Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی هاشم السراج»، تحلیلگر سیاسی و دبیرکل مجمع اهل بیت در سودان در تشریح سیاست این کشور و رویکرد جدید آن در قبال اسرائیل و مسئله عادی‌سازی روابط با این رژیم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت:  این عادی‌سازی که در بحرین و امارات ظهور پیدا کرده و کشورهای دیگری که ننگ آن را برای خود خریده‌اند و چنین مسیری را می خواهند طی کنند، در فتواهای برخی از به اصطلاح علما و مشایخ این کشورها نیز از گذشته وجود داشته و به عنوان مثال «ناصر الدین الآلبانی» از علمای وهابیت در کتاب خود «الفتاوی» به صراحت می‌گوید که فلسطین سرزمین یهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها فلسطینی‌ها را مجبور می کنند سرزمینشان را برای یهود رها کرده و مهاجرت کنند.  

اعلام عادی‌سازی روابط سودان با اسرائیل تحت فشار آمریکا صورت گرفت

السراج با اشاره به اعلام عادی‌سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: کسانی که در سودان خواهان برقراری روابط عادی با اسرائیل هستند، اقلیت بوده و تحت فشار آمریکا چنین تمایلی دارند. آمریکا نه اخلاق‌مدار است و نه به عهد خود وفا می‌کند. 

وی تاکید کرد که امارات، عربستان سعودی و آمریکا وعده تسویه حساب و بخشش بدهی‌های سودان و پرداخت میلیاردها دلار را به شرط عادی‌سازی روابط داده‌اند اما همه می‌دانیم که این وعده‌ای دروغین است. 

این تحلیلگر سودانی گفت: ما مردم سودان به مسئله فلسطین اهمیت می‌دهیم و فلسطین را سرزمین همه مسلمانان می‌دانیم. 

آمریکا به دنبال بهره‌برداری انتخاباتی از عادی‌سازی روابط سودان و اسرائیل است

وی تاکید کرد: با اندک تاملی در می‌یابیم که پشت عادی‌سازی روابط اسرائیل و سودان مطامع و منافع شخصی نهفته است. رئیس‌جمهوری آمریکا می خواهد با تحریک مردم سودان و سوء استفاده از مسائل اقتصادی کشور یک کارت امتیاز برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو تهیه کند.

السراج گفت: تحریم‌های چندین ساله که بر سودان اعمال شده سبب آن نظام پیشین و به بهانه تروریسم و حمایت از تروریسم در کشور بوده است. حال که نظام تغییر پیدا کرده و عقب‌نشینی های گسترده‌ای را در قبال آمریکا نشان داده است، اگر ادعای آنها درست بود، چرا تحریم ها لغو نشد. 

وی افزود: این مدعیان حقوق بشر هیچ خیر و امنیتی را برای مردم سودان نمی‌خواهند، بلکه این بار با شرط اسرائیل معادله را تغییر داده‌اند. اما باید گفت که عادی‌سازی تحت فشار آمریکا صورت گرفت و این خواسته ملت سودان زیرا مسئله، مسئله سیاسی نیست، بحث عقیده در میان بوده و فلسطین سرزمین وحی و عقاید مسلمانان است. 

امارات با دستور سرکرده‌های غربی، به دنبال تحریک مقام‌های سودان است

السراج تاکید کرد: خیز «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای حاکمیتی سودان و «محمد حمدان دقلو» (حمیدتی) معاون وی به تحریک متحدشان امارات است؛ متحدی که یمن را تکه تکه کرد، در حال توطئه برای لیبی و سوریه و مصر است و به دستور سرکرده های غربی خود عمل می کند که به دنبال تفرقه بین مسلمانان و ضربه به آنها هستند. 

وی گفت: من قاطعانه تاکید می کنم که ملت سودان با این عادی‌سازی کاملا مخالف هستند و سودان در جنگ ۱۹۶۷ برای آزادی فلسطین مشارکت کرد. این عقیده ما مردم سودان و از ارزش‌های اصلی ماست و هرگز از آن کوتاه نخواهیم آمد. 

اقتصاد نابسامان سودان، دستمایه سوء استفاده اسرائیلی‌ها شده است

این تحلیلگر سودانی گفت: معادله سیاست خارجی در سودان در گذشته نیز چنانکه «عبدالله حمدوک»، نخست‌وزیر کشور نیز تصریح کرد، در دوره «عمر البشیر» به سمت اسرائیل چرخش داشته است و وضعیت سخت و پیچیده اقتصادی در کشور اخوان المسلمین را به دامن جلسه‌ها وگفت‌و‌گوهای محرمانه با اسرائیل پرتاب کرده بود.

وی افزود: در حال حاضر نیز دو تشکل و ساختار بر سودان حاکم هستند، مدنی و نظامی.  برهان در ماه مارس به اوگاندا رفت و با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل دیدار کرد. در پی این رویداد سیاسی اختلاف بزرگی بین تشکل سیاسی و نظامی ایجاد شد. حمدوک بلافاصله نیز تاکید کرده بود که لغو نام سودان از فهرست تروریسم نباید با پرونده اسرائیل گره بخورد زیرا مردم سودان تروریست نیستند بلکه تروریست‌ها به این کشور گریخته اند و آنها سودانی نیستند. 

وقوع اختلاف بین پایگاه نظامی و سیاسی سودان محتمل است

السراج گفت: در آینده نزدیک احتمال وقوع اختلاف بین پایگاه نظامی و سیاسی در کشور وجود دارد، زیرا چنانکه حمدوک اعلام کرد، موضوع عادی‌سازی روابط موضوعی حاکمیتی است و احتمالا تحت فشارهای اقتصادی و به بهانه لغو نام سودان از فهرست تروریسم گرایش به سمت اسرائیل رخ داده است و قطعا نیروهای سیاسی چنین چرخشی را برنمی‌تابند. من مطمئن هستم که نام سودان از این فهرست حذف نخواهد شد، زیرا فلسطین، مسئله محوری سودان و مردم این کشور است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سودان تحت فشار آمریکا عادی سازی روابط مردم سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان آستارا با اشاره به آیات قرآن و احادیث اهل بیت (ع) به بیان تأثیر ایمان و تقوا در گشایش در زندگی و باز شدن درهای برکات الهی اظهار کرد: غفلت از یاد خدا را سبب محروم شدن از نعمت‌های الهی و بی بهره ماندن از رحمت پروردگار عالم در آخرت می‌شود.

امام جمعه آستارا با گرامیداشت هفته سلامت، اقدامات انجام گرفته توسط دولت در حوزه سلامت را شایسته تقدیر دانست و افزود: با توجه به شعار امسال باید در حوزه سلامت به سمت مردمی سازی برویم و با ترویج اقدامات پیشگیرانه در حوزه بهداشت و مشارکت مردم در طرح‌های غربالگری ضریب سلامت در جامعه را افزایش دهیم.

وی ضمن گرامیداشت هفتم اردیبهشت، روز ایمنی و حمل و نقل گفت: متأسفانه در تعطیلات نوروز امسال ۱۰۶۵ نفر در حوادث رانندگی فوت کرده و بیش از ۱۷۰۰۰ نفر مصدوم شده‌اند، در صورتی که با ایمن سازی راه‌ها و رعایت قوانین توسط رانندگان محترم این امکان وجود داشت که این هموطنان در کنار خانواده‌های خود باشند.

حجت الاسلام باقری ارومی نهم اردیبهشت، روز شوراها را نیز تبریک گفت و از اختلافات موجود بین اعضای شوراها گلایه کرد و افزود: اگر اختلاف نظر و سلیقه‌ها موجب تضارب آرا و افزایش بهره وری گردد بسیار مفید و ارزشمند است؛ اما وقتی اختلافات به نزاع و درگیری بینجامد سبب سستی و عقب ماندگی است.

حفظ و نگهداری پروژه‌های شهری از افتتاح آنها مهم‌تر است

وی آماده سازی بلوار شورا جهت استفاده عموم مردم را بعد از مدت‌ها تأخیر به فال نیک گرفت و ادامه داد: بالاخره پس از مطالبه گری در تریبون‌های مختلف و پیگیری‌های برخی مسؤولان این بلوار آماده افتتاح و بهره برداری است ولی یک تذکر خدمت شهردار محترم عرض می‌کنم نگهداری پروژه‌های پس از افتتاح از اصل آن پروژه مهم‌تر است و اگر قرار است این پروژه هم به سرنوشت ساحل کاکوله دچار شود بهتر است از اکنون فکری به حال آن کنید.

امام جمعه آستارا یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفته و افزود: کارگران نیروهای اصلی و موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند و در این سالی که جهش تولید با مشارکت مردم باید انجام پذیرد خیلی بیشتر نقش و اهمیت کارگران در تحقق شعار سال آشکار می‌شود.

وی سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم و روز عقیدتی و سیاسی در سپاه را گرامی داشت و اضافه کرد: رمز ماندگاری شهید مطهری، فکر اندیشه او به عنوان یک مکتب و یک روش فکری و اعتقادی است و این مهم او را به عنوان یک الگو و یک متفکر جریان ساز همیشه زنده نگه داشته است.

حجت‌الاسلام باقری ارومی با توجه به تبلیغات رسانه‌ای دشمن برای کم ارزش نشان دادن عملیات وعده صادق گفت: آنچه در این عملیات مهم بود اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین الملل بود، اینکه چند موشک شلیک شده و یا به هدف برخورد کرده است مسأله اصلی نیست. مسأله اصلی جرأت یافتن مسلمانان و آزادی خواهان عالم برای نابود کردن رژیم صهیونیستی است که به خوبی اتفاق افتاد و هیمنه تو خالی رژیم خبیث را در هم شکست.

کد خبر 6089112

دیگر خبرها

  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است
  • کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن