Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@03:19:35 GMT

تاسیس بندر خشک اصفهان در گرو مجوز دولت

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۳۴۸۷

تاسیس بندر خشک اصفهان در گرو مجوز دولت

عضو هیئت مدیره شرکت بندر خشک اصفهان با بیان اینکه هنوز مجوز تاسیس بندر خشک اصفهان صادر نشده است، گفت: اگر اختلافات متولیان صدور مجوز با سرمایه‌گذاران حل شود، این بندر ظرف سه ماه به بهره برداری می‌رسد.

حبیب الله بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره وضعیت بندر خشک اصفهان، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران این پروژه، برای تأسیس آن آمادگی کامل را دارند اما مجوز وزارت راه و شهرسازی هنوز صادر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آئین‌نامه جدیدی برای این پروژه تدوین و بر اساس آن بندر خشک به دهکده لجستیک تبدیل می‌شود. سازمان متولی این بندر در استان‌های مختلف، متفاوت است اما بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی این متولی در هر استان، اداره کل راه و شهرسازی یا اداره کل راه آهن خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون گفت: متولی این بندر در استان اصفهان راه آهن بوده و در نظر دارد عملیات اجرا و بهره‌برداری از این پروژه را خود به دست گیرد در حالی که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، این سازمان اجازه چنین اقدامی را ندارد. راه آهن تنها باید بر این پروژه نظارت کند اما خواستار ساخت و اداره این بندر است. متأسفانه این برداشت نادرست از قانون است زیرا بنا بر اصل ۴۴ قانون اساسی، سرمایه گذاری دولت جز در مناطق محروم که هیچ سرمایه‌گذاری ندارد، ممنوع است.

بهرامی افزود: به رغم آنکه سرمایه گذاران آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری در این بندر را دارند اما به دلیل اختلافاتی که بین راه‌آهن و سرمایه گذاران به وجود آمده، عملاً تأسیس بندر خشک در مراحل اولیه اولیه متوقف و لازم است نهادهایی همچون اتاق بازرگانی اتاق تعاون و خانه صنعت و معدن از طرف فعالان استان در این موضوع پادرمیانی کنند.

وی ادامه داد: یکی از سهام داران این بندر ۱۰۰ هکتار زمین محصور شده در اختیار داد که در صورت صدور مجوز تأسیس ظرف سه ماه فاز اول این بندر راه‌اندازی و همزمان کلنگ فاز دوم آن نیز بر زمین زده خواهد شد.

عضو هیئت مدیره شرکت بندر خشک اصفهان درباره مزیت‌های تأسیس بندر خشک گفت: تأسیس این بندر در کاهش آلودگی‌های محیط زیستی، صرفه‌جویی در مصرف گازوئیل و کاهش تلفات جاده‌ای تأثیرات بسزایی دارد. همچنین مرزها تنها به محل عبور کالا تبدیل می‌شود و در نتیجه کالا در مرزهای دریایی و خشکی معطل نمی‌ماند.

بهرامی افزود: این پروژه تسهیل کننده صادرات و واردات است و با تأسیس آن لزومی ندارد صادر کننده برای دریافت یا صدور کالا به مرزهای دریایی و زمینی کشور سفر کند. همچنین اشتغالزایی خوبی در شرق اصفهان خواهد به دنبال خواهد داشت؛ این منطقه به دلیل خشکسالی‌های پی‌درپی، با بیکاری‌های زیادی مواجه بوده است.

به گزارش ایمنا، محسن مهرعلیزاده استاندار سابق اصفهان، پیشتر در این مورد گفته بود: "تیمی بسیار قوی برای پیگیری مسائل بندر خشک تعیین و تمامی مجوزهای لازم برای تأسیس این بندر در اصفهان اخذ شده اما منتظر نظر وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون‌های مربوطه هستیم. " این در حالی است که به نظر می‌رسد اجرای این پروژه، به فراموشی سپرده شده است.

لازم به ذکر است پیگیری‌های خبرنگار ایمنا از همچنین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این مورد به نتیجه نرسید.

کد خبر 449674

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بندرخشک بندر خشک اصفهان راه آهن راه آهن جمهوري اسلامي ايران وزارت راه و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بندر خشک اصفهان سرمایه گذاران راه و شهرسازی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم

 شایسته سعید مرادزاده پس از بازدید از ظرفیت های تجاری و اقتصادی بندر چابهار در جمع مسوولان این منطقه اظهار داشت: هدف از حضور در شهر بندری چابهار استفاده از ظرفیت‌های ترانزیتی و بندری برای دسترسی به بازارهای منطقه‌ای است.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید تاجیکستان کشوری محصور در خشکی در آسیای مرکزی است که برای دسترسی به بازارهای بین‌المللی به زیرساخت‌های بندری نیاز دارد.

در این نشست، قاسم عسکری نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان نیز با تشریح ظرفیت‌های زیاد چابهار که می‌تواند پل ارتباطی کشور تاجیکستان برای دسترسی به اقیانوس هند باشد بر آمادگی این بندر برای تسهیل تجارت فعالان اقتصادی کشور تاجیکستان و همچنین واگذاری محوطه‌های پس‌کرانه به منظور سرمایه‌گذاری آن کشور تاکید کرد.

معاون فنی و عمرانی منطقه آزاد چابهار نیز ضمن معرفی پیکره‌های مختلف، از جمله پیکره‌های صنایع سبک و سنگین، لجستیکی و گردشگری گفت: منطقه آزاد چابهار از زیرساخت‌های لازم حمایت از سرمایه‌گذاران برخوردار است و هم اکنون صنایع بزرگی چون فولاد و پتروشیمی در آن در حال فعالیت هستند.

عبدالحکیم آصفی چگونگی واگذاری زمین و آمادگی لازم برای استقبال از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در زمینه استفاده از بسته‌های سرمایه‌گذاری منطقه را تشریح کرد.

رسول بهزادی مدیر بازرگانی منطقه آزاد چابهار نیز در این نشست پس از اشاره به موقعیت جغرافیایی و موهبت‌های خدادادی چابهار و قرارگیری آن در نقطه تلاقی کریدورهای حمل و نقل بین‌المللی و شاهراه ترانزیتی گفت: چابهار با توجه به مزیت‌های مدیریت هزینه و زمان به منظور ترانزیت کالا و وجود خطوط فعال کشتیرانی جذابیت لازم را برای سرمایه‌گذاران و تجار داراست و از فعالان بخش‌های دولتی و خصوصی در زمینه‌های تجاری، بازرگانی و سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند.

معاون وزیر حمل و نقل کشور تاجیکستان و هیأت همراه از انبارهای منطقه، سردخانه پنج هزار و ۱۰۰ تنی و پتروشیمی نگین مکران بازدید کرد.

نظام‌الدین زاهدی سفیر تاجیکستان در ایران، گل محمد زاده معاون اول شرکت دولتی راه آهن تاجیکستان، سلام زاده مدیر مؤسسه دولتی حمل و نقل جاده‌ای و خدمات لجستیک، محموداُف، رئیس بخش اداره کل روابط بین‌الملل وزارت حمل و نقل این کشور در این سفر، معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان را همراهی می‌کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به زودی تأسیس می‌شود
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار