Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کلینیک صادراتی به مناسبت روز ملی صادرات و به منظور عارضه یابی صادرات واحد‌های صنعتی، در شش واحد صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: کلینیک صادراتی با هدف افزایش توان بنگاه‌های نوپای صادراتی برای حضور در بازار‌های رقابتی ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تعهد ارزی، بدهی ارزی، تسهیل در امور گمرکی، تسهیل در امور ثبت سفارش واردات، صدور کارت بازرگانی از مهمترین مشکلات مطرح شده در این کلینک بود.

بیشتر بخوانید

رشد ۳۰ برابری هدفگذاری نهضت ساخت داخل در چهارمحال و بختیاری

رستمی اضافه کرد: صادرات یک پروسه به شمار می‌رود که از مواد اولیه شروع شده و به تولید کالا‌ها و سپس انتقال به فراسوی مرز‌های کشور ختم می‌شود و از آنجایی که صادرات و واردات کالا نقش موثری در رشد اقتصاد دارد و به نوعی بیانگر تولید، شغل و درآمد بیشتر کشور است پس باید این پروسه به سهولت تداوم یابد، لذا با توجه به مشکلاتی که هم اکنون واحد‌های صادرات محور دارند با راه اندازی این کلینیک‌های صادراتی درصدد هستیم مشکلاتی که در میانه این زنجیره پیش آمده را رفع کنیم.

او ادامه داد: در این کلینیک‌های صادراتی در دو حوزه امداد صادرات و رشد صادرات، فعالیت می‌شود تا در حداقل زمان ممکن، صدای صادرکنندگان به برطرف کننده مشکل برسدو به سرعت مشکل برطرف شود.

رستمی گفت: مجموع بدهی ارزی صادرکنندگان استان ۱۴۰ میلیون یورو است که تاکنون ۶۰ میلیون یورو آن تسویه شده و ۸۰ میلیون یورو آن هم در دست اقدام است.

او افزود: ۶۵ واحد صادراتی استان بدهی ارزی داشته اند که ۳۱ تاجر نسبت به تسویه بدهی خود اقدام کرده اند و سایر صادرکنندگان هم تا ۱۰ آبان ماه برای تسویه حساب فرصت دارند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واحد های صنعتی کارت بازرگانی بدهی ارزی چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۸۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ فرشاد مقیمی مدیر عامل این سازمان در بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) در گفتگو با صنعتگران، کارآفرینان و نمایندگان واحد‌های صنعتی برای رفع برخی از موانع در زمینه صنایع کوچک و متوسط قول پیگیری داد. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، همچنین در دیدار با هیئت‌های تجاری کشور‌های مختلف مهمترین محور‌های ارتقای همکاری با این کشور‌ها را پیگیری کرد. در روز نخست این رویداد؛ رئیس اتاق بازرگانی عراق، رئیس اتحادیه سرمایه‌گذاران بین المللی کشور گرجستان، هیئت تجاری کشور روسیه و رئیس اتاق بازرگانی کشور ترکمنستان با حضور در غرفه شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دیدار و گفتگو کردند. نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو۲۰۲۴) با هدف نمایش ظرفیت‌های صادراتی ایران و بستر‌های اصلی تجارت خارجی با سایر کشور‌ها تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپاست.

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • ۴۰۹ متقاضی واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری پاسدار زبان فارسی شدند