Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@10:58:40 GMT

میزان کار مفید در ادارات کشور مطلوب نیست

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۶۶۴۲

میزان کار مفید در ادارات کشور مطلوب نیست

امام جمعه بندرعباس گفت: آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که میزان کار مفید در ادارات کشور مطلوب نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت‌الاسلام «محمد عبادی‌زاده» ظهر امروز (2 آبان ماه) در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد، ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، دایره منکر را بسیار گسترده دانست و اظهار کرد: نگاه ما به معروف و منکر محدود است اما دایره امر به معروف و نهی از منکر در اسلام گسترده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: برای اینکه بتوانیم با منکرات مبارزه کنیم باید افق فکر و ذهنمان را گسترش دهیم؛ یعنی اول دایره شناختی خودمان را نسبت به معروف و منکر گسترش دهیم.

 

سوء استفاده از موقعیت شغلی مصداق بارز منکرات الهی است

وی با اشاره به منکرات موجود در ادارات دولتی، عنوان کرد: یکی از منکرات اداری سوء استفاده از موقعیت‌های شغلی است؛ افراد نباید از موقعیت شغلی و اختیارات قانونی خود سوء استفاده کنند.

 

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان سوء استفاده از موقعیت‌های شغلی را مصداق بارز منکرات الهی دانست و تصریح کرد: افراد شاغل در ادارات از بیت‌المال حقوق دریافت می‌کنند و نباید از امکانات و اختیارات به نفع افرادی خاص استفاده کنند.

 

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده عدم توجه به زیر دستان و تکبر را یکی دیگر از منکرات الهی دانست و بیان داشت: اگر یک مسئولی نسبت به پایین‌تر از خودش با کبر و غرور برخورد کند منکر محسوب می‌شود.

 

میزان کار مفید در ادارات کشور مطلوب نیست

وی مطرح کرد: کم کاری و سهل‌انگاری یکی دیگر از منکرات الهی محسوب می‌شود. در قبال دریافت حقوق مسئولیت و تکالیفی داریم و نباید کم بگذاریم. با کمال تاسف آمارهای ارائه شده، نشان می‌دهد که دستگاه‌های اداری بسیاری از کشورهای جهان وضعیت بهتری نسبت به ما در حوزه ساعت کار مفید دارند.

 

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با ذکر این نکته که میزان کار مفید در ادارات ایران مطلوب نیست، ابراز داشت: یک مسلمان که پایه زندگی آن بر اساس نظم و انضباط اجتماعی است؛ باید میزان کار مفیدش از دیگر کشورهای جهان بیشتر باشد.

 

افشای اسرار مردم توسط ادارات یکی از منکرات الهی است

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده مطرح کرد: یکی دیگر از منکراتی که در ادارات وجود دارد، افشای اسرار و اطلاعات اربابان رجوع است. هر دستگاهی صاحب اطلاعات محرمانه و خصوصی مردم محسوب می‌شود؛ باید با اقدامات پیشگیرانه از افشای اسراسر جلوگیری کرد چراکه این امر گناه محسوب می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: حتی یک شماره تلفن کوچک هم نباید در اختیار افراد غیر، قرار گیرد. یکی از منکرات این است که حاکمیت از اطلاعات مردم استفاده کند.

 

امام جمعه بندرعباس با ذکر این نکته که رانت همین سوء استفاده از اطلاعات است، ادامه داد: چنانچه اطلاعاتی دارید که اگر در اختیار افراد دیگری قرار دهید موجب سوء استفاده شود؛ رانت گفته می‌شود.

 

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان ضمن تاکید بر حفظ اسرار اطلاعات اداری، تشریح کرد: یکی از منکراتی که در دستگاه‌های اداری ما باید مراقبت شود و نسبت به حفظ آن باید تلاش شود، حراست از اطلاعات مردم است.

 

نبود حاکمیت، هرج و مرج را در جامعه ایجاد می‌کند

وی دور زدن قانون را یکی دیگر از منکرات اداری دانست و عنوان کرد: قانون اگر زیرپا گذاشته شود سنگ روی سنگ بند نمی‌ماند. امیر المومنین (ع) در خصوص قانون می‌فرمایند: قانون بد بهتر از بی‌قانونی است؛ یعنی جامعه اسلامی به قانون و مجری قانون نیاز دارد.

 

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با ذکر این نکته که بدون وجود حاکمیت و قانون در جامعه بشری حرج و مرج به وجود می‌آید، تصریح کرد: توجه به قانون برای تمام افراد جامعه در هر جایگاهی لازم است.

 

تملق، به جامعه آسیب می‌زند

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده با بیان اینکه منکرات تنها به موضوعات پیش پا افتاده محدود نمی‌شود، بیان داشت: تملق یکی از معضلاتی است که باید در جامعه و ادارات مورد توجه قرار گیرد. این امر موجب آسیب زدن به جامعه و مسئولین می‌شود.

 

حسادت منکر اخلاقی است

وی با ذکر این نکته که حسادت‌ها به لحاظ اخلاقی منکر محسوب می‌شوند، مطرح کرد: این حسادت‌ها در برخی از مواقع موجب مختل کردن سیستم اداره می‌شود. بدترین چیزی که موجب می‌شود انسان هم به خودش و هم دیگری آسیب بزند حسادت است و باید در جامعه نیز به آن توجه کرد.

 

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان ابراز داشت: حسادت، ریشه کارهای خیر را می‌سوزاند و از بین می‌برد. ما باید در ادارت نسبت به این منکرات توجه کنیم.

                                                    

تقوا در سیاست بسیاری از درگیری‌های سیاسی را از بین می‌برد

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تقوا را عامل حل تمام مشکلات جامعه دانست و مطرح کرد: در مسائل سیاسی اگر تقوا وجود داشته باشد بسیاری از درگیری‌های سیاسی از بین می‌رود و جامعه به یک سلامت سیاسی می‌رسد.

 

وی ادامه داد: اگر مدیران و حاکمان تقوای الهی را پیشه کنند بساری از مشکلات ما در حوزه‌های سیاسی حل می‌شود. تقوا را در تمام مسائل سرلوحه خویش قرار دهیم و خدا را به هیچ عنوان فراموش نکنیم.

 

امام حسن عسکری (ع) زمینه غیبت کبری را در جامعه فراهم کردند

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان تشریح کرد: در هفته پیش رو شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت مهدی آل محمد (ص) را خواهیم داشت. امام حسن عسکری (ع) در یک شرایط بسیار خاص در میان معصومین قرار داشت؛ ایشان باید زمینه غیبت کبری را در جامعه فراهم می‌کردند.

 

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده مهم‌ترین راهبردها امام حسن عسکری را زمینه‌سازی برای غیبت دانست و اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) و امام هادی (ع) زمینه و بستر را برای غیبت کبری در مساله امامت فراهم می‌کردند. امام حسن عسکری (ع) در زندان بودند و ارتباطشان با شیعیان به حداقل رسیده بود.

 

بروز و ظهور کرامات امام حسن عسکری (ع) از ایجاد تردید در جامعه اسلامی جلوگیری می‌کرد

وی عنوان کرد: وقتی زندگی معصومین مطالعه می‌شود مشخص است آن امامی که کرامات خود را بروز می‌دادند امام حسن عسکری (ع) بودند. این امام کرامات خود را با توجه به شرایط جامعه برای جلوگیری از ایجاد تردید در جامعه اسلامی نشان می‌داد.

 

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: بروز و ظهور کرامات در امام حسن عسکری (ع) زمینه را برای پذیرش مهدویت فراهم در میان مردم فراهم کرده بود.

 

تربیت نسل منتظر از دیگر وظایف امام حسن عسکری (ع) بود

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده بیان داشت: وظیفه دیگر امام تربیت یک نسل منتظر بود تا آماده ظهور امام زمان باشد. اغلب روایات آن امام بزرگوار پیرامون همین مساله است.

 

وی مطرح کرد: اقدامات امام عسکری (ع) بسترسازی‌های اجتماعی بود برای اینکه جامعه اسلامی بتواند به اهداف خود برسد.

 

دل بستن به انتخابات آمریکا از دایره منطق و خرد خارج است

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه عده‌ای در داخل ایران به دنبال بزرگ‌نمایی تاثیر انتخابات آمریکا بر ایران هستند، ابراز داشت: این ها غلط است و انحراف واقعیات است. این عمل‌های ناشی از عدم شناخت ساختار نظام لیبرال دموکراتیک غرب است؛ اما آنچه که مهم است این است که دل بستن به انتخابات آمریکا از دایره منطق و خرد دور است و نوعی سادگی سیاسی محسوب می‌شود.

 

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده هر 2 کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا را مظهر لیبرال دموکراسی دانست و مطرح کرد: این 2 تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها روش‌های مختلفی را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب می‌کنند.

 

سیگنال‌های آشوب از آمریکا به گوش می‌رسد

وی خاطرنشان کرد: امروز برای ما تفاوت ندارد که کدام پیروز انتخابات می‌شوند؛ اگر ترامپ انتخاب شود آمریکا را از درون می‌‌پوساند؛ نگاه کنید در این چهار سال باعث خرد شدن بسیاری از هیمنه آمریکا شد.

 

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان تشریح کرد سیگنال‌هایی که از آمریکا شنیده می‌شود نشان دهنده بروز اتفاقاتی است؛ که باید دید پس از انتخابات چه رخ خواهد داد. اقداماتی که آمریکایی‌ها در کشورهای مظلوم دنیا انجام می‌دادند، در کشور خودشان در حال رخ دادن است.

 

وحدت در جامعه اسلامی یک راهبرد دائمی محسوب می‌شود

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده با ذکر این نکته که وحدت در نظام جمهوری اسلامی راهبرد دائمی است، اظهار کرد: وحدت یک استراتژی محسوب می‌شود. در هر شرایطی که باشیم جامعه اسلامی نیاز به وحدت دارد.

 

وی با ذکر این نکته که بایدبه دنبال امت‌سازی باشیم، عنوان کرد: ایجاد امتی واحد، زمینه‌ساز عملی شدن خواسته‌های اسلام می‌شود.

 

اجازه ندهیم که جریان‌های وحدت‌ستیز به یکپارچگی حاکم بر جامعه اسلامی خدشه وارد کند

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: همه ما از یک پیکریم و قدرت و عزت همه ما در گرو همین هم‌بستگی‌ها است؛ دشمنان و شیخ‌نشینانی که تمام آبروی خود را دست صهیونیست‌ها دادند این همبستگی را نمی‌خواهندو

 

وی ادامه داد: برخی از کشورهای عربی همواره به دنبال ایجاد جدایی میان امت اسلامی هستند. باید مراقبت کنیم و اجازه ندهیم که جریان‌های وحدت‌ستیز در  داخل جریان شیعه و اهل سنت به یکپارچگی و هماهنگی حاکم بر جامعه اسلامی خدشه وارد کند.

 

حل مشکل آب سیریک از مشکلات اورژانسی است

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده بیان داشت: دیروز در سیریک بودم و یکی از مشکلات جدی مردم که انسان متاثر می‌شود مشکل آب است. آب سیریک جزو مسائل تشریفاتی نیست؛ آب حیات یک جامعه است که شرایط منطقه از این نظر مناسب نیست.

 

وی در پایان با ذکر این نکته که تامین آب، نباید در دراز مدت حل شود، گفت: مشکل آب سیریک یک مشکل اورژانسی محسوب می‌شود که باید به سرعت حل شود..

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: منکرات انتخابات آمریکا امام جمعه بندرعباس ادارات دولتی هفته وحدت کار مفید خطبه نماز جمعه امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان حجت الاسلام عبادی زاده ذکر این نکته سوء استفاده امام حسن عسکری یکی از منکرات جامعه اسلامی محسوب می شود منکرات الهی مطلوب نیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت روز کارگر با حضور در سه واحد تولیدی، با اهدای گل این روز را به کارگران زحمتکش تبریک گفت.

وی بیان کرد: شما افسران صنعتی و سربازان امام زمان (عج) در این عرصه هستید و برای نایب امام زمان (عج) سربازی می‌کنید.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: کارگران از دوران مبارزات انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن همیشه در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: تولید کالای با کیفیت موجب جلب اعتماد مردم، ارتقای معیشت و امنیت شغلی خود و رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

شرکت‌های سپهر الکتریک، بهمن دیزل و کاشی الوند، سه واحد تولیدی بود که امام جمعه به مناسبت روز کارگر در آنها حضور یافت و روز کارگر را تبریک گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است