Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@06:57:33 GMT

کمک به دانشجویان نیازمند با گسترش «پویش سهم من»

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۳۶۴۰

کمک به دانشجویان نیازمند با گسترش «پویش سهم من»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، فردین رحیمی درباره ضرورت به راه افتادن «پویش سهم من» خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی بوجود آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا و افزایش فشار اقتصادی بر خانواده‌ها و تحت فشار بودن دانشجوها این ایده به ذهن برخی از فعالان دانشجویی رسید تا با توجه به رعایت حفظ شأن دانشجویان نیازمند قدمی در جهت بهبود شرایط مالی آن‌ها برداشته و از آن‌ها حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این دغدغه با مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت مطرح و با استقبال مواجه شد و در چند جلسه هماهنگی کلید شروع این پویش به عنوان یک طرح حمایتی دانشجویی کلید خورد.

رحیمی درباره فعالیت‌های صورت گرفته در این پویش دانشجویی اضافه کرد: مقرر شده است تا هر دانشگاه یک فعال دانشجویی را به عنوان سفیر پویش در آن دانشگاه تعیین و معرفی کند. در حال حاضر نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تعیین شده و در حال هماهنگی و بسترسازی از طریق این نماینده‌ها هستیم.

دبیر کانون سلامت دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره فاز اول «پویش سهم من» اشاره کرد: در مرحله اول این پویش گستره فعالیت خودمان را در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که شامل دانشجویان، هیئت علمی و کارکنان است تعریف کردیم. انتظار داریم تا تشکل‌ها، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی در دانشگاه‌ها سفیر خودشان در آن دانشگاه یاری دهند تا بتوانیم در فاز اول بهترین نتیجه و بالاترین همکاری را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در فاز اول و در صورت امکان سفیران دانشگاه می‌توانند با گروه و موسسات خیریه دولتی و خصوصی سطح شهر برای افزایش سطح همکاری ارتباط بگیرند. البته در این زمینه تصمیم معاونت فرهنگی و سفیر آن دانشگاه در اولویت قرار دارد.

رحیمی درباره اهداف این پویش گفت: یکی از مقاصد اصلی این طرح و حتی یکی از شعارهای ما برای اجرای این طرح شعار «از دانشگاه برای دانشجو» بوده است. تلاش داریم تا در وهله اول فعالیت و همکاری دانشجویان برای کمک به نهادهای دانشجویی و به اصطلاح هم کلاسی‌های خودمان را جلب و جذب کنیم. امیدوارم روزی به این نقطه برسیم که هیچ دانشجویی نداشته باشیم که به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از شرایط از مسیر تعلیم و تحصیل دور بیافتد یا آسیبی به این مسیر آموزشی وارد شود.

وی افزود: محور اجرایی این پویش و سفیران این طرح خود دانشجویان هستند و این فعالیت گواهی برای رشد شخصیت خیرخواهانه و فرهنگی این دانشجویان می‌شود. فعالیت فوق برنامه این دانشجویان است که در این شرایط سخت قوت قلبی برای دانشجو و سپس برای فضای فعالیت فرهنگی دانشگاه خواهد بود.

دبیر کانون سلامت دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره افق فعالیت‌های این پویش گفت: ما برای این پویش چند فاز در نظر گرفته‌ایم. فعالیت پویش در فازهای بعدی گسترده‌تر و شامل خدماتی بیشتر خواهد بود و طیف خدمات گیرندگان دانشجویی نیز در آینده گسترده‌تر خواهد شد. امیدواریم مرحله اول این پویش موفق پیش رود تا بتوانیم گام‌های محکم‌تری در آینده برداریم.

وی افزود: ما از تمام فعالین دانشجویی و نهادهای دانشجویی درخواست کمک و همکاری را داریم و امیدواریم ما را در این مسیر یاری و ما را از توانایی و تجارب ارزشمند خود بهره‌مند سازند. ما از هر ایده جدید پیشنهاد و از هر انتقادی استقبال خواهیم کرد تا بتوانیم اهداف این پویش را به بهترین نحو پیش ببریم.

کد خبر 5055299

منبع: مهر

کلیدواژه: پویش همدلی دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان تشکلهای دانشجویی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت فعالیت خیرخواهانه ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش دانشگاه پیام نور آموزش مجازی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشجویان وام دانشجویی آموزش پزشکی دانشگاه ها دانشگاه تهران آزمون دکتری تخصصی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳

سیزدهمین دوره جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی "تیتر ۱۳" با همکاری وزارت علوم و بهداشت و با حضور فعالان این حوزه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سیزدهمین دوره جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی "تیتر 13" با همکاری وزارت علوم و بهداشت و با حضور فعالان این حوزه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

قرار است در این جشنواره که تا روز 18 اردیبشهت ماه ادامه دارد آثار برتر در حوزه ها و قالب های مختلف ادبی و رسانه ای معرفی شوند.

برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه‌های محوری این جشنواره است.

به گفته مسئولان نمایشگاه، آثار برتر در 42 رسته با معرفی 120 اثر در حوزه های مختلف علمی، ادبی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انتخاب شدند. آثار برتر در بخش های مختلف تیتر و لید، یادداشت، مقاله، سرمقاله، مصاحبه و نشریات برتر قرار دارند.

ایجاد فضای تعاملی بین دانشجویان و کارشناسان دانشگاه‌های سراسر کشور، توانمندسازی دانشجویان از طریق برگزاری کارگاه‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی کارشناسان برای بررسی آیین‌نامه‌های مرتبط با نشریه‌های دانشجویی از جمله اهداف برگزاری جشنواره «تیتر 13» است‌.

به گزارش تسنیم، جشنواره تیتر دانشجویی در مرحله اول با صدور فراخوانی آغاز و دانشجویان آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند. آثار در دو مرحله با حضور چهره‌های رسانه‌ای داوری شد. در اختتامیه جشنواره که با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود، از برگزیدگان تقدیر و آثار آنها در رسانه‌های معتبر منتشر می‌شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • اساتید و معلمان بهترین راهنما و الگوی جامعه
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل به مکزیک هم رسید
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا
  • در آمریکا چه خبر است؟
  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک