Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه اهانت به ساحت پیامبر اسلام (ص) در فرانسه و حمایت برخی مقامات رسمی این کشور از این اقدامات اهانت آمیز را به شدت محکوم کرد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) در پی استمرار لجوجانه اقدامات اهانت آمیز به ساحت پیامبر رحمت (ص)، در فرانسه که در کمال تاسف در مواردی با حمایت برخی مقامات رسمی نیز همراه بوده است، هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبران الهی خصوصا خاتم آن‌ها رسول مکرم اسلام را به شدت محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بدون شک تحرکات و اقدامات غیرقابل قبول و خشن سر زده از سوی معدود افراطیون که نشات گرفته از یک تفکر افراطی و انحرافی در جهان اسلام بوده که از قضا صاحبان آن از شرکای سیاسی نزدیک به غرب و آمریکا نیز می‌باشند، به هیچ وجه نمی‌تواند توجیهی برای توهین و بی احترامی به شخصیت آسمانی و مورد احترام یک میلیارد و هشتصد میلیون مسلمان در جهان باشد.
* موضع غیرقابل توجیه مقامات فرانسوی
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تأکید کرد: بدون شک موضع غیرقابل توجیه مقامات فرانسوی، پاسخ مناسب و مدبرانه به افراطی گری و خشونتی که در جای خود محکوم است، نمی‌باشد و بیش از پیش موجب تنفرپراکنی می‌شود، کما اینکه شاهد برخی حرکات مشکوک و منزجرکننده در توهین به مقدسات قرآن از سوی معدود جریانات افراطی اسلام ستیز در برخی کشور‌های اروپایی هستیم که شدیدا محکوم هستند.

وی ضمن اعلام همراهی با موضع کشور‌های اسلامی در محکومیت اینگونه تحرکات، توهین به ارزش‌های اسلامی و عقاید مسلمانان را غیرقابل قبول و مردود خواند.

لازم به ذکر است، سازمان همکاری اسلامی نیز پیش از این در بیانیه‌ای اقدام برخی از رسانه‌ها و مقامات فرانسوی در انتشار مطالب موهن به پیامبر (ص) را محکوم کرد.

این سازمان از اظهارات سیاسی رسمی برخی از مقامات فرانسه ابراز تعجب کرده و گفته است که تداوم این گونه اظهارات، به روابط فرانسه با کشور‌های اسلامی لطمه خواهد زد و احساسات خشونت آمیز و نفرت‌پراکنی را افزایش خواهد داد.

اقدام یک معلم تاریخ فرانسوی در نشان دادن کاریکاتور‌های موهن از پیامبر (ص) و کشته شدن او به دست یک تبعه چچن، بازتاب گسترده‌ای در فرانسه داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سعید خطیب زاده وزارت امور خارجه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۴۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد

وزارت امور خارجه ترکیه از به تعویق افتادن سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا که قرار بود در ۹ ماه مه برگزار شود، خبر داد.

بنابر گزارش آناتولی، بر اساس اظهارات اونجو کچالی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه سفر اردوغان به دلیل تناقض در برنامه‌های دیپلماتیک به تعویق افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این دیدار در فرصتی دیگر برای هر دو طرف مشخص خواهد شد. کچالی در ادامه بر ادامه گفتگو‌های سطح بالا میان ترکیه و آمریکا تاکید کرد.

اردوغان و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱، چندین بار در کنفرانس‌های بین المللی ملاقات کرده و تلفنی صحبت کرده‌اند.

روابط واشنگتن و آنکارا به دلیل اختلاف نظرها بر سر پاره‌ای از موضوعات، مدت‌هاست متشنج است.

اگرچه این اختلافات از زمانی که آنکارا درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در اوایل سال جاری تصویب کرد، کمتر شد، اما همچنان اختلافات بر سر سوریه، روسیه و جنگ در غزه ادامه دارد.

این تعویق چند روز پس از آن صورت می گیرد که اردوغان اخیرا میزبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در استانبول بود و این دیدار خشم رژیم صهیونیستی و متحدان آن را برانگیخته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند