Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا تابش شامگاه جمعه در اختتامیه سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان اظهار داشت: به عنوان دبیر سی‌و‌سومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در برابر شما ایستاده‌ام تا مراتب سپاس و تشکرم را از همراهی و هم‌قدمی‌تان در مسیر دشوار برگزاری نخستین جشنواره سینمایی آنلاین تاریخ ایران اعلام کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر  سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ادامه داد: برای رسیدن به این نقطه‌ تردیدها، هراس‌ها و دوراهی‌های فراوانی داشتیم؛ مسیری را باید می‌پیمودیم که نه‌تنها کسی تاکنون تجربه‌اش نکرده بود، بلکه بسیاری قدم گذاشتن در آن را نابخردانه یا غیرممکن می‌دانستند.

وی افزود: اما امروز با این حجم استقبال کودکان و نوجوانان کشور از بخش‌های مختلف جشنواره، تجربه‌ لذت‌بخش مواجهه مستقیم با مخاطبان، قضاوت آزادانه آن‌ها از طریق سامانه‌های آنلاین، حس شیرین تشکیل خانواده‌ای بزرگ با عنوان خانواده صنعت تصویر و بالاخره برگزاری چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور، گویی چیزی به نام خستگی برای ما وجود ندارد.

تابش تصریح کرد: نه تنها مراسمی را که در آغاز آن هستیم اختتامیه نمی‌دانیم، بلکه آن را نقطه عطف و افتتاحیه مسیری می‌دانیم که می‌تواند مطابق با منویات گام دوم انقلاب اسلامی و تحولات به‌روز جامعه به همبستگی بیشتر اعضای خانواده صنعت تصویر از یک سو و تقویت ارزش‌ها و بنیادهای راهبردی جامعه از سوی دیگر بیانجامد.

دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: به همین دلیل اگرچه گزارش تحلیلی این دوره افتخار آمیز جشنواره را همکارانم اعلام خواهند کرد، اما بنا ندارم همچون دیگر اختتامیه‌ها سخن را با گزارش آن‌چه رخ داد ادامه دهم و در عوض ترجیح می‌دهم همچون یک افتتاحیه گزارشی از آن چه از این پس تا زمانی که در این مسؤولیت هستیم رخ خواهد داد را ارائه دهم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالای سامانه‌های پخش ویدئوی درخواستی، بی‌تردید پس از این سینمای کودک و سامانه‌های نوین فصل جدیدی از روابط متقابل را آغاز خواهند کرد.

تابش عنوان کرد: پلتفرم‌ها می‌توانند به صورت مستقیم و بی‌واسطه نظر و نگاه مخاطبان را به گوش سینماگران برسانند و از دیگر سو سینماگران و تولیدکنندگان محتوا خواهند توانست با تأمین محتوای لازم سهم محصولات داخلی از سبد مصرف فرهنگی کودکان و نوجوانان را بالا ببرند.

دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بیان داشت: همه ما باید تلاش کنیم فاصله میان نگاه بزرگسالان و کودکان از آنچه که هست، کمتر شود؛ داوری سراسری کودکان در این دوره و افزایش قابل توجه داوران کودک و نوجوان باعث شگفتی و تصحیح نگاه بسیاری از ما اهالی صنعت تصویر شده است.

وی تأکید کرد: باید و ضروری است که بیش از پیش به شما مخاطبانمان گوش فرا دهیم و از شما بیاموزیم، بی‌تردید در قدم‌های بعدی این مسیر را دنبال خواهیم کرد؛هر قدم نخستی کمی‌ها و کاستی‌های خود را دارد، بسیاری ظرایف و نکات فنی در باب فعالیت در فضای بر خط بود که تا پیش از این تمرین، قابل تشخیص نبود.

تابش خاطرنشان کرد: می‌شد با انفعال و تسلیم در برابر کرونا امسال جشنواره فیلم کودک و نوجوان را تعطیل کنیم اما وظیفه ملی و اسلامی خود می‌دانستیم که نه‌تنها نشان دهیم سینما زنده است، بلکه در کنار قهرمانان سلامت باید ما نیز از انفعال خارج شده و حداقل تلاش خود را برای ایفای نقشمان در زنده نگه داشتن امید و نشاط در میان مخاطبان انجام می‌دادیم.

دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: خداوند را شاکریم که هر آنچه در توانمان بود انجام دادیم و اکنون با اشتیاق به سال‌های آینده چشم دوخته‌ایم تا با گذر از این بحران ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا شکل جدیدی از جشنواره‌های ترکیبی و آنلاین و فیزیکی تجربه کنیم و در قدم‌های بعدی از کاستی‌های این دوره درس بگیریم.

وی اعلام کرد: دو چالش «من، نقش اول» و «به نظر من» که با همراهی دو تن از مفاخر بزرگ ایران، آقایان هوشنگ مرادی کرمانی و ایرج طهماسب آغاز شده است، به دلیل استقبال قابل توجه مخاطبان ادامه خواهد داشت تا بتوانیم امتداد شعار هر خانه یک سینما را در روزهای آینده نیز شاهد باشیم؛ جزئیات این رویداد از سوی روابط عمومی جشنواره اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره فیلم کودک اصفهان اختتامیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان علیرضا تابش سی وسومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان دبیر سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۷۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، پوریا جلالی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برقراری ارتباط میان نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر و تشویق کتاب‌خوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفت‌وگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

جلالی اضافه کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

کد خبر 749759

دیگر خبرها

  • برپایی دو رویداد در باغ هنر برای کودکان و نوجوانان
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه