Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان استانداری کرمان در پی انتشار مطلبی به نقل از یکی نمایندگان اسبق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی، توضیحاتی جهت روشن شدن موضوع منتشر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، متن توضیحات استانداری کرمان در خصوص بیمارستان سیدالشهداء عنبرآباد به شرح زیر است:

"با توجه به درج مطلبی تحت عنوان واکنش فرج الله عارفی نماینده اسبق مردم جیرفت و عنبرآباد در خصوص نشست خبری دکتر فدایی استاندار کرمان در مورد بیمارستان سیدالشهداء عنبرآباد مطالب زیر جهت اصلاح و اطلاع رسانی لازم منتشر می گردد:

۱- احداث بیمارستان عنبرآباد و دیگر بیمارستان ها براساس طبقه بندی پروژه های عمرانی و قوانین بودجه کشور دارای ماهیت ملی بوده و اختصاص اعتبار از محل اعتبارات استانی و همچنین مورد ذکرشده تحت عنوان اعتبارات توازن و تصمیم گیری در کمیته برنامه ریزی شهرستان، اساسا موضوعیت نداشته و ناشی از عدم شناخت و آگاهی فرد مذکور در ارتباط با فرآیند پیگیری، تخصیص و تامین اعتبار و همچنین  جایگاه پروژه های ملی و استانی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- علیرغم اینکه پروژه مذکور در سال ۹۳ با تزریق اعتبار ناچیز مصوب و عملیات اجرایی آن آغاز گردید، اما تاکنون موفق به دریافت ردیف بوجه ای در قانون بودجه کشور نگردیده و در لیست پروژه های جدول ۲۰ قانون بودجه می باشد لذا در بررسی اخیر استاندار کرمان و دستور برای پیگیری به موقع پروژه های ملی استان و درج آنها در پیوست قانون بودجه ۱۴۰۰، این پروژه (بیمارستان عنبرآباد) در کنار چندین پروژه عمرانی دیگر نیز مورد پیگیری قرار گرفت و در نشست استاندار، مدیران استان و مجمع نمایندگان استان با دکتر پوراصغری معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور، به عنوان یکی از درخواست های اساسی استان به منظور اختصاص ردیف اجرایی آن در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مورد بحث و بررسی و پیگیری قرار گرفت.

لازم به توضیح است که جدول ۲۰ قانون بودجه، یک لیست در انتظار برای دریافت ردیف اجرایی و درج در پیوست قانون می باشد و پروژه های مندرج در این لیست برای اجرایی شدن نیاز به انتقال به پیوست شماره یک قانون دارند.

۳- بررسی و آسیب شناسی عدم پیشرفت بیمارستان مطابق با انتظار و درخواست به حق مردم منطقه، حکایت از آن دارد که شروع بدون ردیف اجرایی مشخص برای این بیمارستان در سنوات گذشته، به عنوان اصلی ترین مشکل این بیمارستان می باشد و علیرغم شروع در سال ۱۳۹۳ به دلیل فقدان ردیف اجرایی، اختصاص اعتبار ناچیز طی سنوات گذشته از منابع متفرقه و اعتبارات داخلی وزارتخانه با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور بوده است. بنابراین بالطبع بهترین راه حل کارشناسی و منطقی در حل مشکل مزبور نیز پیگیری برای اخذ ردیف اجرایی و درج آن در پیوست شماره یک قانون بودجه کشور می باشد، که عملا امکان اختصاص اعتبار برنامه ریزی شده از بودجه سنواتی کشور و دیگر منابع را نیز امکان پذیر می نماید.

در پایان لازم بذکر است که در حال حاضر تعداد ۶ پروژه مهم بیمارستانی در استان کرمان در حال پیگیری است که ۳ مورد (شامل بیمارستانهای انار- عنبرآباد- ریگان) دارای مجوز ماده ۲۳ می باشند، اما دارای ردیف اجرایی در قانون بودجه کشور نمی باشند. همچنین ۳ بیمارستان (شهربابک- فاریاب- شفای کرمان) نیز نیازمند دریافت مجوز ماده ۲۳ و سپس ردیف اجرایی می باشند که به طور جدی مورد پیگیری استاندار کرمان و دیگر مسئولین ذیربط استانی می باشند و در نشست خبری اخیر نیز همین مسئله مورد تاکید قرار گرفته است. "

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانداری کرمان جنوب کرمان اخبار شهرستان ها کرمان استانی شهرستانها ردیف اجرایی قانون بودجه بودجه کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۸۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس ابراهیمی امروز پنج‌شنبه در جلسه بررسی تبصره ۱۸ قانون بودجه لرستان، اظهار داشت: اعتبار مربوط به جز سوم تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۲ از آذرماه گذشته به بانک‌ها پرداخت و روند کار در اختیار دستگاه‌های اجرایی متعهد قرار گرفت که در پایان سال گذشته بیش از ۴۴ درصد آن پرداخت شد.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری که در کشور برای پرداخت این تسهیلات در کشور در نظر گرفته شده است پرداخت ۷۰ درصدی است که امیدواریم باتوجه‌به باز بودن سامانه پرداخت در بانک‌ها و تسریع روند تکمیل پرونده و معرفی به بانک‌ها از مرز ۷۰ درصد نیز عبور کنیم.

معاون استاندار لرستان در مورد بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: در این بخش از پرداخت تسهیلات نیز در سطح کشور وضعیت خوبی داشته و جزو دو استان برتر کشور هستیم.

ابراهیم، ی گفت: در جز چهارم تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ نیز که در اختیار دستگاه‌های حمایتی است به‌خوبی عمل شده و از ۱۳۰۰ میلیارد سهم استان تا کنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد جذب و پرداخت شده است.

کد خبر 6094995

دیگر خبرها

  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • دستبند پلیس عنبرآباد بر دستان قاتل فراری
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است