Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@23:05:05 GMT

مرمت ۷ مسجد در سردشت

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۰۹۹۱

مرمت ۷ مسجد در سردشت

شمسی گفت: تا پایان سال جاری با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، ۲ مسجد احداث و پنج مسجد دیگر در شهرستان سردشت مرمت و بازسازی می‌شود.

«رحمان شمسی»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد: به همت خیران نیک اندیش نیز در راستای افزایش سرانه فضای مذهبی و حفظ و نگهداری آنها این پنج باب مسجد مرمت و بازسازی و ۲ باب مسجد نیز در مجموع با ۸۰۰ متر مربع زیربنا احداث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت با بیان اینکه برای تکمیل و بهره‌برداری از این مساجد نیازمند همت والای خیران و مشارکت واقفان نیک اندیش و سایر خیران هستیم، افزود: مردم با آشنایی با عواید وقف می‌توانند بهتر در این راه نیک گام بردارند.

شمسی تصریح کرد: وقف یک امر فراگیر و بدون محدودیت است که هیچ محدودیتی چه از لحاظ زمان چه از لحاظ مکان در آن راه ندارد.

این مسئول در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه بروزرسانی وقف باید متناسب با نیاز امروز جامعه صورت گیرد، افزود: وقف برای حوزه درمان و سلامت،‌ اشتغال، ازدواج جوانان، کمک به مستمندان و برنامه‌های قرآنی از جمله مهم‌ترین نیازهای امروز جامعه است.

وی گفت: برای نخستین بار شورای امور خیریه متشکل از خیران، معتمدان و متنفذین شهرستان با هدف حفظ یاریگری و تکریم از ایتام و بی‌سرپرستان، خانواده‌های نیازمند در عرصه بهداشت و درمان، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، کمک و تسهیل به امر ازدواج تشکیل شده است و با راه‌اندازی این شورا در شرایط فعلی با وجود مشکلات اقتصادی جامعه با هم‌افزایی، جلب و جذب خیران و نیز اجرای نیت از محل موقوفات یاری‌گر بهتر نیازمندان و بی‌بضاعت خواهیم بود.

گفتنی است؛ در شهرستان سردشت ۴۴۶ موقوفه و ۷۲۶ رقبه وجود دارد.

 

    پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرمت مسجد سردشت آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به مناسبت فرارسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، رئیس جمعیت هلال احمر تالش گفت: در هفته هلال احمر با همراهی و مشارکت خیران، پزشکان داوطلب و دهیاری روستای کوهستانی بسک بخش مرکزی شهرستان تالش طرح کاروان سلامت ومعیشت ویزیت وداروی رایگان را برای اهالی روستای بسک روستا‌های اطراف اجرا شد.
علی احمدی با اشاره به اینکه در این طرح پزشکان ۲۲۶ خانوار را رایگان معاینه کردند افزود: ۱۰ بسته معیشتی نیز بین خانواده‌های کم برخوردار توزیع شد.
وی گفت: ارزش دارو‌های رایگان و بسته‌های معیشتی جمعا ۲۰ میلیون تومان برآورد شد که با کمک خیران و پزشکان در این طرح جمع آوری شد.
رئیس جمعیت هلال احمر تالش با اشاره به اینکه پزشکان و خیران در طرح نیابت با خانواده پیروز شیخی پور جانباز جنگ تحمیلی دیدار کردند افزود: مربیان آموزشی هم به ۵۰نفر از اهالی این روستا امدادرسانی و کمک‌های اولیه را آموزش دادند.
دراین طرح ۴ پزشک عمومی و متخصص، ۲ پرستار و ۵ خیر و ۲۰ نفر از اعضای داوطلب و کارمند حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • خسارت سیل به تاسیسات آبفای تفت یزد
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • خسارت بیش از یک میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت
  • انحراف از جاده یک دستگاه خودرو پراید در محور مهاباد-سردشت
  • واژگونی رانا در شهرستان اردل با پنج مصدوم
  • به مناسبت فرارسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر