Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-09@05:16:43 GMT

ایران سفیر آمریکا در عراق را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۵۵۴۳

ایران سفیر آمریکا در عراق را تحریم کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سعید خطیب زاده‌ در صفحه توییترش با انتشار تصویر بیانیه ایران درخصوص تحریم سفیر آمریکا در عراق نوشت: متیو تولر سفیر ایالات متحده در عراق در هماهنگی اقدامات تروریستی در عراق و منطقه، در ترور مجرمانه سردار سلیمانی و پیشبرد تحریم‌ها علیه ملت ما نقشی محوری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
امروز ایران او و دو مقام دیگر رژیم آمریکا را که در این اقدامات نقش داشته‌اند، تحریم کرد.
اقدامات ضدایرانی بی‌پاسخ نخواهد ماند.

متن بیانیه وزارت خارجه در این خصوص بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه وزارت امورخارجه در خصوص

 قراردادن نام سفیر و تعدادی از مقامات رژیم آمریکا در عراق در فهرست

 اشخاص مورد تحریم از سوی جمهوری اسلامی ایران

2 آبان 1399

در اجرای تبصره یک ماده ۴ و تبصره یک ماده ۵ از «قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» مصوب بیست و دوم مردادماه یکهزار و سیصد و نود و شش مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه با همکاری نهادهای ذیربط، بر اساس اطلاعات و ادله مکفی که اثبات می کند ماتیو تولر، سفیر ایالات متحده آمریکا در بغداد، استیو فاگین، معاون سفیر و راب والر، سرکنسول ایالات متحده در  اربیل، مشارکت موثر در سازماندهی، تأمین مالی، راهبری و ارتکاب اقدامات تروریستی علیه منافع دولت و یا شهروندان جمهوری اسلامی ایران؛ حمایت از گروههای افراطی و تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره و از تروریسم دولتی علیه مردم منطقه و ایفاء نقشی موثری که در آن داشته‌اند؛ و همچنین به دلیل مشارکت در ارتکاب نقض قواعد اساسی و اصول بنیادین حقوق بین‌الملل ازجمله حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حقوق بشر علیه مردم منطقه، به ویژه به دلیل معاونت در ترور سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، و نیز به دلیل نقشی که در اعمال تحریم های ظالمانه و غیرقانونی ایالات متحده علیه مردم ایران داشته و دارند؛ مصداق بارز اشخاص مورد اشاره در بندهای سه تا پنج ماده ۴ و بند دو ماده ۵ قانون فوق به شمار رفته، و بدینوسیله از تاریخ صدور این بیانیه، دوم آبان‌ماه ۱۳۹۹، آنها را در فهرست اشخاص مورد تحریم به گونه مقرر در قانون مذکور قرار  می دهد.

اشخاص فوق الاشاره از این تاریخ مشمول تبعات و الزامات مندرج در «قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» خواهند بود و کلیه نهادهای ذیصلاح طبق قانون اقدامات مقتضی جهت اثربخشی در این خصوص را اتخاذ خواهند نمود.

بر اساس این گزارش، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته با صدور بیانیه‌ای ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد  را در لیست تحریم‌ها قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای در خصوص تحریم ایرج مسجدی آورده است: این وزارت ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد را به دلیل اقدام برای نیروهای قدس سپاه پاسداران یا به نیابت از آن تحریم کرده است. آقای مسجدی که مشاور نزدیکی برای قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیوهای قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بوده است، نقشی اساسی در سیاست‌های نیروهای قدس سپاه پاسداران در عراق داشته است.

ایرج مسجدی، سفیرجمهوری اسلامی  ایران در عراق در رابطه با  تحریم خود از سوی آمریکا اظهار کرد: از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدم . 

وی اظهار کرد :  البته رژیم تروریستی و جنایتکار آمریکا اینجانب را یک بار دیگر همراه 80میلیون ایرانی  در لیست تحریم جنایتکارانه خود قرار داده و مردم کشورم و هزاران کودک و بیمار را در اوج شیوع کرنا از رسیدن دارو و مواد غذایی با مشکل مواجه کرده و تحت فشارهای غیر انسانی خود قرار داده است.
این اقدام آمریکا اینجانب را بر حقانیت هدف و اقدامات خود در راستای تحقق اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران و  مردم کشورم  راسختر  کرد .
   
این دیپلمات ایرانی خاطرنشان کرد : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس سند افتخاری است برای  همه آزدیخواهان و مجاهدین فی سبیل الله در این راه مقدس . بدون شک محور مقاومت اسلامی  با پشتیبانی قاطع جمهوری اسلامی راه آزادگی و مبارزه بی امان علیه رژیم تروریست آمریکا و اسرائل غاصب را ادامه خواهد داد و به پیروزی و نصرت های الهی دست خواهد یافت.

پربیننده ترین بایدن: آمریکایی‌ها یاد گرفته‌اند که با کرونا بمیرند/ ترامپ: خانواده بایدن مثل جاروبرقی‌ پول را می‌بلعند بایدن برنده آخرین مناظره انتخاباتی سیاست‌های بایدن در قبال ایران اعلام شد کار ترامپ تمام است؟ اقتصاد ایران علیرغم تحریم‌ها در مواجهه با کرونا موفق بود/ درخواست تصویب تقاضای وام ایران فارغ از فشارهای آمریکا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده اقدامات تروریستی ایالات متحده وزارت خارجه تروریست ترور ایرج مسجدی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اقدامات تروریستی سعید خطیب زاده تحریم سفیر آمریکا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت جمهوری اسلامی ایران سپاه پاسداران ایالات متحده ایرج مسجدی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۵۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی

مقاومت اسلامی عراق سه‌شنبه شب از حمله پهپادی به بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش ایرنا از المیادین، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس ادامه رویکرد ما در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی، کمک به ساکنان غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی، مجاهدان ما با پهپاد پایگاه یک هدف مهم را در ایلات هدف قرار دادند.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که صدای انفجارهای مهیب در بندر ایلات به گوش رسیده و سامانه پدافندی این رژیم فعال شده است.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • دهقان: دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه نشده است
  • دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه شده است؟
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی عراق علیه رژیم صهیونیستی
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل