Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:51:00 GMT

۳۳ نانوایی در همدان پلمب شد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۳۴۰۹

۳۳ نانوایی در همدان پلمب شد

لیدا رفعتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۴۴۸ بازرسی از یک هزار و ۸۵۸ نانوایی موجود در این استان صورت گرفت که ۷۴ درصد این واحدها بهداشت فردی و حفاظت فردی را رعایت کردند.

وی ادامه داد: همچنین در ۶۶ درصد نانوایی ها نسبت به استفاده از ماسک و در ۵۵ درصد آنها فاصله گذاری اجتماعی توجه شده بود با این وجود ۹۹ واحد اخطاریه دریافت کرده و به مرجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ۵۷ واحد و مرکز متخلف بهداشتی پلمب شد گفت: این مراکز شامل ۳۳ نانوایی، ۱۹ واحد سوپرمارکت و خوابار فروشی، سه رستوران، یک دفتر پیشخوان و یک مطب است.

رفعتی افزود: ۴۷۹ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی این استان به علت رعایت‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی اخطاریه دریافت کرده و به مرجع قضایی معرفی شدند که شامل ۱۵۵ واحد سوپرمارکت و خواربار فروشی، ۱۴۴ کارگاه و صنایع کوچک، ۹۹ نانوایی، ۱۹ رستوران، ۱۱ فروشگاه زنجیره‌ای، ۶ اماکن متبرکه، پنج جایگاه سوخت، دفتر پیشخوان، پایانه مسافربری، بانک، آرامستان، مهد کودک، بیمارستان و مراکز جراحی محدود می‌شود.

وی بیان کرد: ۳۵ هزار و ۴۰۶ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی در این استان موجود است که تاکنون سه هزار و ۳۷۵ بازرسی از این واحدها صورت گرفته است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان ادامه داد: در مجموع ۷۷ درصد واحدها بهداشت و حفاظت فردی را رعایت کردند که بیشترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به صنایع نفت و گاز و انرژی و معادن با ۱۰۰ درصد، جایگاه های سوخت با ۹۲ درصد، مطب‌ها و داروخانه‌ها با ۹۰ درصد است.

رفعتی اضافه کرد: یکی از مولفه های مورد تاکید بازرسان استفاده از ماسک در اماکن عمومی است و بر اساس بازرسی های صورت گرفته ۷۳ درصد نسبت به این موضوع توجه داشتند که بیشترین بی اعتنایی به ترتیب در اماکن متبرکه و مساجد، نانوایی‌ها، پایانه‌های مسافربری و واحدهای کشاورزی و دامپروری است.

وی اظهار داشت: همچنین در زمینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی کمتر از ۶۰ درصد مراجعان به مرکز پایانه‌های مسافربری برون شهری، شماره‌گذاری، پلیس + ۱۰،  دفاتر پیشخوان، نانوایی‌ها و مطب‌ها به این پروتکل توجه داشتند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۵۵۶ هزار و ۸۹۱ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۳۵ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۱ هزار و ۹۸۵ نفر رسیده است.

«سیما سادات لاری» روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به دوم آبانماه ماه جاری بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که ۲ هزار و ۲۱۴ نفر آنان بستری شدند .

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان بهداشت محیط کار ویروس کرونا همدان نانوایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان بهداشت محیط کار ویروس کرونا همدان نانوایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان بهداشت محیط کار ویروس کرونا همدان نانوایی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند

عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: نان کامل یا نان سبوس دار، به دلیل وجود پوسته و جوانه، منبع غنی فیبر، ویتامین E، ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای امنیت غذایی و ارتقای سلامت جامعه محسوب می‌شود.

او افزود: نان تهیه شده از آرد سفید، به دلیل درصد سبوس گیری بالا و حذف سهم زیادی از فیبر و املاح حیاتی گندم مانند آهن، کلسیم، روی، منیزیم و فسفر در جریان آسیاب کردن، ارزش چندانی ندارد و نان‌هایی که از آرد کامل تهیه می‌شود، از کامل‌ترین نان‌ها به شمار می‌رود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه نان کامل در دمای کمتر و زمان طولانی‌تری نسبت به نان سفید پخت می‌شود، گفت: وجود فیبر بیشتر در نان کامل باعث ایجاد سیری زودرس و کاهش جذب قند و کلسترول در دستگاه گوارش و پیشگیری از چاقی می‌شود و از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌های گوارش به‌ویژه سرطان کولون پیشگیری می‌کند.

او با اشاره به افزایش کیفیت و توسعه دسترسی به نان کامل و ارتقای آگاهی جامعه در این خصوص تصریح کرد: با توجه به افزایش نانوایی‌های عرضه کننده نان کامل در شهر شیراز، شهروندان با توجه به فراهم شدن این ظرفیت تلاش کنند نان سفره خود را از نان‌های کامل تهیه کنند.

اطلاعات و آدرس نانوایی‌های عرضه کننده نان کامل در صفحه گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت، به نشانی اینترنتی https://fhc.sums.ac.ir/uploads/۱۱۸/Nutrition/public%۲۰education/۳۴.pdf جهت دسترسی عموم قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • پلمب یک رستوران بدلیل تخلفات بهداشتی در شادگان
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه