Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد فرماندار میبد افزایش ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان این شهر را نگران‌کننده خواند و تاکید کرد: در موج سوم این بیماری همه گروه‌های سنی درگیر شده‌اند.

«حسین فلاح» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این که در موج جدید کرونا با همه‌ گروه‌های سنی درگیر هستیم، تصریح کرد: با افزایش ورودی تعداد بیماران به بیمارستان میبد، وضعیت این شهرستان بحرانی و نگران‌کننده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  افزود: وخامت حال بیماران و تکمیل ظرفیت بخش ویژه بیماران کرونایی موجب شده است تا بخش آی.سی.یو دوم بیمارستان میبد نیز راه‌اندازی شود 

فلاح با اشاره به این که حجم مراجعات به بیمارستان بسیار زیاد است، اظهار کرد: اگر این روند مراجعه همچنان پیش برود، قطعاً روزها و ماه‌های سختی را در پیش خواهیم داشت و فضای فیزیکی بیمارستان میبد دیگر جوابگو نخواهد بود و به علت کمبود، بخشی از بیماران در منازل خود بستری خواهند شد تا از طریق خودمراقبتی، دوران سخت کرونا را سپری کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه در جریان شیوع موج سوم بیماری، انگیزه کمک به کادر درمان نیز کمتر شده و مردم نیز نسبت به این ویروس خطرناک کم‌توجه و در نتیجه نسبت به دوره قبل، تعداد مبتلایان و آمار فوتی‌ها افزایش یافته و شرایط برای کادر درمان حادتر از گذشته است.

فرماندار با بیان این که مشکلی در رابطه با تامین امکانات پزشکی در شهرستان میبد، اظهار کرد: با کمک خیرین، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و صنعتگران همیشه همراه، کمبودی در زمینه‌ی تامین اکسیژن و مایحتاج بیمارستانی در این شهرستان وجود ندارد اما تعداد کادر بیمارستانی مبتلا به ویروس کرونا نسبت به پیک اول در این شهرستان افزایش یافته و کادر درمان به شدت خسته‌تر هستند.

وی با اشاره به اینکه هر کجا تجمعی حتی چند نفر نیز صورت بگیرد کرونا هم وجود دارد، گفت: از مردم عاجزانه می‌خواهیم که فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، قرنطینه خانگی، پرهیز از حضور در اجتماعات و  دورهمی‌های خانوادگی اعم از عروسی و عزا و سایر جمع‌ها را مورد اهتمام قرار دهند تا راه را بر این ویروس ببندیم چرا که تنها خود مردم می‌توانند عامل قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا شوند و زندگی را به یکدیگر هدیه دهند.

فلاح در پایان خاطرنشان کرد: محدود کردن تجمعات، مسدود کردن ورودی شهرها، تعطیلی اصناف و فروشگاه‌ها و نیز تعطیلی رستوران‌ها و تالارها تنها در صورت ابلاغ ستاد کرونا استان انجام خواهد شد و شهرستان نمی‌تواند در این رابطه تصمیم‌گیری کند لذا توصیه اکید داریم که مردم خود را قانونمند بدانند و به احترام یکدیگر در هیچ مراسم و تجمعی شرکت نکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فرماندار ميبد کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۴۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری ظهر سه شنبه در بازدید از بیمارستان بعثت نفت شهرستان گچساران افزود: ساخت این بیمارستان از سال ۱۳۸۵ آغاز شده و یکی از طرحهای بر جای مانده از دولت های گذشته است.

وی بیان داشت: دولت نسبت به اجرای طرح های نیمه تمام به ویژه در مناطق محروم توجه دارد و این طرح سلامت، ۹۶ درصد پیشرفت دارد.

منصوری اظهار داشت: تجهیزات این بیمارستان خریداری شده و کارهای ابنیه نیز تمام شده و هم اکنون تاسیسات بیمارستان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همزمان کار خرید و نصب تجهیزات نیز انجام می شود، گفت: این بیمارستان، در زمان افتتاح، با تجهیزات کامل به بهره برداری می رسد و مساحت این طرح بهداشتی ۱۱ هزار متر مربع است.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: ساخت مراکز تصویر برداری همچون ام آر آی و سی تی اسکن نیز در این طرح درمانی پیش بینی شده است.

کد خبر 6093005

دیگر خبرها

  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است