننده‌ی جیپ این نیرو هستند که می‌تواند بدون نیاز به راننده به تجهیز نیرو‌ها و همچنین ارسال مهمات به خطوط مقدم بپردازد. GUSS سیستمی است که توسط TORC Rbotics‌ برای استفاده در خودروهای بدون سرنشین توسعه یافته و در خودروی نظامی تفنگداران نیروی دریایی مورد استفاده قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با استفاده از قابلیت هدایت خودکار این خودرو می‌توان مواد غذایی و همچنین مهمات را بدون نیاز به هدایت یک راننده در مسیرهای ناهموار به نیروهای خودی ارسال کرد.  
در جریان مانوری با عنوان Rim of the Pacific، این سیستم مورد آزمایش قرار گرفت. این خودرو قادر است در سه‌حالت به مسیر خود ادامه دهد. به صورت هوشمند و طی مسیر، حفظ فاصله با فرد مشخصی که بصورت پیاده در جلو حرکت می‌کند و تعقیب وی و همچنین کنترل به‌وسیله‌ی ریموت. حتی در صورت نیاز می‌توان کنترل این خودرو را نیز را در دست گرفت و آن را هدایت کرد. براساس گزارش‌هایی که منتشر شده، این خودرو توانسته تا رضایت مقامات مسئول را جلب نماید.
نسخه‌ی مورد آزمایش، پیش‌ از این نیز در خودروی شش چرخ تفنگداران مورد استفاده قرار گرفته بود، هرچند قابلیت مانور و همچنین انتقال جدیدترین نمونه‌ی آزمایش شده بسیار بالاتر است، چراکه وزن پایین و همچنین کوچک بودن آن قابلیت انتقال این خودرو را توسط هلیکوپتر و همچنین هواپیما ممکن ساخته است.
از جمله‌ی اهداف توسعه‌ی این خودرو می‌توان به امکان انتقال مجروحین و همچنین انتقال مهمات و مواد غذایی اشاره کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خودرو جیپ اسلحه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد

آفتاب‌‌نیوز :

ناو بالگردبر شهید نادر مهدوی نیروی دریایی سپاه از مدار صفر درجه عبور کرده و در اجرای ماموریت در نیم کره جنوبی قرار دارد. این اولین حضور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ماموریتی در این سطح و دور از آب‌های کشورمان است.

فارس در این باره نوشته است: ناو شهید مهدوی با ۲۴۰ متر طول و ۳۲ متر پهنا قابلیت بارگیری ۴۱ هزار تن تجهیزات را دارد و برد عملیاتی آن بیش از ۱۸ هزار مایل عنوان شده است.

این ناو به تجهیزات متنوع رزمی از جمله سیستم شلیک موشک بالستیک، رادار آرایه فازی سه بعدی، توپخانه ضدهوایی زو-۲۳–۲، اورلیکن و اورلیکن ۳۵ م‌م مجهز است و قادر است تا ۴ بالگرد و ده‌ها پهپاد و شناور را با خود به دریا برده و عملیاتی کند.

این اولین اعزام ناوگان نیروی دریایی سپاه در آب‌های دور آنهم در نیمکره جنوبی زمین بشمار می‌رود که علاوه بر آمادگی‌های تجهیزاتی و تکنیکی به عنوان نقطه عطفی در حضور ناو‌ها و شناور‌های سپاه در اقیانوس‌ها نیز ارزیابی و قلمداد می‌شود.

صداوسیما نیز در این باره اعلام کرده است: این ناو انواع رادار‌های پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناو‌های خاص کشور محسوب می‌شود. علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

دیگر خبرها

  • نیویورک میزبان جزیره آزمایشگاهی اقلیمی
  • یک کشته در پی برخورد خودرویی با حصار کاخ سفید
  • واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت
  • درباره خودرو اکستریم VX
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید
  • کشف دو خودروی سرقتی در شاهرود/ تویوتای میلیاردی به صاحبش بازگشت
  • ببینید | کامیون بستنی بدون راننده!
  • بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان مشهدی شد
  • فداکاری بانوی روستایی برای نجات جان راننده خودرو سانحه دیده