Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، مهرداد ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران اعلام کرد، از اول آبان ماه بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار ممنوعیت فصلی برنج برداشته می‌شود.

به گفته این مقام مسئول در گمرک ایران، بیش از 200 هزار تن برنج در گمرکات دپو شده که پیشتر مشکل تامین ارز داشتند که در حال حاضر در صف تخصیص ارز قرار گرفته و امید است ظرف روزهای آینده با صدور کد رهگیری بانک نسبت به ترخیص این اقلام از گمرکات کشور اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، واردات برنج از انتهای مرداد ماه به مدت دو ماه به دلیل محدودیت فصلی برداشت برنج داخلی ممنوع شده بود.

چندی قبل دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفته بود، پس از اینکه در سال 98 ممنوعیت واردات برنج برطرف شد میزان مشخصی از این محصول وارد کشور شد که در حال حاضر 100 هزار تن از آن بدلیل تخصیص نیافتن ارز دولتی در گمرک رسوب کرده همچنین از ابتدای امسال و با تغییر ارز وارداتی برنج از رسمی به نیمایی بدلیل مشکلات تخصیص ارز نیمایی روند ترخیص از گمرکات بسیار کُند است و 200 هزار تن برنج دیگر به همین دلیل در گمرکات رسوب کرده است.

گفتنی است، برنج وارداتی محصولی است که 5 تا 6 دهک آسیب پذیر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین برنج دومین کالای استراتژیک پس گندم است که مصرف عمومی دارد بنابراین این مشکلات باعث خارج شدن این محصول از سبد برخی خانوارها می‌شود.

به گزارش تسنیم، سوالی که در اینجا وجود دارد این است که با توجه به چالشهای مربوط به تامین ارز همانطور که دبیر انجمن واردگنندگان برنج تاکید کرده است، آیا با رفع ممنوعیت فصلی مشکلات مربوط به رسوب برنج در بنادر و گمرکات رفع خواهد شد؟

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۷۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جواد محجوبی در مورد تلاش این شرکت جهت نگهداری ازبند‌های تغذیه مصنوعی استان، ابراز کرد: عملیات لایروبی و رسوب برداری از چندین بند در سطح استان از ابتدای سال تاکنون، آغاز شده است.
وی ادامه داد: تاکنون عملیات لایروبی و رسوب برداری بند‌های صادق آباد تفت، مروست، بهاباد ۲ و بهادران ۲ به میزان ۲۸۰ هزار متر مکعب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد
  • حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست