Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالیکه در هفته گذشته با رشد شدید قیمت سکه و طلا و تحت تاثیر افزایش تقاضا ، حباب سکه به حدود دو میلیون تومان رسیده بود، حالا با کاهش قیمت سکه در بازارهای جهانی و ایستادن دلار در کانال ۲۹ هزار تومان حباب قیمت‌ها کاهش یافت. 

افزایش شدید حباب سکه ریسک معامله سکه را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هر چند قیمت سکه در روز سه شنبه و چهارشنبه کاهش یافت اما در آخرین روز هفته روند افزایشی را تجربه کرد.

پیش‌تر همتی تاکید کرده بود در هفته‌های منتهی به انتخابات امریکا فشار بر ایران افزایش خواهد یافت.

فعالان بازار می‌گویند در هفته پیش رو احتمال تقویت ثبات در بازار بالاست چرا که احتمال افزایش تقاضا به دلیل نبود تعادل منتفی است. نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، نیز می‌گوید:بهتر است که مردم اکنون بیشتر مراقب بوده و وارد این موج‌ها نشوند. 

نائب رییس اتحادیه پیش از این در رابطه با آخرین قیمت‌های معاملاتی در روز گذشته (پنجشنبه) در بازار و تغییرات آن نسبت به اولین روز معاملاتی هفته (یکشنبه)،به ایسنا گفته است در حالی که در ابتدای هفته (یکشنبه) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود، در آخر هفته با کاهش یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومانی به ۱۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم نیز از ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان با کاهش ۱.۵ میلیون تومانی به ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. در حال حاضر هر قطعه سکه‌ طرح جدید حدود ۹۰۰  هزار تومان حباب دارد.

این مقام صنفی اعلام کرد: در پایان هفته قیمت هر قطعه نیم سکه هفت میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است که به ترتیب نیم سکه یک میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۸۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی ۴۰۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت داشته‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد در روز یکشنبه که اولین روز معاملاتی در بازار بوده است، هر قطعه نیم سکه هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه شش میلیون تومان و سکه‌های یک گرمی سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت داشته‌اند.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1446859

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سکه و طلا ارز بازار طلا و ارز هزار تومان قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیم سکه همچنان در صدر تقاضا

به گزارش همشهری آنلاین، ظرف چند سال گذشته به‌دلیل رشد شدید قیمت سکه، تقاضا برای خرید نیم و ربع سکه در بازار افزایش یافته و این موضوع سبب شده است که حباب این دو محصول بیشتر از سکه طرح قدیم و جدید باشد. حالا تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهند که در بازار مبادله ارز و طلا نیز بیشترین تقاضا مربوط به نیم‌سکه است. طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از زمان آغاز نخستین جلسه حراج سکه تا کنون طی ۱۰جلسه حراج، ۱۱۷هزار و ۷۴۲قطعه سکه فروخته شده که ربع سکه پرتقاضاترین قطعه بوده است.

مروری بر سایر اخبار اقتصادی نیز نشان می‌دهد اغلب تحلیلگران برآورد می‌کنند قیمت طلا و ارز در روزهای آینده کاهش یابد. عباس مسعودی، عضو هیأت‌مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در این‌باره می‌گوید: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، دلیلی برای التهاب بازار و افزایش قیمت وجود ندارد. عده‌ زیادی از تحلیلگران معتقدند بحران‌ها توسط سیاستمداران قابل کنترل است؛ در نتیجه این افراد روند بازار ارز و قیمت طلا را نزولی پیش‌بینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

همچنین طبق اعلام بانک مرکزی آستانه مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از تمامی حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری با افزایش دوبرابری تا ۲میلیارد ریال به‌صورت روزانه و ۱۰میلیارد ریال به‌صورت ماهانه مجاز شد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: سال قبل بیش از ۴میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی تامین کرده است.

همچنین طبق اعلام بورس کالای امروز ۱۵۰۰کیلو زعفران در بورس کالا عرضه خواهد شد. این سبد زعفران که مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی است، با قیمت پایه ۹۴میلیون تومان در ازای هر کیلوگرم و با حداقل خرید ۱۰کیلوگرم عرضه می‌شود.

محمود سیجانی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز گفت: سال گذشته ۲۰۰واحد راکد در استان تهران احیا شد و برای امسال هم ۲۰۰واحد دیگر پیش‌بینی شده است.

کد خبر 846766 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ارز - بازار داخلی قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد