Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@03:33:30 GMT

علم میگه همسر شادش خوبه چون....

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۷۷۸۰

علم میگه همسر شادش خوبه چون....

همسر شاد ضامن سلامتی است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک ، افراد شاد معمولاً افراد سالم تری هستند. علت آن هم این است زمانی که افراد احساس خوبی دارند، احتمالاً فعالیت بیشتری انجام می دهند، تلاش می کنند که به اهداف خود دست پیدا کنند از طرفی این فعالیت بیشتر باعث می شود که از تنبلی پرهیز کنند و مثلاً غذاهای فست فودی را کم تر بخورند زیرا خودشان دست به کار شده و غذا درست می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه این ها دست به دست هم می دهند که بدن سالم تری داشته باشند.

مزایا و تاثیرات عالی داشتن همسر شاد

یک مطالعه جدید در این مورد نشان می دهد افرادی که همسران شادتری دارند، احتمالاً تناسب اندام بیشتری دارند و شادی بیشتری را احساس می کنند. افرادی که در کنار یک همسر شاد زندگی می کنند، احتمالا 34 درصد بدن سالم تری نسبت به بقیه دارند.

برای این مطالعه حدود 2 هزار نفر در سنین بالا مورد آزمایش قرار گرفته اند و وضعیت سلامتی آن ها بررسی شده است. این آزمایشات حدود شش سال به طول انجامید و گزارش شد که افراد با همسران شادتر، سلامت جسمی کلی بهتری دارند. گزارشات نشان داد که بیماری در این افراد بسیار کم تر از افراد دیگر بود. همچنین این افراد بیشتر از زوج های دیگر ورزش می کردند.

در واقع چنانچه عنوان کرده ایم مطالعات نشان می دهد که همسران شادتر تلاش دارند که طرف مقابل خود را نیز شاد کنند و به سلامت او اهمیت می دهند. این افراد معمولاً بیش از بقیه از خودشان مراقبت می کنند، زیرا انرژی عاطفی بالایی دارند و مراقب هم هستند و حال یکدیگر را خوب می کنند. فرقی ندارد که این حال خوب جسمی و روحی باشد. هنگام بیماری نیز از یکدیگر مراقبت می کنند تا به بهبودی کامل دست پیدا کنند.

دوم افرادی که نگاه مثبتی نسبت به زندگی دارند، احتمالاً با انگیزه تر هستند و به همین دلیل بهتر غذا می خورند، بیشتر ورزش می کنند، منظم می خوابند، برنامه ریزی می کنند و خود تخریبی ندارند. زیرا در مورد آینده احساس خوبی خواهند داشت. افراد شاد همسرانشان را برای ورزش کردن از خواب بیدار می کنند، آن ها را تشویق می کنند تا غذای سالم بخورند.

سوم این که یک همسر شاد زندگی را آسان تر از دیگران می گیرد. در نتیجه به همسر خود و افراد نزدیک زندگی استرس وارد نمی کند، با دید منفی حال آن ها را خراب نمی کند. در نتیجه فشار و اضطرابی به آن ها وارد نخواهد شد.

جنسیت، ثروت و وضعیت تحصیلی، همگی در سلامت شما کم تر از شادی نقش دارند. در مورد تحقیقات هیچ تفاوتی بین خانم ها و آقایان در این مورد دیده نمی شود. البته معمولاً تصور می شود که خانم ها بهتر می توانند سلامت همسران خود را تضمین کنند اما در مورد شادی همسر و رابطه آن با سلامتی، هیچ تفاوتی بین جنسیت های مختلف وجود ندارد. از طرفی این که همسر شما ببیند که به سلامت او توجه می کنید، ناخودآگاه او را از درون شاد می کند. رضایت از رابطه بین زوج ها یکی از مهم ترین عوامل احساس شادی و خوشبختی می باشد.

تقریباً عواملی مثل سلامت کلی، فعالیت جسمانی، ورزش و بیماری های مزمن در بین زوج های شاد مورد بررسی قرار گرفت. تنها چیزی که با شادی رابطه نداشت، وضعیت های مزمن بود.

پس بهتر است که خودتان هم به سلامت و پیگیری های پزشکی خود توجه کنید زیرا همان طور که میبینید عشق نمی تواند به یکباره همه چیز را حل و فصل کند. پس برای بیماری های مزمن باید به فکر خودتان باشید و فقط به شادی همسرتان اکتفا نکنید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خانواده شاد سلامتی همسر شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۷۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام هفته سلامت غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌‌های بهداشت انجام می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، بابک اقبالی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قند خون و چربی داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای  30 سال مراجعه کننده 30 درصد مبتلا به فشار خون (از هر 3 نفر یک نفر)، 13 درصد مبتلا به دیابت (از هر 7 نفر یک نفر) هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند تحت درمان به‌‎موقع نیز قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

وی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه، آموزش به افرادی است که تحت درمان  قرار ندارند و مهمترین موضوع در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند. همچنین به افراد آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم داده می‌شود و به تمام مراجعه کنندگان به 30 دقیقه ورزش سبک و 7 هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و برای گروه سنی 50 تا 70 سال، بالای 30 سال و 30 تا 60 سال انجام می‌شود، افزود: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در 3 تا 5 روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پای افراد مبتلا به بیماری‌‎های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌‎موقع شناسایی شوند از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود، به همین منظور 98 درصد نوزادان غربالگری شدند و از والدین 2 درصد باقی مانده نیز درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در میان مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر بیشترین میزان مبتلاها مربوط به فشار خون، دیابت و سرطان بوده و مهمترین عامل در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تغذیه و فعالیت بدنی مناسب بوده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی