Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «درخواست کمک تسهیلاتی به کسب و کارهای نوین» خواستار اعطای تسهیلات به فعالیت های صنعتی و نوآورانه شدند.

در این مورد دفتر آمار و فرآوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در شش ماهه اول امسال 6 هزار و 301 بنگاه تولیدی کوچک، متوسط و همچنین طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، درخواست تامین مالی از شبکه بانکی کشور داشتند که پس از طی مراحل مرتبط، ۳ هزار و ۲۳۶ واحد و طرح صنعتی به بانک‌های عامل سراسر کشور معرفی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان تسهیلات مصوب برای این تعداد طرح معرفی شده به بانک ها، بالغ بر ۱۱۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

بر اساس این گزارش، ۱۵۳۵ بنگاه تولیدی کوچک، متوسط و طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالایی درصد در ۶ ماهه اول سال ۹۹، مجموعاً به میزان ۳۹ هزار میلیارد ریال تامین مالی شده اند.

در این مدت استان های خراسان رضوی، سمنان، اصفهان و قم به ترتیب بیشترین تعداد ثبت نامی جهت تامین مالی از شبکه بانکی کشور داشته‌اند.

بیشترین واحد و طرح معرفی شده به بانک های عامل نیز به ترتیب به استان های خراسان رضوی، سمنان، اصفهان و گیلان اختصاص داشته است.

در مجموع تسهیلات پرداختی به بنگاه های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، استان سمنان با ۲۹۹ طرح، گیلان با ۱۴۳ مورد و خراسان رضوی با ۱۳۱ طرح، بالاترین رتبه را کسب کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تامین مالی معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط طرح های نیمه تمام تامین مالی نیمه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید چگینی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال (۱۴۰۳) که با هدف ارایه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابر بدهکاران تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه تاکید کرد: ارایه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

وی عنوان کرد: مدیران‌عامل شرکت‌های گاز استانی به عنوان رییس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

الزام پرداخت مطالبات برای توسعه طرح‌های شرکت ملی گاز ایران

مسلم رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، گفت: وصول مطالبه‌ها و بهینه‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است. کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر 6088516

دیگر خبرها

  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین