Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@10:53:31 GMT

آسیب ابتلای همزمان به آنفلوآنزا و کرونا چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۳۴۲۸

آسیب ابتلای همزمان به آنفلوآنزا و کرونا چقدر است؟

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: از نظر پزشکی احتمال ابتلای همزمان به کرونا و آنفلوآنزا وجود دارد اما هنوز مشخص نیست این دو ویروس در کنار یکدیگر تا چه حد آسیب بیشتری به بدن وارد می‌کنند.

به گزارش ایمنا، عباس رزاقی، اظهار کرد: زمانی که بدن ما در حال مبارزه با آنفلوآنزا است، نمی‌تواند به سادگی اولویت خود را تغییر داده و تولید حجم بالایی از آنتی‌بادی‌های لازم برای مقابله با کرونا را در دستور کار قرار دهد، به همین دلیل ابتلاء به یکی از این بیماری‌ها وجود دارد و تشخیص همزمان آن دو سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تنها راه پیشگیری از ایجاد این وضعیت، استفاده از واکسن آنفلوآنزا است، گرچه این واکسن ما را در برابر کرونا مراقبت نمی‌کند ولی سیستم بدن را برای رسیدگی به وظایف اصلی خود آزاد نگه می‌دارد.

رزاقی گفت: فعالیت ویروس آنفلوآنزا در دستگاه تنفس باعث تجمع مایعات در برخی سلول‌های ریه می‌شود در حالی که ویروس کرونا با حمله به سلول‌های ریه باعث ایجاد لخته‌های خونی در رگ‌ها می‌شود و هنوز معلوم نیست آیا آسیب این دو ویروس در ابتلای هم زمان با یکدیگر جمع می‌شود یا نه و تا کنون امکان محاسبه نرخ مرگ ومیر در ابتلای همزمان به دو ویروس وجود نداشته است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: ویروس آنفلوآنزا به محض ورود به بدن فرد را درگیر علائم آزاردهنده و آشکاری می‌کند، اما در کرونا این موارد کمتر مشاهده شده و انتقال بیماری از زمانی شروع می‌شود که فرد تب کند و علائمی دیگر مانند سردرد، تهوع، لرز و سرفه و عطسه و آبریزش بینی داشته باشد.

به گفته رزاقی، همزمانی ابتلاء به آنفلوآنزا و کرونا در افرادی که دچار عفونت‌های سینوسی یا گوش، ذات‌الریه، برونشیت، بیماری‌های قلبی و عروقی و غیره هستند کشنده است و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای ندارند اگر مبتلا به هر دوی این ویروس شدند، دوران نقاهت سخت‌تر را می‌گذرانند و ممکن است پس از بهبودی دچار لخته شدن خون و آسیب‌های ریوی شوند.

این پزشک تصریح کرد: برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری‌ها لازم است اقدامات بهداشتی مانند رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را انجام داد و از تجمع در فضاهای بسته و باز پرهیز کرد.

وی افزود: شستن دست‌ها به مدت حداقل ۲۰ ثانیه با آب و صابون یا استفاده از ضدعفونی‌کننده، استفاده از ماسک صورت هنگام حضور در مکان‌های عمومی مانند فروشگاه مواد غذایی که حفظ فاصله اجتماعی با دیگران دشوار است، پوشاندن دهان و بینی با آرنج یا دستمال هنگام سرفه و عطسه، خودداری از لمس چشم‌ها، دهان و بینی و تمیز و ضدعفونی کردن روزانه سطوحی که در تماس زیاد هستند می‌تواند شانس ابتلاء به آنفلوانزا و کرونا را کاهش دهد.

رزاقی به ایرنا گفت: افراد در خانواده‌ها مراقب سالمندان، بیماران و کسانی که سیستم ایمنی قوی ندارند، باشند و توصیه‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند، این بیماری‌ها در صورت قرار داشتن طولانی مدت در کنار یک بیمار دیگر انتقال پیدا می‌کند و راه انتقال آن هم از طریق سرفه، عطسه و دیگر ترشحات آلوده به ویروس است.

کد خبر 451492

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید ۱۹ آنفلوآنزا متخصص عفونی واکسن آنفلوآنزا رعایت فاصله اجتماعی تقویت سیستم ایمنی ماسک زدن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

 

منبع: خبر آنلاین

tags # سریال پایتخت سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • اگر دستتان سوزن سوزن می‌شود به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت