Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، کارشناس واحد بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: سرطان روده بزرگ، در صورت تشخیص دیرهنگام، باعث فوت بیمار می‌شود بنابراین با غربالگری سرطان روده بزرگ ضمن تشخیص بیماری از وقوع آن نیز پیشگیری خواهد شد.

مریم ستاری با بیان اینکه سرطان روده بزرگ، بیشتر در افراد بالای ۵۰ سال بروز می‌کند، افزود: هدف از این غربالگری، شناسایی و ثبت بیماران مشکوک یا مبتلا به سرطان در جمعیت مینودر شهرستان قزوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح، جمعیتی بالغ بر چهار هزار نفر در سن ۵۰ تا ۶۰ سال در ۲۰ روز کاری زیر پوشش غربالگری قرار خواهند گرفت.

کارشناس برنامه جلب مشارکت‌های مردمی داوطلبان سلامت مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین نیز در این خصوص بیان کرد: این طرح با همکاری داوطلبان سلامت با ارائه کارت شناسایی و با مراجعه به در منازل با رعایت کلیه شیوه نامه‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

صبا تیموری با بیان اینکه برای انجام این تست، هیچ گونه هزینه‌ای از شهروندان دریافت نمی‌شود، گفت: داوطلب سلامت، پس از آموزش دیدن درباره مراحل انجام آزمایش خون مخفی در مدفوع، لوله، کیت و بروشور آموزشی را در بسته‌های از قبل آماده شده، تحویل افراد مورد غربالگری می‌دهد و پس از دریافت نتیجه آزمایش، اطلاع رسانی از طریق تماس تلفنی انجام خواهد شد.

تیموری بیان کرد: عوامل متعددی از جمله نداشتن تحرک، مصرف سیگار و مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز، در افزایش احتمال بروز سرطان کولورکتال (روده بزرگ) نقش دارد و افرادی که در طرح غربالگری، خون مخفی در مدفوع داشته و مثبت تشخیص داده شوند، برای انجام بررسی‌های بیشتر تشخیصی، به متخصص گوارش ارجاع خواهند شد تا از درمان مناسب و به موقع بهره‌مند شوند.

کد خبر 559756 برچسب‌ها استان قزوین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان قزوین سرطان روده بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است

به گزارش خبرگزاری مهر، جبارعلی ذاکری روز چهارشنبه در جلسه کمیته سلامت و ایمنی ترافیک استان، طرح یاد شده را یکی از مهمترین و از اولویت‌های مدیریت ترافیکی آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: با افزایش داده‌های به دست آمده از این طرح بدون شک خواهیم توانست در موضوع مدیریت ایمنی ترافیک در سطح استان تصمیمات علمی و تخصصی‌تر اتخاذ کنیم.

وی بر مشارکت و همکاری‌های فشرده بین آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، شهرداری تبریز، مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه و سایر سازمان‌های مرتبط در اجرای این طرح مهم تاکید و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مدت محدود توانسته است در طرح غربالگری رانندگان پرخطر موفق عمل کند، بر این اساس انتظار داریم اجرای طرح یاد شده ضمن تداوم مستمر در سطح استان انجام شود.

ذاکری موضوع ترافیک در کلانشهر تبریز به خصوص در اطراف برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از جمله بیمارستان امام رضا، شهید مدنی و بهبود را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: انتظار داریم شهرداری تبریز، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در مسیرهای پر ترافیکی که بیمارستان‌ها و مدارس واقع شده است، با همکاری و تعامل دست به دست هم دهند تا شاهد کاهش ترافیک در این مسیرها باشیم.

وی با اشاره به اجرای سامانه دیسپچ در اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: توسعه این طرح در مناطق مختلف شهری به عنوان یک ضرورت باید مورد پیگیری قرار گیرد.

کد خبر 6087469

دیگر خبرها

  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین
  • توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین
  • توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق