Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@11:14:18 GMT

گسترش ماموریت آموزشی ناتو در عراق

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۶۰۳۰

گسترش ماموریت آموزشی ناتو در عراق

به گزارش افکارنیوز،

 «ینس استولتنبرگ» دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی از توافق اعضای این اتحاد نظامی برای گسترش ماموریت آموزشی در عراق خبر داد.

به گزارش «روداو»، استولتنبرگ روز جمعه بعد از جلسه دو روزه وزرای دفاع ناتو گفت: با توجه به چالشی بودن وضعیت امنیتی، ناتو به افزایش پشتیبانی متعهد می‌ماند.

وی مدعی شد: هدف ما کمک به ساختن نیروهای عراقی خودکفاست که قادر به مقابله با تروریسم باشند، بتوانند مانع بازگشت داعش شوند و کشورشان را به ثبات برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل ناتو در ادامه از آنچه افزایش تعداد و پیچیدگی حملات علیه نیروهای بین‌المللی در عراق خواند، ابراز نگرانی کرد. او گفت دامنه ارتقای ماموریت در عراق در جلسه وزرای دفاع در ماه فوریه مشخص خواهد شد.

در حال حاضر حدود ۵۰۰ مشاور نظامی زیر نظر ماموریت ناتو در عراق فعالیت می‌کنند. ناتو پس از ترور مجرمانه سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست آمریکا در عراق، فعالیت‌های آموزش نظامی خود در این کشور را به حالت تعلیق درآورد. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ناتو تروریسم عراق سپاه عراق ناتو ماموریت آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۶۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی ظهر چهارشنبه در حاشیه دوره آموزشی ممیزی رسمی از مراکز فرآوری آبزیان در بوشهر اظهار کرد: توسعه برنامه‌های آموزشی را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: سازمان دامپزشکی کشور طی برنامه‌هایی مدون قصد دارد با تجهیز تیم‌های ممیزی در استان‌ها روند تولید و فعالیت‌های اقتصادی را تسریع داده و با رفع موانع در جهت پیشبرد اهداف جهش تولید پیشگام باشد.

تنگستانی افزود: با توجه به پتانسیل استان بوشهر در زمینه آبزی پروری و تعدد کارگاه‌های فرآوری این آمادگی را داریم در برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در این زمینه در خدمت همکاران باشیم.

دوره آموزشی ممیزی رسمی از مراکز فرآوری آبزیان با حضور مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور و همچنین کارشناسان دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور و استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان به میزبانی استان بوشهر آغاز شد.

کد خبر 6087566

دیگر خبرها

  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • وزیر دفاع وارد قزاقستان شد
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • انتقاد اولیانوف از سخنان دبیرکل ناتو درباره همسایگی با روسیه
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند