Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشاد پیله‌چی رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ابتدا در نقاط کم برخوردار و مرزی برگزار شد، اظهار کرد: پس از گذشت چند سال از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، مردم استان‌های مختلف از این طرح استقبال کرده‌اند.

پیله‌چی با اشاره به اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در قزوین از شهریور ماه سال ۹۹ آغاز و تا شهریور سال آینده نیز ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: برای اجرای این طرح ملی در قزوین نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ نفر ظرفیت ثبت‌نام در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین عنوان کرد: این نهاد در نظر دارد تا افراد ذی‌صلاحی که در این طرح ثبت‌نام می‌کنند را به رسته‌های مختلفی که ظرفیت و زیر ساخت آن در استان وجود دارد متصل کند به همین سبب تلاش جهاد دانشگاهی استان برای تکمیل این زنجیره ارزش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح اشتغالزایی برای جوانان استان خوانده می‌شود افزود: مردمی که در این طرح ثبت‌نام می‌کنند می‌توانند در مدت کوتاهی وارد چرخه بازار کار شوند.

پیله‌چی اظهار کرد: امروز که در شرایط اقتصادی نامطلوب قرار داریم و وضعیت اشتغال نیز سامان چندانی ندارد این طرح می‌تواند به عنوان یک ناجی عمل کرده و موجب تحول در وضع فعلی اشتغال استان شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین با اشاره به اینکه پس از ثبت‌نام در این طرح، متقاضیان وارد مرحله مصاحبه شده و ارزیابی دقیقی در خصوص شرایط و ویژگی‌های آنها صورت می‌گیرد، گفت: این افراد باید پتانسیل فعالیت در رسته‌های انتخابی که زیر ساخت آن در استان فراهم شده را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام در این طرح تا هفتم آبان‌ماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی استان پس بررسی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ثبتنام کنندگان و همچنین بعد از قرار گرفتن در رسته‌های مختلف آنها را به پیشران‌هایی که هم اکنون در بازارکار حضور فعال دارند متصل می‌نماید.

پیله‌چی با بیان اینکه ارتباط این نهاد با پیشران‌ها و کارآفرین‌ها ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: از کارافرینان می‌خواهیم نیازهای افراد جدیدالورود را تصریح کرده تا دوره‌هایی که مد نظر پیشران‌ها است را آموزش ببینند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: پس از گذشت سه سال از آموزش دوره‌هایی که توسط پیشران‌ها در نظر گرفته شده این افراد مشاوره شغلی رایگان دریافت کرده و در نهایت به عنوان کارآفرین و یا در قالب شرکت‌های تعاونی وارد چرخه بازار کار می‌شوند.

وی افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود و اجرای این طرح از سال ۹۵ برعهده جهاد دانشگاهی قرار گرفته است.

کد خبر 5054971

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی قزوین طرح اشتغالزایی ویروس کرونا شیراز بوشهر آمار کرونا شهرکرد شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع نیروی انتظامی کرمانشاه مجلس شورای اسلامی هفته ناجا مواد مخدر رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین طرح ملی توسعه مشاغل خانگی پیشران ها ثبت نام پیله چی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۹۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان صاف همراه با وزش باد در استان قزوین

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند جو استان نسبتا پایدار است که البته در برخی نقاط ابر‌ها در آسمان دیده می‌شوند که انتظار داریم به تدریج از میزان آنها کاسته شود.

وی اظهار کرد: پدیده غالب امروز وزش باد خواهد بود به ویژه در کانال بادی استان در شهر‌هایی مثل کوهین، تاکستان و بوئین زهرا و حتی بخش‌هایی از قزوین این پدیده وجود خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: از فردا پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده جوی پایدار در منطقه خواهیم داشت که به تدریج از از شدت وزش باد کاسته شده و بنابراین دمای هوا افزایش خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • آسمان صاف همراه با وزش باد در استان قزوین
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال