Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@20:02:21 GMT

آمريکا در برابر سوريه شکست خورد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۲۰۰۴

آمريکا در برابر سوريه شکست خورد

خبرگزاری آریا- سردبیر رای الیوم گفت آمریکا بعد از ناکامی در مذاکره با مقامات سوریه یا آزاد کردن زندانیان خود از زندان‌های این کشور عقب نشینی کرده و به نوعی ناچار به پذیرش دولت سوریه شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رای الیوم، آمریکا بعد از ناکامی در مذاکره با مقامات سوریه یا آزاد کردن زندانیان خود از زندان‌های این کشور عقب نشینی کرده و به نوعی ناچار به پذیرش دولت سوریه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم که از لندن به روز می‌شود در یادداشت خود آورده است: می‌توان بدون کوچکترین شکی گفت که هفته جاری که رو به پایان است هفته‌ای سوری بود که با اعتراف مقامات رسمی آمریکا در مورد ارسال دو فرستاده به دمشق برای گشودن کانال‌های گفتگو تحت پوشش آزادسازی شش آمریکایی بازداشت شده شروع شد. این اقدام بعد از آغاز پرواز‌های سوریه به قطر و امارات صورت گرفت و در نهایت بیش از سه میلیون بشکه مشتقات نفتی به ویژه بنزین با ورود از طریق کشتی‌هایی که در بندر بانیاس در شمال لنگر انداختند تحریم آمریکا و اروپا و قانون سزار را در هم شکست.
کسانی که از پایتخت سوریه می‌آیند با طول و تفصیل درباره دو امر اساسی صحبت می‌کنند که انعکاس دهنده میزان رنج فزاینده ملت سوریه تحت تحریم است، نخست انتشار ویروس کرونا آن هم با توجه به نبود دارو و مراقبت‌های پزشکی با توجه به قهر کشور‌های عربی و توطئه آمریکا و غرب، دوم تشکیل ستون‌هایی از صف خودرو‌ها که گاه به چندین کیلومتر می‌رسد مقابل پمپ بنزین‌ها به علت کمبود سوخت.
تاسف بار است که ملت سوریه از این مشکل و مشکلات بسیار دیگر رنج می‌برند در حالی که عرب‌ها از ثروتمندترین کشور‌های جهان از نظر مالی و ذخایر و تولید و صادرات نفت به شمار می‌آیند و حتی همسایه‌های عرب سوریه به غیر از لبنان از دولت و مردمی که در چهار جنگ برای دفاع از خود و کرامتشان هزاران شهید تقدیم کردند روی گردانده اند.
عرب‌ها این روز‌ها به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل مشغول هستند و به شکلی موثر در تحریم سوریه مشارکت دارند همان گونه که در طول ده سال گذشته در طرح ویران سازی و تجزیه خاک آن شرکت داشته اند و سوری‌های مقاوم غیر از ایران حامی دیگری به خود ندیدند که از کشورشان دفاع کند و تحریم اعمال شده ضد آن‌ها را بشکند آن هم در شرایطی که خود بیش از 40 سال است تحت تحریمی شدیدتر قرار دارد؛ و تازه بعد از همه این‌ها برخی غرض ورزان همسو با جبهه مخالف می‌گویند چرا سوریه با ایران ائتلاف می‌کند و پیشنهاد ده‌ها میلیارد دلاری در ازای دور شدن از آن را نمی‌پذیرد؟
این که ترامپ دو فرستاده از بین مهمترین معاونانش را مخفیانه به دمشق می‌فرستد و قبل از آن نامه‌ای دست نویس به بشار اسد همتای سوری خود ارسال می‌کند تا قرارداد‌ها و کاهش تحریم را در ازای آزادی آن عده که با اتهامات مختلف از جمله جاسوسی در زندان‌های سوریه هستند پیشنهاد بدهد و در برابر رای دهندگان به این اقدام خود افتخار کند و شانس پیروزی خودش را افزایش دهد‏، این یعنی این که او در بحران قرار دارد و اوست که باید عقب نشینی کند و به مشروعیت و پیروزی دشمن خود اعتراف کند، دشمنی که بیش از 70 کشور را علیه آن بسیج و بیش از 90 میلیارد دلار از اموال رای دهندگان آمریکایی به علاوه صد‌ها میلیارد دیگر از اموال کشور‌های عربی را برای سرنگونی آن صرف کرد.
توطئه آمریکا علیه ملت‌های عربی که مضمون نامه‌های الکترونیکی هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا جزئیات آن را مورد تاکید قرار داد به لطف پایداری ارتش عربی سوریه و فداکاری و وفاداری دوستان و در راس آن‌ها ایران و روسیه و حزب الله لبنان شکست خورده است.
دو فرستاده آمریکایی بدون آن که حتی یک زندانی آمریکایی آزاد شود بازگشتند، زیرا سرلشکر علی المملوک مذاکره کننده سوری که مذاکرات در دفتر او انجام شد به آن دو با قاطعیت گفت که نه مذاکراتی در کار است و نه آزادی زندانیان مگر بعد از عقب نشینی همه نیرو‌های آمریکایی از خاک سوریه در شمال و شرق کشور، محل وجود میدان‌های گازی و نفتی، عقب نشینی کنند.
بله امت ما این روز‌ها به سبب سیطره جویی آمریکا از یک سو و شتابزدگی خفت بار و خجالت آور کشور‌های عربی برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر از سوی دیگر در شرایطی دشوار به سر می‌برد، اما این مرحله گذراست که هرچقدر هم طول بکشد به پایان خواهد رسید و مقاومت مقامات و ملت سوریه بهترین مثال در این زمینه است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا سوریه عقب نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب ژاوی بعد از قهرمانی رئال!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا فصلی ناامیدکننده را پشت سر گذاشته و از کسب عناوین قهرمانی باز ماند. برای دومین سال در سه سال اخیر بارسا به هیچ جامی دست پیدا نکرد که برای هواداران اتفاقی نگران کننده است؛ با این حال ژاوی اخیرا از رفتن منصرف شد و او فصل بعد نیز در تیم خواهد ماند.

بارسا دیشب با شکست 4-2 از خیرونا حتی رتبه دوم را نیز از دست داد و شاید سهمیه سوپرجام را نیز از دست بدهد که اتفاقی تلخ برای باشگاه از نظر مالی خواهد بود. شکست بارسا به منزله قطعی شدن قهرمانی رئال بود.

در پایان بازی وقتی از ژاوی در مورد دلیل شکست پرسیده شد، او بار دیگر به این نکته اشاره کرد که تیمش در هر 4 بازی برابر رئال و خیرونا برتر بود: «واقعیت این است که به دلایلی در مقاطعی از بازی کنترل کار را از دست دادیم و اشتباهات فردی و تیمی بزرگی داشتیم که نباید در چنین سطحی از فوتبال رخ بدهند. ما در تمرینات بارها در مورد این اشتباهات حرف زده‌ایم ولی بازهم تکرار می‌شوند. ما یک ساعت در زمین خیرونا برتر بودیم ولی نیم ساعت پایانی را هدیه دادیم. این بازتابی از کل فصل ما بود. ما در هر دو بازی لیگ برابر رئال و نیز هر دو بازی مقابل خیرونا تیم برتر بودیم و شایستگی شکست نداشتیم. ما تاوان اشتباهات خودمان در بخشی از بازی را دادیم.»

کارشناسان معتقدند این بزرگترین نطقه ضعف ژاوی است که به جای انتقاد از خود و تیمش، همواره سعی در قدرت‌نمایی و کوچک جلوه دادن برد تیم‌های مقابل دارد. او در شرایطی از برتری برابر رئال و خیرونا حرف می‌زند که برابر آنها در لیگ هر 4 بازی را باخت و 13 گل نیز دریافت کرد.

دیگر خبرها

  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • توییت طعنه‌آمیز همسر ویتور روکه پس از شکست بارسلونا مقابل ژیرونا! / عکس
  • ادعای عجیب ژاوی بعد از قهرمانی رئال!
  • دلیل شکست اینتر در سری آ بعد از یک سال
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • آشکار شدن ماهیت واقعی دولتمردان آمریکا در برخورد خشن با جنبش اعتراضی دانشجویان
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته