Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@06:49:07 GMT

آخرین جزئیات جریمه «بی‌ماسک‌ها» در تهران

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۵۲۷۲

آخرین جزئیات جریمه «بی‌ماسک‌ها» در تهران

رئیس پلیس پایتخت چگونگی ‌برخورد و اعمال قانون «بی‌ماسک‌ها» را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سردار حسین رحیمی در همایش «ایمنی، امنیت و سلامت»  در جمع خبرنگاران در خصوص تجمیع سامانه‌های تلفنی اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای دنیا این اتفاق روی داده و یک تلفن یکسان در حوادث غیرمترقبه ایجاد شده که ما هم در حال فراهم کردن مقدمات و اجرا نمودن آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: رانندگان تاکسی مسافر بدون ماسک سوار نکنند

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: به طور مثال  اگر گاز قطع شود یا برف ببارد برخی از شهروندان با پلیس ۱۱۰  تماس می‌گیرند؛ از سوی دیگر ‌شاید نیمی از تماس‌ها با پلیس ۱۱۰ ارشادی و هدایتی بوده و ربطی به پلیس نداشته و جزء فوریتهای پلیسی نباشد اما همکاران من با سعه‌صدر به  تماس‌ها پاسخ می‌دهند.

سردار رحیمی در خصوص چگونگی برخورد پلیس در مواجهه با شهروندانی که ماسک نمی زنند، گفت: پلیس‌های تخصصی بعد از ابلاغ بخشنامه ستاد ملی مقابله با کرونا در پایتخت برای اعمال جریمه و تذکر به ناقضان پروتکل‌های بهداشتی به خط شدند؛ در یک هفته تا ۱۰ روز نخست نحوه برخوردپلیس به صورت تذکر و ارشادی بود اما از دو، سه روز گذشته برخورد با رانندگان و سرنشینان خودرو، مسافران مترو و اصنافی که در آنها ماسک زدن رعایت نمی‌شود انجام شده است.

رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد: در خودرو رانندگانی که ماسک نزنند ۱۰۰ هزار تومان و هر سرنشین نیز ۲۰ هزار تومان جریمه خواهد شد، اعمال جریمه برای تمام خودروها خواهد بود و فرقی ندارد که خودرو شخصی و یا جزو ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی باشد و در هر خودرو که  بیش از یک سرنشین داشته باشد باید ماسک زدن رعایت شود.

رحیمی افزود: در رابطه با واحدهای صنفی نیز برای بار اول تذکر، بار دوم یک میلیون تومان جریمه و بار سوم پلمب انجام خواهد شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: در دو، سه روز گذشته این کار شدت گرفته و جلسات هماهنگی داشته‌ایم، امروز نیز جلسه‌ای با ستاد مقابله با کرونا خواهیم داشت. همچنین نکته‌ای را به عزیزان در وزارت بهداشت گفته‌ایم که به ما بگویند با توجه به پایش بیماران مراجعه کننده، ویروس کرونا در کدام بخش‌ها بیشترین شیوع را دارد و در آنجا آلودگی ایجاد می‌کند تا بتوانیم عمده قوا و تمرکز خود را در آن نقاط ایجاد کند.

وی متذکر شد: وظیفه اصناف نیز این است که انتظامات خود را در مقابل در ورودی پاساژها و مال‌ها مستقر کرده و به افراد فاقد ماسک تذکر دهند که البته این کار انجام می‌شود و ضوابط توسط پلیس اماکن به اصناف اعلام شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ اخبار حوادث ماسک تولید ماسک ماسک زدن مشرق تهران ستاد ملی سردار رحیمی پلیس تهران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۵۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وانتی ها و چرخی های تهران بخوانند ؛ شهربانان در کمین کسانی که سد معبر می کنند

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس وظایف ذاتی و مأموریتی این شرکت و در راستای درخواست شهروندان برای جلوگیری از مزاحمت‌های شغلی و سد معبر سیار از جمله وانتی‌هایی که معمولا با حضورشان باعث انسداد خیابان‌ها و معابر می‌شوند. مسعود رنجبریان با بیان این مطلب تاکید کرد: «عوامل انضباط شهری در مناطق با مشارکت پلیس راهور به پاکسازی معابر و رفع سد معبر سیار که اقدام به پوشش پلاک خودرو یا پارک ممنوع، پارک دوبل و سوبل، اقدام می کنند.»

به گفته مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان با بیان اینکه جرایمی که پلیس راهور برای آنها در نظر می‌گیرد باعث نظم و انضباط بیشتری در سطح شهر خواهد شد. آن طور که رنجبریان عنوان کرده: «پس از تعطیلات نوروز ، ۲۶۲ مورد رفع سد معبر سیار با مشارکت یگان عملیات راهور تهران انجام شد و علاوه بر اعمال جرائم برای سد معبر کنندگان سیار ، ۳ دستگاه خودرو متخلف نیز توسط پلیس به پارکینگ منتقل شده است.»

درطرح‌ ساماندهی چرخی ها ۹۹ نفر از نیروهای اجرایی معبربان، ۲۸دستگاه خودرو و ۳۱ نفر از نیروهای یگان عملیات راهور تهران حضور دارند.

محور طرح ساماندهی مشاغل سیار منطقه ۲: حد فاصل بزرگراه محمدعلی جناح و میدان خبرنگار واقع در خیابان شهید گلاب(محله طرشت)، منطقه ۳: حدفاصل سیدخندان و مترو قلهک(محور شریعتی) منطقه ۷: نظام‌آباد و خیابان دماوند منطقه ۹ : چهل‌وپنج متری زرند منطقه ۱۰: خیابان امام خمینی(ره) منطقه ۱۱: خیابان وحدت اسلامی منطقه ۱۳: خیابان نیروی هوایی منطقه ۱۴ : خیابان شکوفه و درودیان منطقه ۱۵ :خیابان شهرزاد منطقه ۱۶ : خیابان بیست‌متری جوادیه منطقه ۱۷: بزرگراه نواب(شیخ محمدی) منطقه ۲۱ : بلوار تهرانسر حدفاصل خیابان شاهد و شهید رجایی کد خبر 846972 برچسب‌ها شهردارى تهران تهران دستفروش - دستفروشی - دستفروشان

دیگر خبرها

  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک
  • وانتی ها و چرخی های تهران بخوانند ؛ شهربانان در کمین کسانی که سد معبر می کنند
  • کشف ۲۸ کیلوگرم حشیش از قاچاقچی حرفه‌ای در تهران
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم
  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران
  • حتا تعمیر خودرو در کنار خیابان ممنوع است + جزئیات