Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@00:30:04 GMT

پنج موضوع محوری و تعیین‌کننده در انتخابات آمریکا

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۶۳۷۱

ساعت 24 - سرنوشت انتخابات آمریکا را پنج موضوع اصلی تعیین می‌کند. از آن جمله‌اند دو موضوع کرونا و سقط جنین. اما دغدغه‌های مردم آمریکا تنها به این دو موضوع محدود نمی‌شوند. نگاهی به آنچه که مردم را به پای صندوق‌های رای خواهد کشاند.در اوایل سال جاری هیچ کس تصوری از نقش ویروس کرونا و تاثیر آن بر انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری در آمریکا نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون در آستانه انتخابات آمریکا، بنا بر ارزیابی لارا مریفیلد ویلسون، استاد علوم سیاسی دانشگاه ایندیاناپولیس، بحران کرونا شاید مهم‌ترین موضوع انتخابات این کشور باشد.در آمریکا، ویروس کرونا باعث مرگ بیش از ۲۲۵ هزار نفر شده است. حدود هشت میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این کشور مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند. همین ویروس باعث ایجاد چنان سطحی از بیکاری در آمریکا شده که از سال‌های دهه ۴۰ قرن گذشته تا کنون بی‌سابقه بوده است.عملکرد دولت ترامپ در امر مقابله با کرونا در آمریکا مناقشه‌برانگیز بوده است. گرچه برخی معتقدند که  او در این عرصه خوب عمل کرده است، اما بخش زیادی از مردم  این کشور، از سیاست ترامپ در مورد بحران کرونا ابراز نارضایتی کرده‌اند.

منتقدین بر این باورند که اگر ترامپ به موقع عمل می‌کرد، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ به چنین حدی نمی‌رسید. موضوع بیمه‌های درمانی نیز از جمله مواردی است که می‌تواند در نتایج و سرنوشت  انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موثر واقع شود.در پی درگذشت قاضی روث بیدر گینزبورگ، ترامپ همه تلاش خود را به کار گرفت تا امی برت، قاضی محافظه‌کار را به عضویت دیوان عالی آن کشور در آورد. یکی از اهداف ترامپ برای این جایگزینی سریع، لغو قانون بیمه درمانی بود که به "اوباماکر" شهرت یافته است.در حالی که ترامپ خواستار لغو این بیمه درمانی است، جو بایدن بر آن است تا دسترسی مردم به این بیمه را حفظ کند و در عین حال حق انتخاب برای شهروندان در مورد تعویض بیمه درمانی خود به این بیمه را فراهم سازد.

۳. اقتصاد

اقتصاد بی تردید یکی از مسائل اصلی است که می‌تواند در سرنوشت انتخابات تاثیری مهم و تعیین‌کننده داشته باشد. اما بحران کرونا همه چیز را تغییر داد.به باور لارا مریفیلد، دونالد ترامپ پیش از شروع بحران کرونا می‌توانست بر روی آمار ناظر بر سه سال رشد اقتصادی قابل ملاحظه آمریکا جولان بدهد.محدودیت‌های برخاسته از بحران کرونا به تحولات اقتصادی در آمریکا مسیری دیگری بخشید. در اواسط ماه آوریل شمار بیکاران در آمریکا به بیش از ۲۳ میلیون نفر رسید.

همین آمار حکایت از آن دارد که نرخ بیکاری در آمریکا تنها در دو ماه مارس و آوریل از سه و نیم درصد به ۱۴،۷ درصد افزایش یافته است.

۴. نژادپرستی و خشونت پلیس

از سوی دیگر، خشونت پلیس علیه سیاهپوستان در آمریکا تبدیل به یکی از موضوعات مهم و موثر در انتخابات ریاست جمهوری شده است.در پی برپایی تظاهرات گسترده مردم علیه خشونت پلیس و نژادپرستی در آمریکا، دونالد ترامپ اقدام به اعزام گسترده نیروهای انتظامی به شهرها کرد.ترامپ اعلام کرد که هدف از این کار، دفاع از قانون و ایجاد نظم و آرامش بوده است. همین موضوع نیز باعث ایجاد شکاف در بین مردم آمریکا و رویکردشان نسبت به دو نامزد انتخابات پیش‌رو گردید

سقط جنین

ویلسون موضوع سقط جنین را برای انتخابات سال ۲۰۲۰ تعیین کننده می‌داند. به باور او موضوع سقط جنین برای بخش قابل ملاحظه‌ای از هواداران ترامپ، یعنی شهروندان مسیحی سفیدپوست، مهم‌ترین موضوع است.گرچه نیروهای مخالف سقط جنین تنها ۱۵ درصد جمعیت آمریکا را شکل می‌دهند، اما بخش اعظم آن‌ها به لحاظ سیاسی فعال هستند و در انتخابات شرکت می‌کنند.

این استاد علوم سیاسی بر  این باور است که در انتخابات سال ۲۰۱۶، یک چهارم کل آرای معتبر، متعلق به این گروه از جامعه بوده است.گرچه زندگی خصوصی دونالد ترامپ نیز موضوعی نیست که بتواند رضایت نیروهای مسیحی را تامین کند، اما شعار انعکاس یافته بر روی وب‌سایت دانشجویان مسیحی "دانشجویان هوادار زندگی" نشان از حمایت آن‌ها از دونالد ترامپ دارد.

در این شعار آمده است: «آیا از ترامپ متنفریم؟ ما از سقط جنین بیشتر متنفریم!»

منبع: ساعت24

کلیدواژه: دونالد ترامپ بحران کرونا سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!

به گزارش خبرآنلاین «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا ویدئویی را در شبکه اجتماعی ایکس به مناسبت سالگرد اظهار نظر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره کووید-۱۹ به اشتراک گذاشت.

طبق گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ چهار سال پیش درباره ویروس کووید-۱۹ گفته بود: «ضدعفونی‌کننده‌ای را دیده‌ام که ظرف یک دقیقه کارش را می‌سازد. حالا آیا راهی دارد که بشود مثلا همین را تزریق کرد، مثل تمیزکاری؟»

به نقل از ایسنا جو بایدن در ادامه پست ایکس در واکنش به اظهارات پیشین ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در حال حاضر نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده است، نوشت: «ضدعفونی‌کننده تزریق نکنید! و به شخصی رای ندهید که به شما گفته بود ضدعفونی‌کننده تزریق کنید.»

در آن زمان کارشناسان پزشکی فورا به این پیشنهاد ترامپ واکنش نشان دادند و «وین گوپتا» متخصص ریه و کارشناس سیاست‌های بهداشت عمومی در آمریکا، اظهارات ترامپ را «پیام‌های بهداشتی ناشایست» خواند.

بایدن در جریان سخنرانی خود زمانی که تلاش داشت ترامپ را به عنوان شخصی غیر قابل اعتماد معرفی کند، گاف داد و به اشتباه گفت: «او چند بار باید ثابت کند که ما قابل اعتماد نیستیم؟»

شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز هم در تلاش برای تصحیح سخن رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا، کلمه «ما» را با کلمه «او» جایگزین کرد، گرچه در ویدیوی آن به وضوح شنیده می‌شود که بایدن از ضمیر «ما» استفاده می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899056

دیگر خبرها

  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!