Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که آماده حمایت از توافق احتمالی جدید بین ایران و آمریکا خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه در گفت‌وگویی تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد: اسرائیل آماده حمایت از توافق احتمالی جدید بین ایالات متحده و ایران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این تماس تلفنی زنده که از رسانه‌های تلویزیونی پخش می‌شد به ترامپ گفت که او با برجام مخالف بوده و مخالف هر توافقی با ایران نیست.
دونالد ترامپ نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر ادعا کرد چنانچه در انتخابات پیروز شود، یکی از نخستین تماس‌هایی که دریافت می‌کند از طرف ایرانی‌ها خواهد بود که خواستار توافق خواهند شد.

وی همچنین مدعی شد که ایران و روسیه دوست ندارند که او در انتخابات ریاست‌ جمهوری به پیروزی برسد.

ترامپ در عین حال اطمینان داد که در انتخابات به پیروزی خواهد رسید.
بنیامین نتانیاهو با اشاره به سخنرانی‌ای که در سال ۲۰۱۵ در کنگره آمریکا در مخالفت با حصول توافق هسته‌ای با ایران ایراد کرده بود، گفت: وقتی که من در کنگره آمریکا صحبت کردم، نگفتم با هر توافقی مخالفم. گفتم با آن توافق مخالفم.
نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه درباره دلیل مخالفت خود با برجام گفت که این توافق خواستار هیچ تغییری در رفتار ایران نبوده است.

وی مدعی شد: به همین دلیل، ایران بعد از آن توافق به جای کاهش ستیزه‌ جویی‌هایش آن را افزایش داد.
بنیامین نتانیاهو همچنین ادعا کرد: فکر می‌کنم اگر توافق جدیدی پیشنهاد شود مورد استقبال قرار خواهد گرفت. فکر می‌کنم این توافق تنها زمانی رخ می‌دهد که ایران با مخالفت‌های شدیدی در برابر ستیزه‌جویی‌هایش روبرو شود.
وی مدعی شد که چنانچه ایران با واکنش‌های قدرتمندانه روبرو شود برای آنچه که "توافقی واقعی" خواند، به پای میز مذاکره خواهد آمد.

به گزارش ایسنا، ترامپ پیش از این نیز چندین بار ادعای انتخاباتی اش را مبنی بر تمایل ایران به مذاکره با آمریکا در صورت پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تکرار کرده و گفته بود: احتمالا اولین تماس تلفنی ای که پس از پیروزی در انتخابات دریافت می کنم از ایران باشد که بسیار مشتاق یک توافق هستند،  به دلیل این که میزان تولید ناخالص داخلی آن ها زیر ۲۸ درصد است. 
 ادعای انتخاباتی ترامپ در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان تا کنون تاکید کرده اند یپش از این در چارچوب برجام(توافق هسته ای) مذاکراتی طولانی برای دست یافتن به توافقی چند جانبه داشته اند که آمریکا نیز بخشی از آن بود. اکنون با وجود خروج آمریکا از توافق هسته ای و اعمال تحریم های متعدد اقتصادی تنها در صورت بازگشت آمریکا به این توافق و در چارچوب آن با این کشور مذاکره خواهند کرد. 
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در این باره به شبکه راشا تودی گفته بود که با وجود سختی های بسیار در مسیر مذاکراتی که به توافق هسته ای منجر شد،  حاضر نیست این توافق را به خاطر رضایت شخصی کسی از بین ببرد. 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نتانياهو روابط ایران و آمریکا وزیر رژیم صهیونیستی توافق هسته ای مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد

به گزارش جام جم آنلاین، این شبکه گزارش داد لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه به عنوان یک کانال دیپلماتیک اصلی بین بن سلمان و دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ظاهر شده است؛ کانالی که تلاش‌هایی را که در دوره ترامپ برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی آغاز شد، افزایش داد.

این شبکه آمریکایی افزود که در آخرین سفر گراهام به عربستان سعودی در اواخر ماه گذشته میلادی، او و بن سلمان با ترامپ تماس گرفتند. طبق این گزارش، این تماس تقریباً پنج دقیقه طول کشید.

دو فرد آگاه از این تماس به این شبکه گفتند: «مکالمه دوستانه و بیشتر شامل تبادل نظر و گفت‌وگوهای غیررسمی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.»

یکی از این منابع گفت: «در مقطعی ترامپ آمار و ارقام نظرسنجی‌های خود را اعلام کرد»، در حالی که این ۲ منبع گزارش دادند که «توافق عادی‌سازی روابط حتی یک بار هم در آن تماس مطرح نشد».

این تماس خلاصه شد به اینکه چگونه ترامپ در خصوص دستیابی به توافقی که مقامات آمریکایی، اسرائیلی و سعودی آن را برای دستیابی به «ثبات پایدار در خاورمیانه» حیاتی می‌دانند، «در افق ظاهر می‌شود».

افراد مطلع از این موضوع به سی ان ان گفتند در حالی که رئیس جمهور سابق از مذاکرات مربوط به سازش آگاه است، اما «در این مذاکرات دخالتی ندارد».

این شبکه اشاره کرد نگرانی واقعی در میان برخی از شرکت کنندگان در مذاکرات جاری وجود دارد که «ترامپ ممکن است تلاش کند هر گونه توافقی مربوط به دولت بایدن را خنثی کند، نظیر آنچه در اوایل سال جاری انجام داد و از جمهوری خواهان در کنگره خواست تا از توافقنامه مهاجرتی بین ۲ حزب حمایت نکنند.

افراد نزدیک به ترامپ می‌گویند که رئیس‌جمهور سابق معتقد است که اگر بتواند به کاخ سفید بازگردد، می‌تواند در مورد توافق بهتری با سعودی‌ها مذاکره کند و همچنین به دنبال مشارکت یا کار فعالانه برای خنثی کردن هر نوع توافق عادی سازی روابط در دوران بایدن نیست».

۲ مقام آمریکایی گفتند که تماس ترامپ با محمد بن سلمان «در کاخ سفید به مذاقشان خوش نیامد» اگرچه آنها به صراحت گفتند که هیچ مدرکی دال بر تأثیر آن بر مذاکرات بین نمایندگان بایدن و همتایان سعودی آنها وجود ندارد».

گراهام مقامات بایدن را از آن تماس مطلع کرد و گفت که آنها «درک می‌کنند که چرا او می‌خواهد ترامپ را در جریان قرار دهد».

سناتور گراهام به سی‌ان‌ان گفت که «همه کار انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که توافق در زمان بایدن منعقد می‌شود، تا حدی به این دلیل که معتقد است بایدن شانس بیشتری برای بسیج حمایت دموکرات‌ها در کنگره خواهد داشت».

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • اعتراضات دانشجویی؛ واقعیت آمریکا بدون روتوش
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض