Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@15:41:40 GMT

مؤسسات خیریه چشم‌انتظار کمک هم نوعان

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۵۷۵۸

مؤسسات خیریه چشم‌انتظار کمک هم نوعان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، یکی از مراکزی که همیشه کانون توجه بوده سرای سالمندان و مراکز نگه‌داری از معلولان است که عمدتاً با نگاه خیرخواهانه و با استراتژی غیرانتفاعی و غیرتجاری توسط گروهی از خیران ایجاد می‌شود.

یکی از خانه‌های معلولان و سالمندان فعال در استان گیلان، مرکز خیریه معلولین و سالمندان غرب گیلان است که چندین دهه از راه‌اندازی آن می‌گذرد و صدها تن از سالمندان و معلولان در آن نگه‌داری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عمده منابع اداره خانه‌های سالمندان و معلولان در اقصی نقاط کشور منابع مردمی و کمک خیران است و در این روزها که ویروس شوم و پرهزینه کرونا در کل جهان سایه افکنده، نگاه مراکز خیریه به کمک‌های نوع دوستان بیش‌ازپیش موردتوجه و عنایت است.

پیش از ظهر امروز آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده مقام معظم رهبری در استان و ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آسایشگاه معلولین و سالمندان غرب گیلان در روستای دوگور شهرستان صومعه‌سرا بازدید و در جریان امور این مرکز خیریه قرار گرفتند.

آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران با پراهمیت برشمردن خدمت به افراد جامعه ازجمله سالمندان و معلولان، اظهار کرد: به حول قوه الهی علیرغم مشکلات موجود تلاش متولیان آسایشگاه معلولین مثمر ثمر بوده و تمامی بخش‌های آسایشگاه در حال خدمت‌رسانی به نیازمندان هستند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت کمک مردم و خیران به سازمان‌های مردم‌نهاد ازجمله مؤسسات خیریه، افزود: کمک به نیازمندان و معلولان در مؤسسات خیریه در راستای کسب توشه آخرت است و باید در این برهه از زمان بیش‌ازپیش پیش‌قدم باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان همچنین از زحمات قابل‌توجهی که در جهت خدمت‌رسانی به معلولان و سالمندان در آسایشگاه معلولان خیریه غرب گیلان می‌شود نیز تقدیر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با حائز اهمیت برشمردن امور خیریه و ضرورت مشارکت همه‌جانبه در آن، اظهار کرد: حضور در امور خداپسندانه فریضه‌ای بسیار ارزشمند است و هرکسی توفیق مشارکت در آن را پیدا نمی‌کند.

ارسلان سالاری با تقدیر از عملکرد هیئت‌مدیره آسایشگاه سالمندان و معلولان غرب گیلان، افزود: علیرغم شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری این بیماری خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه بهداشتی هیچ‌کدام از معلولان و سالمندان به این بیماری گرفتار نشده و این بسیار ارزشمند است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر ضرورت استفاده از منابع خیران و نهاده‌ای انقلابی تأکید کرد و گفت: خوشبختانه روح کمک‌رسانی به همنوعان علاوه در عامه مردم در نهاد ها و بنیادهای انقلابی نیز وجود دارد و می‌توان از آن منابع بهره گرفت.

سالاری به ظرفیت عظیم فضای مجازی در جهت دریافت کمک‌های نوع‌دوستانه مردم اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی و نخبگان آن بهره گرفت و با تشکیل شبکه منسجم و هدفمند منابع خیران را در سراسر ایران و حتی کشورهای دیگر را جذب کرد.

گفتنی است سالاری در این بازدید ۵۰ درصد کارانه مدیریتی خود را جهت صرف در امور آسایشگاه سالمندان غرب گیلان اختصاص داد.

حدیث «الناس علی دین ملوکهم» امروزه نه‌تنها به‌عنوان یک راهبرد دینی بلکه باید به‌عنوان یک استراتژی عملی توسط مسئولان موردتوجه قرار بگیرد زیرا همان‌گونه که از معنای حدیث استفهام می‌شود مردم بر اساس منش و رفتار مسئولان و متولیان جامعه قدم برمی‌دارند.

به‌راستی در این روزها بیش‌ازپیش مراکز خیریه و سالمندان نیازمند توجه مردم به‌ویژه نیکوکاران و خیران متمکن است و می‌طلبد نیات واقفان و خیران در امور نگه‌داری از سالمندان و معلولان که این روزها با هزینه‌های گزافی روبرو هستند، معطوف و گسیل شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: خیریه دکتر سالاری آیت الله فلاحتی صومعه سرا سالمندان و معلولان غرب گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۵۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟

به گزارش همشهری آنلاین، پل های عابر پیاده با هدف تسهیل عبور و مرور اقشار خاص مانند سالمندان و معلولان و ... مکانیزه (برقی) شدند. ایجاد هر نوع اختلال در فعال بودن این پل ها رفت و آمد گروه های هدف را با مشکل مواجه می‌کند. به گفته سید محمد آقامیری حدود ۵۴۰ عرشه پل مکانیزه در تهران وجود دارد که ۷۰ تا ۸۰ درصد قابل استفاده هستند و مابقی (۲۰ تا ۳۰ درصد) خراب یا از رده خارج شده اند.

او در ادامه به نسل جدید پل های عابر پیاده هم اشاره و عنوان کرد: «۶۰ دستگاه پل عابرپیاده با پله های جدید به زودی در اماکن و نقاط خاص مانند مراکز درمانی، درمانگاهها ، بیمارستان ها و.. مراکز پر تردد شهر نصب می شوند.»

آقامیری با بیان این که پل‌های جدید برخی دارای پله‌ها گام (ارتفاع پله ها کمتر از ۱۰ سانتی متر است) و تعدادی هم به رمپ با شیب ۸ درصد (شیب ملایم) مجهز هستند، تاکید کرد: «با نصب و تجهیز پل‌های عابر پیاده جدید عبور و مرور شهروندان به ویژه افراد سالمند، معلولان، ویلچری ها و مادران همراه با کالسکه بهتر و راحت‌تر می شود.

کد خبر 846898 منبع: ایرنا برچسب‌ها شهردارى تهران تهران عابر پیاده

دیگر خبرها

  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟