Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بنابر اعلام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام، وضعیت حوزه درمان کرونا در این استان از قرمز عبور کرده و به سیاه رسیده است و با ادمه روند کنونی ابتلا و بستری با کمبود دارو، تخت و اکسیژن مواجه خواهیم شد.

همچنین قرار گرفتن در فصل شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزا باعث شده است بیماران همه علایم را به سرماخوردگی ساده نسبت دهند بر این اساس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام هشدار داد، عدم تفکیک بین علایم سرماخوردگی و کرونا باعث افزایش ابتلای درون خانوادگی شده و از طرفی افراد تا زمان بد حال شدن برای درمان مراجعه نمی کنند به همین دلیل بستری کرونا با سن پایین در این استان بسیار زیاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام نیز وضعیت کرونا در استان را بسیار نگران‌کننده و خطرناک دانست و چند برابر شدن تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها طی یک هفته گذشته زنگ خطر جدی و هشدار باش کامل برای رعایت جدی دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد.

قاسم سلیمانی دشتکی تاکید کرد: باید تمامی امکانات و ظرفیت های استان باید برای مقابله با بیماری کرونا بسیج شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز تاکید کرد: پرسنل درمان خسته هستند و ظرفیت بیمارستان ها در آستانه تکمیل است و تنها راه کنترل بیماری نیز زدن ماسک و فاصله گداری اجتماعی است که از طرف مردم مورد بی توجهی قرار می گیرد.

حضور معاون سازمان امور عشایری کشور در ایلام، قتل ناخواسته پدر به دست دختر، افتتاح نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی شهدای قلاویزان، انتخاب ایلام به عنوان امن ترین استان کشور در زمینه سرمایه گذاری و افزایش ۱۱۵ درصدی مقابله و دستگیری اشرار از دیگر اخبار استان ایلام در هفته گذشته بود.

ایلام با ادامه روند کنونی ابتلا و بستری کرونا با کمبود تخت و دارو مواجه می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: وضعیت حوزه درمان کرونا در این استان از قرمز عبور کرده و به سیاه رسیده است و با ادمه روند کنونی ابتلا و بستری با کمبود دارو، تخت و اکسیژن مواجه خواهیم شد.

به گزارش ایرنا، دکتر عباس قیصوری روز شنبه در نشست فوق العاده ستاد استانی کرونای ایلام افزود: هم اکنون ۲۰۰ بیمار کرونا در این استان بستری هستند و بیشتر امکانات درمانی صرف بیماران کرونایی می شود در حالیکه بیماران دیگری نیز نیازمند خدمات درمانی هستند.

بالاترین آمار روزانه ابتلا به کرونا در ایلام ثبت شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بالاترین آمار روزانه ابتلا به کرونا از ابتدای شیوع تا کنون با ۳۷۵ مورد در این استان ثبت شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر محمد کریمیان روز چهارشنبه اظهار داشت: با این تعداد موارد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع مبتلایان به ۱۳ هزار و ۹۵۹ نفر رسید.

وی یادآور شد: پیش از این بالاترین آمار روزانه ابتلا در این استان ۳۰۶ مورد مثبت بوده است.

استاندار: ایلام از نظر کرونا در شرایط نامناسبی قرار دارد

استاندار ایلام گفت: این استان از نظر میزان ابتلا، بستری بیمارستانی، قرنطینه خانگی و فوتی های ناشی از کرونا یا مرتبط به این بیماری در شرایط نامناسبی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح نقاهتگاه بیماران کرونایی سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام افزود: هم اکنون در تمامی بیمارستان های استان بخش ویژه بستری بیماران بدحال کرونا در نظر گرفته شده است.

چندبرابر شدن بستری‌ها و فوتی‌های کرونا زنگ خطر جدی است

استاندار ایلام گفت: وضعیت کرونا در استان بسیار نگران‌کننده و خطرناک است و چند برابر شدن تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها طی یک هفته گذشته زنگ خطر جدی و هشدار باش کامل برای رعایت جدی دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی است.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست فوق العاده ستاد استانی کرونا در ارتباط ویدیوکنفرانس اظهار داشت: تمامی امکانات و ظرفیت های استان باید برای مقابله با بیماری کرونا بسیج شود.

استاندار ایلام: حضور در مراسمات منجر به موج سوم کرونا شد

استاندار ایلام گفت: موج سوم کرونا به دلیل بازگشایی مدارس، حضور پررنگ مردم در مراسمات عزا و جشن ها و عدم رعایت پروتکل ها آغاز شد.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی در گفت و گویی خبری اظهار داشت: موج سوم کرونا در فصل پاییز به دلیل اینکه اغلب مردم علایم کرونا را سرما خوردگی قلمداد می کردند، افزایش یافت.

وی یادآور شد: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در استان باید کوچکترین علایم سرماخوردگی را نشانه کرونا دانست و شخص دارای علایم باید سریعا اقدام به قرنطینه کند و در قرنطینه نیز پروتکل های و دستورالعمل بهداشتی را بطور دقیق رعایت کند.

رعایت پروتکل‌های تدفین کرونا در ایلام روند کاهشی دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: رعایت استانداردها و پروتکل‌های تدفین فوتی‌های کرونا ایلام در مقایسه با اوایل شیوع کرونا به ویژه فروردین و اردیبهشت ماه امسال روند کاهشی دارد.

دکتر جمیل صادقی‌فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رعایت پروتکل‌ها و استاندارهای تدفین فوتی‌های کرونا از جمله پوشش افراد، حضور حداقلی بستگان فوتی و زدن ماسک ان۹۵ از سوی تشییع‌کنندگان در اوایل شیوع کرونا بسیار جدی و منطقی‌تر بود اما به مرور دقت در رعایت این استانداردها از سوی مردم استان بسیار کمرنگ شد.

معاون استاندار ایلام: مدیران دورکاری کارکنان پرخطر را جدی بگیرند

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه مدیران دورکاری کارکنان پرخطر را جدی بگیرند، گفت: با دستگاه هایی که در این زمینه کوتاهی و قصور داشته باشند برخورد می شود.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز شنبه در نشست فوق العاده ستاد کرونای استان ایلام اظهار داشت: مادران باردار یا دارای فرزند خردسال و افراد دارای بیماری زمینه ای باید به صورت دورکاری فعالیت کنند.

وی یادآور شد: پرسنل درمان خسته هستند و ظرفیت بیمارستان ها نیز در آستانه تکمیل است و تنها راه کنترل بیماری نیز زدن ماسک و فاصله گداری اجتماعی است که از طرف مردم مورد بی توجهی قرار می گیرد.

معاون بهداشتی ایلام: افراد علایم بیماری را به حساب سرماخوردگی نگذارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزا، بیماران نباید همه علایم را به سرماخوردگی ساده نسبت دهند.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در نشست فوق العاده ستاد استانی کرونا اظهار داشت: عدم تفکیک بین علایم سرماخوردگی و کرونا دارای ۲ خطر عمده است و در بررسی های میدانی به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از افراد تمامی علائم را به سرماخوردگی نسبت می دهند.

عشایر ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور را تامین می‌کنند

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان عشایری کشور گفت: ۲۵ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور توسط جامعه عشایر تامین می‌شود و برنامه‌هایی برای افزایش میزان تولید آن در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، بهرام میراخوری روز چهارشنبه در نشست شورای عشایر استان ایلام اظهار داشت: در خصوص تکمیل زنجیره گوشت قرمز یک پروژه در دست اقدام است که تسهیلات کم‌بهره به مقدار نیاز برای هر راس بره پنج میلیون ریال به صورت علوفه و کنستانتره در اختیار عشایر قرار داده می‌شود.

اعتبار امور عشایری ایلام متناسب با جمعیت نیست

استاندار ایلام گفت: اعتبار تخصیصی به حوزه عشایری استان متناسب با جمعیت عشایر نیست و لازم است اعتبارات به نسبت جمعیت و محرومیت استان افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی روز چهارشنبه در دیدار با بهرام میراخوری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایری کشور خواستار افزایش اعتبارات امور عشایری استان شد و افزود: استان ایلام بیش از پنج درصد جمعیت عشایری کشور را داراست در حالیکه در توزیع اعتبارات و تخصیص بودجه حدود ۲.۵ درصد به استان بودجه اختصاص پیدا کرده است.

ارزش تولیدات عشایر ایلام سالانه هزار میلیارد تومان است

مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: ارزش اقتصادی تولیدات عشایر ایلام سالانه بیش از هزار میلیارد تومان است و این قشر نقش ارزنده‌ای در عرضه مواد غذایی به بازار استان دارند و حتی در زمینه تولید صنایع دستی نیز فعال هستند.

به گزارش ایرنا، علی یاسمی روز چهارشنبه در نشست شورای عشایر استان ایلام اظهار داشت: جامعه عشایری استان با در اختیار داشتن یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سالانه هشت هزار و ۱۰۰ تن گوشت قرمز، ۲۵ هزار تن شیر، ۴۶۵ تن روغن حیوانی، ۳۶۰ تن کشک و یک هزار و ۳۵۰ تن پشم تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

وی یادآور شد: اکنون روزانه ۷۲۰ مترمکعب آب با کمک ۱۴ دستگاه تانکر به عشایر استان آبرسانی می‌شود که در روزهای گرم این میزان به روزانه به یک هزار و ۱۰۰ مترمکعب می‌رسد.

اعتبارات عمرانی ایلام ۱۹ درصد افزایش یافت

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: مجموع کل اعتبارات استان در بخش تملک دارایی های سرمایه ای(عمرانی) در سال ۹۹ نسبت به سال قبل ۱۹.۲ درصد رشد داشته است.

رحمت الله قیصوری روز پنجشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته آمار و برنامه ریزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای از محل منابع مختلف در سال گذشته مبلغی حدود ۸۸۸ میلیارد تومان بود که در سال جاری با ۱۹.۲ درصد رشد به بیش از یک هزار میلیارد تومان افزایش یافته است

ایلام جزو هفت استان برتر کشور در امنیت سرمایه گذاری قرار گرفت

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام گفت: این استان رتبه یک غرب کشور در شاخص امنیت سرمایه‌گذاری در سال ۹۸ را کسب کرد و جزو هفت استان برتر کشور در این زمینه قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، آیت قیصربیگی روز یکشنبه اظهار داشت: در آخرین گزارش مرکز پژوهش های مجلس از پایش امنیت سرمایه گذاری در ایران طی سال ۹۸ استان ایلام با ۵.۸۹، رتبه یک غرب کشور و جزو هفت استان برتر کشور در این شاخص معرفی شده است. 

استان ها دخل و تصرفی در آمارگیری و اعلام نتایج ندارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: همه اطلاعات مربوط به شاخص های آماری از جمله بیکاری و تورم توسط مرکز آمار برآورد و اعلام می شود و استان ها هیچ دخل و تصرفی در نحوه آمارگیری و اعلام نتایج ندارند.

به گزارش ایرنا، شکراله شیرخانی روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام اظهار داشت: بر این اساس نرخ مشارکت اقتصادی استان در تابستان امسال ۳.۱ درصد دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

استاندار ایلام: واحد الفین پتروشیمی مشکل تامین قطعات ندارد

استاندار ایلام گفت: تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز واحد بزرگ صنعتی الفین پتروشیمی ایلام خریداری و نصب شده است و مشکلی از نظر تامین قطعات وجود ندارد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تنها یک نقص فنی جزیی در بخشی از این مجموعه وجود دارد که مربوط به مسائل داخلی واحد است و متخصصان در حال رفع آن هستند تا این مجموعه که سرمایه‌گذاری سنگینی برای آن انجام شده است هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

نرخ بیکاری ایلام سه درصد کمتر از متوسط کشوری است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام با تشریح روند نرخ بیکاری استان در تابستان ۱۳۹۹ گفت: نرخ بیکاری این استان ۳.۳ درصد کمتر از متوسط کشوری است و تنها ۲ استان خراسان جنوبی و رضوی دارای نرخ بیکاری کمتر از استان ایلام هستند.

رحمت الله قیصوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بالاتر استان در فصل تابستان امسال ۶.۲ درصد است به عبارت دیگر، ۶.۲ درصد از جمعیت فعال استان بیکار بوده اند.

۱۱ هزار میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی ایلام سرمایه گذاری شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال طی ۲.۵ سال گذشته برای توسعه حوزه کشاورزی در این استان سرمایه گذاری شده است.

احمد کرمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از مهم ترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه فعالیت های مرتبط در ایلام ایجاد شبکه های مدرن در آب های مرزی و طرح احیا بود که با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال ۲۶ هزار هکتار از این شبکه ها در استان راه اندازی شده است.

استاندار ایلام: نباید خدمات نظام مغرضانه زیر سوال برده شود

استاندار ایلام گفت: نباید خدمات و اقدامات نظام را مغرضانه زیر سوال برد، اگر انتقاد می شود باید راهکارها هم ارایه شود و منصفانه اقدامات دولت بازگو شود.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره‌ به برخی نقدها به عملکرد مثبت دولت در استان، افزود: معمولا نقد بر ضعف‌ها مرسوم است اما امروز گاهی اوقات می بینیم برخی جوری عمل می کنند که نباید دستاوردهای مثبت این دولت که دستاورد نظام است، گفته شود و این جای تامل دارد.

ایلام رتبه برتر کشور در کاهش تلفات تصادفات را کسب کرد

رییس پلیس راه ایلام از کسب رتبه برتر کشوری ایلام در کاهش تلفات انسانی تصادفات خبر داد و گفت: دستاوردهای حاصل شده نتیجه همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی با پلیس راه استان است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رضا همتی‌زاده روز سه‌شنبه اظهار داشت: علاوه بر رتبه برتر کشوری در چهار سال اخیر در حوزه راه‌های روستایی، پلیس راه استان ایلام در راستای پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی موفقیت‌هایی در حوزه استانی و کشوری کسب کرده است.

دستگیری اراذل و اوباش در ایلام ۱۱۵ درصد افزایش یافت

جانشین انتظامی استان ایلام از افزایش ۱۱۵ درصدی دستگیری اراذل و اوباش در این استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ شهاب عزیز زاده در میزگرد علمی با موضوع بررسی چرایی شکل گیری اراذل و اوباش در ایلام، اظهار کرد: جنبه‌های مختلف علل و عوامل بوجود آمدن زمینه‌های شرارت در یک فرد و تبدیل شدن آن به اراذل و اوباش و راهکارهای کنترل و مقابله با این موضوعات از محورهای این میزگرد است.

وی با تشریح اقدامات نیروی انتظامی در سه بخش شناسایی، اخذ تعهد و دستگیری اراذل و اوباش، افزود: رشد ۴۵ درصدی شناسایی اراذل و اوباش در سطح ۲ و ۳ و افزایش ۱۱۵ درصدی دستگیری اراذل را در استان شاهد هستیم.

شلیک غیرعمد دختر ایلامی جان پدر را گرفت

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان گفت: پدر ۵۲ ساله دامدار اهل شهرستان ایوان استان ایلام با شلیک اسلحه شکاری توسط دخترش جان باخت.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سرهنگ سعید عالی پور شامگاه سه شنبه اظهار داشت: در پی تماس مردمی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل در روستای سراب از توابع شهرستان، ماموران انتظامی شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود : گزارش ماموران حاضر در محل، حاکی از آن است که این مرد بر اثر اصابت گلوله با اسلحه ساچمه زنی از ناحیه سر فوت شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا قاسم سلیمانی دشتکی استان ایلام مرگ و میر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قاسم سلیمانی دشتکی استان ایلام مرگ و میر ویروس کرونا قاسم سلیمانی دشتکی استان ایلام مرگ و میر اخبار کنکور گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار دانشگاه علوم پزشکی ایلام استان ایلام اظهار استاندار ایلام گفت اراذل و اوباش شنبه اظهار گزارش ایرنا میلیارد تومان معاون بهداشتی دستگیری اراذل روز چهارشنبه سرمایه گذاری هزار میلیارد یادآور شد برتر کشور امور عشایری عشایری کشور روز سه شنبه نرخ بیکاری گوشت قرمز پروتکل ها فوتی ها ۱۱۵ درصد ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۱۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم

کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای مدعی شد که به‌دنبال پیشرفت در روند درمان سرطان پادشاه انگلیس، او بخشی از ملاقات‌ها و وظایف عمومی خود را از سر خواهد گرفت.

به گزارش مهر، کاخ باکینگهام با اعلام پیشرفت روند درمان سرطان چارلز سوم، پادشاه انگلیس، اعلام کرد که او بخشی از وظایفش را که به ملاقات‌های عمومی اختصاص دارد، از سر خواهد گرفت.

سخنگوی کاخ باکینگهام گفت: تیم پزشکی پادشاه از پیشرفتی که در روند درمان حاصل شده، رضایت دارد و نسبت به تداوم بهبود وی خوش‌بین است. برنامه درمانی ادامه خواهد یافت، اما رضایت پزشکان از روند درمان به اندازه‌ای است که پادشاه حالا می‌تواند بخشی از دیدار‌های عمومی خود را از سر بگیرد.

براساس اعلام باکینگهام، چارلز در ماه ژوئن از امپراطور ژاپن میزبانی خواهد کرد. همچنین ششم مه (۱۷ اردیبهشت) نخستین سالروز تاجگذاری چارلز خواهد بود.

چارلز سوم از اوایل فوریه به‌دلیل ابتلا به سرطان تحت درمان قرار دارد. رسانه‌های انگلیسی در روز‌های اخیر در گزارش‌هایی ضدونقیض از وخامت حال چارلز خبر داده بودند. این اخبار تاجایی پیش رفته است که برخی رسانه‌ها، اعلام کردند که تیم «برنامه‌ریزی مراسم خاکسپاری» چارلز سوم که مدت زیادی از تاجگذاری‌اش نمی‌گذرد، در شرایط آماده‌باش قرار دارد!

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت