Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر گیتی ایزدی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون به اهدا همه گروه های خونی و پلاکت شامل A، B، AB و O مثبت و منفی در استان گیلان نیاز مبرم است.

وی با بیان اینکه در انتقال خون گیلان تمام تلاشمان را برای تامین خون های مورد نیاز بیماران نیازمند به خون به کار گرفته ایم، افزود: با ادارات مختلف استان هماهنگی هایی انجام شده تا نیروهای آنان در صورت برخورداری از شرایط اهدای خون برای این مهم مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایزدی پور با تاکید بر اینکه تمامی پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در پایگاه ها به طور جدی رعایت می شود و جای هیچ نگرانی نیست، خاطر نشان کرد: مراجعه کنندکان برای اهدای خون ابتدا توسط پزشک معاینه می شوند و در صورت برخورداری از شرایط اهدای خون برای خونگیری آنان اقدام می شود.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان بیان داشت: نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است لذا مردم کار نوعدوستانه اهدای خون را به ایام خاص موکول نکنند و همواره یاریگر انتقال خون برای تامین خون افراد مورد نیاز باشند.

در نیمه نخست امسال ۴۳ هزار و ۴۴۱ نفر در گیلان برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۳۷ هزار و ۸۲۰ نفر موفق به اهدای خون شدند، از مجموع اهداکنندگان ۲۲ هزار و ۱۱۳ نفر اهداکننده مستمر، ۱۰ هزار و ۳۳۲ نفر با سابقه بوده و پنج هزار و ۳۷۵ نفر برای اولین بار برای اهدای خون اقدام کردند.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مصرف می شوند.  

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، آمار بالای  تصادفات، جراحی های قلب و عروق،تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

پایگاه های انتقال خون گیلان در رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، بندرانزلی، فومن ، تالش و آستارا فعال است.

برچسب‌ها رشت سازمان انتقال خون ایران گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سازمان انتقال خون ایران گیلان رشت سازمان انتقال خون ایران گیلان اخبار کنکور انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر کل انتقال خون استان با اشاره به اینکه انتقال خون یزد به لحاظ خدمت رسانی، فنی و تخصصی و علمی جزو استان‌های برتر کشور است تصریح داشت: استان یزد در زمینه‌ی اهدای خون مستمر جزو برترین‌های کشور و در پوشش اهدای خون جزو استان‌های نسبتاً خوب در بین دیگر استان‌ها هست.
دکتر سیدمحمدرضا آقائی میبدی در این نشست از سازمان انتقال خون به عنوان یک سازمان حیاتی در جامعه یاد کرد و گفت: سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد و تنها ارگان تامین کننده خون و فرآورده‌های آن سازمان انتقال خون می‌باشد.
وی تحول، تعالی و تکامل در خدمت، دانش و پژوهش، اجتماعی کردن انتقال خون و دسترسی آسان برای همه جهت اهدای خون را سه هدف مهم در انتقال خون استان ذکر کرد.
 مدیر کل انتقال خون استان با بیان این که هم اکنون هیچ بیماری در استان یزد معظل خون نمی‌ماند و این حاصل سال‌ها تلاش همکاران در این اداره کل است، ابراز کرد: البته تلاش داریم با ایجاد پایگاه‌های سیار، برای هر کسی و در هر جایی امکان اهدای خون را فراهم کنیم و در این رابطه سامانه سیار اهدای خون در استان به بهره برداری رسیده است و ما می‌توانیم این شرایط را تسهیل‌تر کنیم.
وی به اقدامات اجتماعی و فرهنگی در راستای ترویج بیشتر اهدای خون در حوزه جوانان و بانوان نیز اشاره و از آن جمله به راه اندازی پویش‌های نذر خوشبختی، اهدای خون خانواده، ورزشکاران و جوانان، نبض حیات و مواردی از این دست خبر داد.

دیگر خبرها

  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • اهدای ۴۰۰ کیسه آرد رایگان به نیازمندان در بشاگرد
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر