Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@19:58:47 GMT

تخفیف شهریه برای ترم کرونایی دانشجویان علوم پزشکی

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۰۴۴۲

تخفیف شهریه برای ترم کرونایی دانشجویان علوم پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت شرایط آغاز سال تحصیلی جدید برای دانشجویان علوم پزشکی را تشریح کرد و گفت: اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا با دانشجویانی است که در بیمارستان ها و دندانپزشکی حضور دارند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، علی اکبر حق دوست گفت: پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری سال ۹۹، ثبت نام دانشجویان جدید آغاز می‌شود و تمامی مراحل ثبت نام دانشجویان جدید در دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت اینترنتی و غیرحضوری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توصیه اکید معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای شروع سال تحصیلی دانشجویان جدید حداقل حضور دانشجویان است. در واقع اکثر قبولی‌های کنکور ۹۹ در بهمن ماه به دانشگاه خواهند رفت.

معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: با این وجود دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند بسته به شرایط اپیدمی کرونا در منطقه خودشان برای حضور یا عدم حضور دانشجویان جدید تصمیم بگیرند اما توصیه اصلی حداقل حضور و حداقل تراکم جمعیتی است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص دانشجویان جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز به دانشگاه‌ها اعلام شده است که به این دانشجویان واحدهای درسی کمتری داده شود تا دانشجویان نو ورود با حداقل تراکم جمعیتی روبرو باشند.

حق دوست یادآور شد: تصمیم اصلی این است در شرایط فعلی که بیماری کرونا در شرایط حاد خود بسر می‌برد ابداً دانشگاه‌های علوم پزشکی نباید جمعیت جدید را به دانشگاه‌ها اضافه کنند و تنها در زمانی که شرایط بیماری کمی فروکش کرد و میزان فوت به نصف موارد فعلی رسید و در آن زمان بازهم بسته به شرایط، برای دانشجویان برنامه‌هایی را تدارک ببینند.

وی اضافه کرد: تدابیر دانشگاه‌های علوم پزشکی برای دانشجویان جدید نیز شامل دوره‌های کوتاه مدت و برخی دروس عملی آن هم به مدت چند روز محدود و در چند هفته و با حداقل رفت و آمد در دانشگاه و خوابگاه خواهد بود از همین رو ورودی مهر بسیار اندک خواهد بود و عمده حضور دانشجویان به بهمن ماه موکول شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره شرایط آموزش رشته دندانپزشکی خاطرنشان کرد: در یکی دو ماه گذشته آموزش دندانپزشکی با تمهیدات ایمنی و در فضای خلوت تر اجرایی شده است و آموزش تعطیل بردار نیست اما رشته دندانپزشکی جز رشته‌های پرخطر است و به همین منظور آموزش آن با حداکثر تمهیدات ایمنی برای فراگیران و اساتید برگزار می‌شود.

وی درباره انتظارات دانشجویان علوم پزشکی که در پردیس‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی تحصیل می‌کنند و خواستار تخفیف شهریه هستند گفت: وزارت بهداشت موضوع تخفیف شهریه ترم کرونایی که به آموزش مجازی اختصاص دارد را به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه داده است و پس از تصویب در هیأت امنای آن دانشگاه‌ها اجرایی می‌شود و قرار است تخفیف‌هایی را در نظر بگیرند.

حق دوست یادآور شد: ممکن است به دلیل فنی و حقوقی امکان مسترد کردن پول وجود نداشته باشد اما بر اساس قوانین حقوقی هیأت امنا آن را برای ترم‌های بعدی دانشجو محفوظ نگه می‌دارند و با صحبتی که با هیأت امناها شده است برای دانشجویان علوم پزشکی شهریه پرداز در ترم کرونا تخفیف در نظر گرفته می‌شود.

وی درباره خواسته دانشجویان گروه‌های بالینی برای واکسن آنفلوانزا گفت: هم از سوی معاونت آموزشی و هم از سوی معاونت دانشجویی وزارت بهداشت موضوع اختصاص واکسن آنفلوانزا به گروه در معرض خطر دانشجویان علوم پزشکی در حال پیگیری است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا با دانشجویانی است که در بیمارستان‌ها و دندانپزشکی حضور دارند. قول‌هایی هم گرفتیم که در صورت تأمین واکسن به این گروه از دانشجویان هم داده شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهریه دانشگاه دانشجو پزشکی معاون آموزشی وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان علوم پزشکی واکسن آنفلوانزا دانشجویان جدید برای دانشجویان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

ایسنا/فارس در سفر رسمی رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تاجیکستان، دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی وزارت تندرستی تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۶ اردیبهشت و در دومین روز سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور پیرامون توسعه همکاری‌های مشترک با راه‌اندازی دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.

در ادامه این ملاقات،  دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار کرد: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.

سید حسن سراج افزود: با توجه به روابط گسترده علمی و آموزشی دانشگاه با جمهوری تاجیکستان، پیشنهاد تاسیس این دفتر همکاری از طرف دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طرف تاجیک ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

وی، راه‌اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.

در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی