Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@13:47:47 GMT

۳۶ مرکز بهداشت و درمان در اصفهان موقوفه است

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۲۶۲۱

۳۶ مرکز بهداشت و درمان در اصفهان موقوفه است

حجت‌الاسلام ولی‌الله روان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال کل درآمد موقوفات دارو و درمان استان یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۴۵۶ هزار و ۵۷۸ بسته اقلام بهداشتی از محل اجرای امینانه نیات واقفان و کمک خیران تامین و بین نیازمندان استان اصفهان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاهش برنامه‌های بقاع متبرکه استان اصفهان با توجه به شیوع کرونا در سال جاری گفت: بر این اساس امسال تنها ۴۹ بقعه در استان اصفهان میزبان طرح‌های آرامش بهاری، ضیافت الهی و نشاط معنوی بودند.

حجت‌الاسلام روان با بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت امسال نیز تنها در ۱۳ بقعه با شرایط مناسب در استان اصفهان اجرایی شد، تصریح کرد: ویژه برنامه بصیرت عاشورایی نیز در سال جاری تنها در ۱۳۳ بقعه متبرکه برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان درباره اجرای طرح شمیم حسینی  هم گفت: در این طرح سه هزار و ۴۰۸ سبد کالا و ۲۲۰ هزار و ۱۹۹ پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد.

 در استان اصفهان ۷۱۸ باب امامزاده و ۱۵ هزار و ۲۰۰ موقوفه وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۳۱۶ مسجد، ۹۸۰ حسینه، حدود ۱۵۰ حوزه علمیه و مابقی موقوفات منفعتی است که این موقوفات حدود ۴۵ هزار رقبه را شامل می شود.

برچسب‌ها اصفهان وقف بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان وقف بهداشت و سلامت اصفهان وقف بهداشت و سلامت اخبار کنکور استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۲۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، کارگاه آموزشی مدیریت بحران با موضوع:«آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا» با حضور مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی، دهیاران و کارشناسان شرکتهای خدمات مشاوره ای فنی و مهندسی کشاورزی شهرستان میاندوآب و با مشارکت کارشناسان شبکه دامپزشکی و بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

در این دوره آموزشی مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اهمیت پیشگیری و مقابله با بیماری هاری در راستای جلوگیری از به خطر افتادن سلامت جامعه، هاری را یکی از مهلک‌ترین بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان دانست.
رضا مقدم با قدردانی از تعامل سازنده و مشارکت دهیاری ها، کارشناسان دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در راستای پیشگیری و کنترل این بیماری، بر ضرورت واکسینه کردن سگهای دارای صاحب و نگهبان گله در سطح روستاها تاکید کرد.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی علائم بیماری هاری در حیوانات و انسان، نحوه سرایت و انتقال بیماری، راه های پیشگیری و کنترل بیماری، انجام اقدامات لازم و مراقبت‌های بهداشتی از فردی که توسط حیوان هار دچار گاز گرفتگی شده است، تشریح شد.

در ادامه کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب به بیان مطالبی درخصوص علائم بیماری وبا، راه های انتقال، پیشگیری و درمان این بیماری پرداخت.

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ پرونده برای صیانت از موقوفات استان زنجان تشکیل شد 
  • ۵۰ درصد ایرانی ها از بیماری های دهان و دندان رنج می برند
  • برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 
  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد
  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان